Ana sayfa Makale Apple’ın Titan Projesi

Apple’ın Titan Projesi

Bazı analistler, Apple Car'ın şirketi iki trilyon dolar değerine yükselten üç piyasadan biri olacağını tahmin ediyorlar.

365
0

Apple Car mı? iCAR mı? Titan Projesi mi? Yapacağınız şeye ne diyeceksiniz: Apple’ın otomobillere olan ilgisini sorgulayan ana soru “Yapacaklar mı?”, “Yapmayacaklar mı?”dan “Ne yapacaklar?”a dönüştü. Resmi ayrıntılar seyrek geliyor ve çoğu zaman yanıltıcı oluyor, ancak Apple otomotiv endüstrisini incelemek için savaş sandığını açıyor ve başlamak için acele ediyor. Apple araba projesi hakkında bilmeniz gereken her şeyi burada özetleyeceğiz.

Bir Apple Car, şirketi $2 trilyona taşır mı?

 

Apple, 1976 yılındaki kuruluşundan 42 yıl sonra, 1 trilyon dolarlık bir değere ulaştı. Bu, aynı zamanda bu yüksek seviyeye ulaşan ilk ABD şirketi olmak anlamına geliyordu. Bazı analistler, Apple Car’ın şirketi iki trilyon dolar değerine yükselten üç piyasadan biri olacağını tahmin ediyorlar.

Analistler Apple’ı bir üst seviyeye taşıyacak ana faktörler olarak, Apple Car’ı, artırılmış gerçeklik kulaklıklarını ve otomobil finansmanına giriş de dahil olmak üzere şirketin servis işini sıraladılar. Apple’ın “sonraki yıldız ürünü” olarak iPhone’la Apple Car’ı aynı seviyede konumlandırırken, otomobilin 2023-2025 arasında çıkmasını bekliyorlar.

Apple’ın, tüketici elektroniği sektöründeki mevcut rakiplerinden ve otomobil sektöründeki potansiyel rakiplerinden daha iyi bir donanım, yazılım ve hizmet entegrasyonu yapabileceğini söyleyen analistler, piyasaya ilk çıkışın, tam teknolojik setlere sahip otomobiller için potansiyel olarak büyük çaplı bir yenileme talebini karşılamak için zamanlanacağına inanıyorlar.

Otonom otomobil çalışmaları olan Apple Car ve Titan Projesinin tekrar tekrar başlatılıp durdurulması durumu göz önünde bulundurulduğunda, ayrıca şirketin gelecekteki ürün duyurularının  üzerinde kültürel olarak sıkı bir şekilde durduğu göz önüne alındığında, Apple Car’ın yoluna devam edip etmeyeceğinden emin olamayız. Bununla birlikte, proje liderliği ve son oluşturulan  ekip, analistlerin tahminleriyle birleştiğinde, Apple markalı bir otomobil için geçerli bir ilerlemeyi gösteriyor.

Bugünlerde Apple’ın ekibinde kimler var?

Apple Car ilk başladığında iEmpire, Titan Projesi’ne odaklanan yaklaşık 200 çalışanı olduğunu bildirdi. Ancak, son olarak yapılan açıklamalara göre hedef, projede 1000’den fazla çalışana sahip olmak. Pek çok çalışan, Tesla, Ford ve GM gibi otomotiv alanında büyük isimler için çalışmışlar. En yeni yüksek profilli işe alma, Waymo’nun kıdemli mühendisi Jaime Waydo’dur. Waymo’nun otonom araba teknolojisi söz konusu olduğunda, bu alanda lider olduğu söyleniyor, Waydo’nun Titan Projesi ekibine katılması, Apple için büyük bir nimet olarak gösteriliyor.

Waydo’nun kendine has bir özgeçmişi var, Waymo’ya katılmadan önce, NASA’nın Jet Propulsion Laboratory’sinde (JPL) uzun süre çalışmış. Waymo’dayken, sistem mühendisliğine yönelmiş ve insan güvenliği sürücülerinin Waymo’nun Arizona’da otonom araçlardan oluşan test filosundan ne zaman çıkarılabileceğini belirlemeye yardımcı olmuş.

