Ana sayfa Makale Apple Yeni Ses Cihazları Üzerinde Çalışıyor

Apple Yeni Ses Cihazları Üzerinde Çalışıyor

Apple, 2019 yılına yönelik olarak yeni AirPods, HomePod ve üst seviye kulaklıklar üzerinde çalışıyor.

843
0

Apple, ses cihazları konusunda çalışmasını hızlandırıyor ve son olarak yayınlanan bir Bloomberg raporuna göre, yakın gelecekte üst seviye AirPods, yeni bir HomePod ve stüdyo kalitesinde kulak üstü kulaklıklarını piyasaya sürmeyi planlıyor. Yeni ve geliştirilmiş müzik cihazlarının ve akıllı hoparlörlerin etrafındaki söylentiler aylardır sürüyor ve Apple’ın bu çok beklenen, yenilenmiş cihazları hayata geçirmek için harekete geçtiği anlaşılıyor. Yeni AirPods, HomePod ve kulaklıklar 2019 gibi erken bir tarihte piyasaya sürülebilir, ancak bir zaman çizelgesi henüz bildirilmedi.

Bloomberg’in kaynaklarına göre teknoloji devi, gürültü azaltıcı özelliklere ve su geçirmezliğine sahip AirPods üretmeye çalışıyor. Apple ayrıca, bu yeni AirPods’un, eşleştiği akıllı telefonlardan veya tabletlerden nispeten uzaktayken bile çalışabilmelerini garantilemek istiyor. AirPods takarken bir havuza atlanmazken, Apple kulaklıklarınızın hasar görmesine neden olan ter ya da yağışa ilişkin olarak endişelenmenize gerek kalmadan yağmurda bile yolunuza devam edeceğinizi umuyor.

Ayrıca, Apple’ın sağlıkla ilgili ürünlerini daha da güçlendirmek için bir kalp atış hızı monitörü de dahil olmak üzere çıkacak AirPods’a biyometrik sensörler ekleme olasılığı da var. Elbette, bu yeni özelliklerle AirPods şu an olduğundan daha pahalıya mal olacaktır.

Kulak üstü kulaklıklara gelince, Apple, Bose ve Sennheiser gibi şirketlerin ürünleri ile rekabet edebilecek yüksek kaliteli bir ürün yaratmayı umuyor. Beats markasını kullanmaktan ziyade, bu yeni kulaklıklar Apple adını taşıyacak ve 2019’da piyasaya sürülecek. Başlangıçta Apple bir 2018 lansman tarihini hedefliyordu, ancak geliştirme aksaklıkları zaman çizelgesini geciktirdi. Apple, görünüşe göre anlaşma henüz tamamlanmamış ve üretim henüz başlamamış olmasına rağmen, kulaklıklar için bir üretim ortağı olarak ses sistemi üreticisi Tymphany ile çalışmayı düşünüyor.

Yeni HomePod’un tam olarak neye benzeyeceği net değil, ancak muhtemelen üzerinde en çok çalışılması gereken Apple ürünü. Eleştirmenler HomePod’un bir hoparlör olarak amacına iyi hizmet ettiğini belirtirken, “akıllı” yönüyle ilgili olarak fonksiyonlarının oldukça sınırlı olduğunu ve yüksek fiyat seviyesi ve üçüncü taraf entegrasyonlarının olmamasının onu piyasada diğer akıllı hoparlörlerden daha az çekici bir hale getirdiğini söylüyorlar. Bu cihaz için üretim planlarının ne olacağı henüz belirsiz.

Airpods basitliğiyle dikkati çekiyor

Apple, herşeyi aşırı yapma konusunda bir üne sahip. Peki bu şekilde ürünleri harika yapan nedir? Bu, Apple’ın en iyi ürünlerinin hepsinin sahip olduğu aynı şeydir – sadece çalışıyorlar. Apple, ürünlerinin her biri için bunu iddia edemez, ancak kullanmış olduğumuz ve seçerek kullanmaya devam ettiğimiz ürünler, yaptıkları şeyi yapmakta oldukça iyiler.

