Ana sayfa Makale Aslan Kılınçlar

Aslan Kılınçlar

138
0
1970 Mersin”de doğdu, Uludağ üniversitesi Ekonomi Bölümünü bitirdikten sonra 2 yıl İngiltere”de eğitim gördü. Evli ve 5 yaşında bir oğlu olan Aslan Kılınçlar, Bankacılık sektöründe çalışmakta. Lise yıllarında başlayan fotoğrafa olan ilgisi uzun zaman hatıra fotoğrafları hobisi olarak devam etti. 2004  yılında Doğum Günü Hediyesi olan Fototrek Temel Fotoğraf Seminerinde fotografın F”siyle tanıştı. Temel anlamda fotoğraf ABC”sini öğrendikten sonra kompakt makineler ile onlarca makara film harcamaya son vererek ilk SLR”si ile buluştu. İstanbul”da Gece Fotoğrafları karma
sergisinde yer aldı.  İstanbul”da Gece, İstanbul Metrosu,  Doğu Karadeniz Yaylaları ve Ahırkapı”da Hıdrellez  konulu çalışmalarını çeşitli platformlarda dia gösterisi olarak sundu. 1. Oyak Bank Fotoğraf Yarışmasında iki eseri sergilenmeye değer eserler arasına girdi.

İstanbul”un altında fersah fersah

Osmanlı imparatorluğu zamanında 30 Ağustos 1869 tarihinde yapılan anlaşma ile İstanbul”da demiryolları üzerinde hayvan çekerli tramvaylarla yolcu ve yük taşımacılığı amacı ile “Dersaadet Tramvay Şirketi” çalışmalara başlamıştır.Temmuz 1872″de ilk olarak Azapkapı-Beşiktaş hattı hizmete açılmış daha sonra bunu 4 ayrı hat izlemiştir. Dünyanın 3. yeraltı metrosu “Galata – Beyoğlu” arasında kurulan “Tünel”  Aralık 1874″de hizmete girmiştir.
19. Yüzyıldaki tüm bu başlangıçlardan ancak 134 yıl sonra 21. yüzyılda 16 Eylül 2000 tarihinde İstanbul  gerçek anlamda bir metro sistemine kavuşabilmiştir. Taksim-4.Levent arasında 6 istasyon ile hizmet veren Metro teknik, hız, düzen, zamanlama güvenilirlik ve temizlik açısından dünyadaki birçok örneğinden daha iyi durumdadır.

Ayazağa ve Yenikapı istasyonları ile daha da büyüyecek olan metro Marmaray, Taksim-Kabataş, Taşkışla-Maçka, Harem-Gebze, Otogar-Beşiktaş, üsküdar-Dudullu vb. gibi birçok proje ile entegrasyonu sağlayacaktır, bu projelerle paralel olarak  hummalı bir çalışma yürütülmekte metro bünyesinde. Metro teknolojisi ve hızı nedeniyle toplumun bir kesiminin, ne olursa olsun bir  toplu taşıma aracı olması nedeniyle diğer bir kesiminin ilgisi dışında kalarak bir orta sınıf yolcu portföyüne sahip olmuştur. İlk açıldığı günlerdeki sakinlik ve yabancılık bu gün yerini tercih edilirliğe bırakmıştır. Güzergahı boyunca hizmete açılan alışveriş merkezleri, Taksim ve Beyoğlu”nun karşı koyulmaz cazibesi, İstanbul”un vazgeçilmez değeri Nişantaşı”nın göbeğine açılan kapısı nedeniyle de hafta içi sabah akşam yoğunluğu dışında da sürekli bir talebe maruz kalmaktadır.
 

 
   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here