Apple ayrıca, elektrikli araç aküleri üreten bir şirket olan A123 Systems’dan da bir dizi insanı işe aldı. Ekip, eski Ford ve General Motors mühendislerinin yanı sıra Samsung pil uzmanlarını da içeriyor. Nvidia için sürücü destek sistemleri oluşturmaktan sorumlu olan Xianqiao Tong, aynı zamanda otonom araç konusunda uzmanlaşmış bir Delphi araştırma bilimcisi olan Lech Szumilas gibi bir Apple çalışanı.

Daha yakın zamanda Apple, BlackBerry’nin otomotiv yazılım departmanına başkanlık eden Dan Dodge da dahil olmak üzere BlackBerry’den birkaç kişiyi işe aldı. O zamandan beri, şirket en az 24 BlackBerry QNX çalışanını işe aldı.

Apple gerçekten otomobil üretir mi?

Mclaren 570 GT montage with apple logo

 

 

O kadar da çabuk değil. Apple otomobillerinin ve söylentilerinin fotoğraflarına rağmen, Apple’ın bir arabayı sıfırdan geliştirdiğini düşünmüyoruz. Bunun yerine Apple, geleceğin otonom teknoloji güçlendirme araçlarını inşa etmek isteyen birçok teknoloji şirketinden biri. “Otonom Navigasyon Sistemi” başlıklı 2017’nin son patent başvurusu, otonom bir makineyi çalıştırmak için gerekli olan bilgi işlem gücünün miktarını azaltmaya yönelik. Ve şirketin en üst seviyesindeki yorumlar da, Apple’a bir otomobil üreticisi değil, bir teknoloji sağlayıcısı olarak işaret ediliyor.

Şirketin CEO’su Tim Cook, Haziran ayında verdiği bir röportajda, “Özerk sistemlere odaklanıyoruz. Bu, çok önemli gördüğümüz bir çekirdek teknolojidir” dedi ve şirketin araştırma çalışmalarının “muhtemelen üzerinde çalışılması en zor yapay zeka projelerinden biri” olduğunu ekledi.

Bu amaçla Cupertino merkezli teknoloji devi, Nisan 2017’de California Motorlu Taşıtlar Departmanından otonom otomobilleri test etmek için izin aldı. Kısa bir süre sonra, beyaz bir Lexus RX450h, yeterli sensörler, kameralar ve Apple merkezinde bir nükleer denizaltı olduğunu tespit edebilecek güçte radarlarla donatıldı. Ve son olarak Apple test filosunu 27 araca genişletti. Açıkçası, bir şeyler demlenmeye başladı.

Yapay zeka yarının otomobillerinin temelini oluşturacak; Apple’ın buna dahil olmak istemesi sürpriz değil. Apple’ın AI başkanı Ruslan Salakhutdinov, AI odaklı bir etkinlikte yaptığı konuşmada üzerinde durduğu konulardan biri, otonom otomobillerin yayaları ve motosikletlileri tanımasına yardımcı olmak için Apple’ın 3D tarayıcı kullanımındaki ilerlemelerini belgeleyen yakın tarihli bir çalışma oldu.

Apple marka bir otomobil hiç görmeyecek miyiz?

Asla, asla demeyin. Sonuçta, teknoloji alanında yeni şirketler yaygındır ve büyüyen bir şirketler havuzundakiler, bir sonraki Ford olabileceklerini düşünmektedirler. Tesla, Faraday Future, Lucid Motors ve Karma (ayrıca gizemli şirket Edison) ve Uber ve Waymo gibi teknoloji devleri, gözlerine kadar işin içindeler. Apple da öyle olabilir.

Bu arada, Apple bir tür araç üzerinde çalışıyor. Şirket yakın zamanda açılan geniş “uzay gemisi” kampüsü Apple Park ile yaklaşık bir millik bir mesafede yer alan Apple’ın uzun süredir kullanılan merkez ofisi 1 Infinite Loop arasında bir yolculuğa imkan veren sürücüsüz araçlar geliştirdiğini açıkladı.

Devam eden otonom sürüş hizmetleri gittikçe yaygınlaşıyor ve geleceğin arabalarının nasıl görüneceğine (ve nasıl sürüleceklerine) dair bir fikir veriyor. Oxbotica ve EasyMile gibi şirketler Londra ve Paris’te benzer servisleri test ediyorlar. Las Vegas da yakın zamanda böyle bir servis sunmuştu, adı Navya idi.


 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here