Airpods ilk olarak, Bluetooth kulaklıkların tüm sorunlarını gideriyor. Eşleştirmek için bir düğmeye basmak ve basılı tutmak gerekmiyor, kutusunu açıyorsunuz ve otomatik olarak eşleştiriliyorlar. Sadece normal Bluetooth kulaklıkları kullanan birisine, bu oldukça sihirli bir şey gibi geliyor.

Bu kulaklıklardan ve diğer birçok Apple ürününden yararlanmak için Apple ekosistemine dalmanız gerekiyor. AirPods’u çıkardığınızda kapanmaları bile, kendinizi rahat hissetmenizi sağlıyor.

Kalite anlamında, belki iyi, hatta çok iyiler. Beklenenden daha fazla bas var, müzik ve ses hem canlı, hem net. Ses ürünlerini sevenler de onun rahatlık ve basitliğinden hoşlanıyorlar.

Çoğu Apple ürününde olduğu gibi, şu anda piyasaya çıkan bir çok kablosuz Bluetooth kulaklık var. Birçoğu bir şarj kutusu kullanıyor, bağımsız pilleri var, bu nedenle bağlantı kablosu gerektirmiyorlar. Ancak AirPods’un basitliğini geçemiyorlar. Deneyimin daha önemli olduğunu düşünen bir şirketle karşı karşıyayız.

Apple HomePod, ilk kez Şubat ayı başlarında piyasaya çıktığından bu yana olumlu yorumlar almadı.

Ne de olsa, iOS olmayan cihazlara yönelik destek pek yok ve Apple Music dışındaki müzik kaynakları için yerleşik destek de yok. Ayrıca, Siri’nin ses kontrolü ve diğer cihazlarla etkileşimi çok iyi değil – en azından şimdilik. Ve Apple bir süre sonra daha fazla işlevsellik eklemeyi planladığını söylese de, bu konuda adımlar atılması gerekebilir. Çünkü satışlar bunu gösteriyor.

Bloomberg’in raporuna göre, HomePod’un 349 dolar fiyat etiketi pek çok kullanıcı için çok yüksek görünüyor. Aslında, Mart ayı sonlarından itibaren Apple satış tahminlerini düşürdü ve üreticilerinden biri olan Inventec Corp. ile olan siparişleri azalttı. Güçlü ön sipariş sayılarına rağmen, HomePod mağazalara çıktığında, kullanıcılar eve akıllı hoparlör alma konusunda daha az motive olmuş görünüyordu.

HomePod’un satışlarının ilk 10 haftasında, akıllı hoparlör pazarının sadece yüzde 10’unu oluşturmayı başardı. Karşılaştırma için değinirsek, Slice Intelligence’a göre Amazon Echo serisi satışların yüzde 73’ünü elde etmeyi başarırken, Google Home, satışların yüzde 14’ünü oluşturdu.

HomePod’un tanıtımından üç hafta sonra – genellikle talebin yüksek olması gereken bir zamanda – HomePod satışları akıllı hoparlör pazarının sadece yüzde 4’ü idi. Sonuç olarak, Apple bir stok birikimiyle uğraşıyor ve bazı perakende satış noktalarında günde 10 üniteden daha az satıldığı söyleniyor.

Sorunun bir kısmı, Apple’ın ürünü başlangıçta öngörülen Aralık ayında çıkaramaması gerçeğiyle ilgili olabilirdi, bu da muhtemelen tatil alışverişi çılgınlığı sırasında satışları artırdı. Piyasadaki diğer akıllı hoparlörler daha uygun fiyatlı ve daha fazla işlevsellik sağladıkları göz önüne alındığında, müşterilerin nihayetinde yüceltilmiş bir boşluk üzerine harcama yapmak için sıraya girmemeleri pek sürpriz sayılmaz.


Bu yazı, Newtech dergisinin Temmuz sayısından alınmıştır.

ESET Banner_700x80 Bellatrix technotoday

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here