Audi RS Q e-tron Aracının Kokpiti Tanıtıldı

Audi, Dakar Rallsi’nde yarışacak RS Q e-tron araçlarındaki kokpiti tanıttı.

Bir Dakar aracının veya sürücüsünün (veya yardımcı pilotunun) başına gelebilecek milyonlarca şey var. Neyse ki Audi RS Q e-tron, her biri için bir düğmeye, kola veya ekrana sahip. Kokpitin bu resmine bakmak sizi strese sokmuyorsa, ya profesyonel bir sürücüsüsünüz ya da Süpermen gibi çelik gibi sinirleriniz var.

Yeni RS Q e-tron’un sürücüleri, çoğunlukla gerçek sürüşe odaklanacaklar. Ancak, dijital gösterge paneli aracılığıyla artık ellerinde olan bilgi miktarı önceki yarışlara göre arttı. Artık direksiyon simidinde sekiz düğme var; bunların tümü, bilgiler arasında gezinmek, mekanik hataları kontrol etmek ve hatta yolda buldukları her türlü anormalliği zaman damgası gibi yapmak gibi şeyler yapmak için.

Notlar Artık Dijital

Ancak, en çok artan iş, yardımcı pilotunkidir. Artık dokunmatik orta ekran aracılığıyla otomobilin birçok işlevinin çalıştırılmasına da yardımcı olmaları gerekiyor. İlginç bir şekilde, yardımcı sürücülerin her zaman sürücülerin  gezinmesine yardımcı olmak için kullandıkları kağıt notları artık dijital.

Kağıt notlar yerine, iki dijital tablet ekranı, yardımcı pilotlar için tüm navigasyon bilgilerini sağlar. Bir tablette tüm arazi bilgileri mevcut. Diğer tarafta, GPS navigasyonu ve yol noktaları var. Yardımcı pilotların, yalnızca tabletlerin arızalanması durumunda mühürlü kağıt navigasyon notlarını açmasına izin veriyorlar. Mühürlü kağıt notları tabletler bozulmadan açarlarsa cezaya tabidirler. Ancak yardımcı sürücülerin değişiklikten memnun olmadığını düşünmeyin.

Çaylak Veya Kıdemli Olmanızın Bir Önemi Yok

“Artık enerjimin sadece yarısını navigasyona, diğer yarısını da arabayı kullanmaya harcıyorum. Ama bu yeni mücadeleyi seviyorum,” dedi Stéphane Peterhansel’in yardımcı pilotu Edouard Boulanger.’

Ayrıca, çaylak veya kıdemli olmanızın bir önemi yok, hiç kimse bu kuralları kullanmıyor. Bu nedenle, tüm yardımcı pilotlar aynı kurala uyum sağladığından, herhangi bir deneyimli pilotun normal F1’de sahip olduğu dezavantajlar artık büyük ölçüde ortadan kalktı.

Audi RS Q e-tron ayrıca bazı harika yeni teknolojilere sahiptir. Örneğin, el freni artık elektroniktir ve hatta uygulandığında arka tekerleklere rejeneratif frenleme ekler. Bu nedenle Q8 e-tron tüm frenleme senaryolarında regen frenleme kullanır. Ayrıca araçta, bir kaza hakkında ve tıbbi yardıma ihtiyaç duymaları halinde yarış organizatörünü bilgilendirmek için kullanacağı Iritrack sistemi de mevcut.

Audi RS Q e-tron, hem marka hem de Dakar için ortaya konan büyük bir adımdır. Audi’nin ilk elektrikle çalışan ralli yarışçısı (yerleşik bir motor pili şarj ederek onu gaz menzil genişleticili bir EV yapıyor) ve Audi’nin EV performans oyununu ileriye taşımaya yardımcı olacak.

Exit mobile version