Küresel olarak akıllı telefonlarda yaşanan düşüşten Apple ve Samsung da nasibini almıştı ancak Avrupa’ya baktığımızda bu durumun farklı olduğunu görüyoruz. Kısa bir süre önce küresel akıllı telefon pazarında bu yıl hafif bir düşüş yaşandığını bildirmiştik. Ancak bu düşüş, daha büyük bir düşüş yaşayan Avrupa bölgesine kıyasla hala yetersiz. Ancak Samsung ve Apple hala büyüme görmeyi başardığı için bu tamamen kötü bir haber değil.
Farkında olmayanlar için küresel akıllı telefon pazarı yüzde 3 civarında düştü. Bununla birlikte, bir Counterpoint Research raporuna göre, Avrupa akıllı telefon pazarı bu yılın ikinci çeyreğinde yüzde 11 ve ilk çeyreğinde yüzde 13 düşüş yaşadı. Nisan ve Haziran ayları arasında bölge yalnızca 40 milyon akıllı telefon sevkiyatı gördü.
Koronavirüs pandemisi hala azalan akıllı telefon pazarını etkileyen bir faktör olsa da, bir başka önemli etki de şüphesiz Rusya’nın Ukrayna’yı işgal etmesiydi. Aynı zamanda, birçok ülkenin mobil cihazların daha yüksek fiyatlarla piyasaya sürülmesiyle düşen talebe katkıda bulunmasıyla birlikte, durgunluk korkusu da piyasayı sarıyor. Ancak tüm bunlara rağmen, Güney Koreli ve Cupertino merkezli dev, 2022’nin ikinci çeyreğinde yine de olumlu bir eğilim görmeyi başardı.
Apple ve Samsung Avrupa’da Farklı
Ancak, Samsung ve Apple, Avrupa’da 2022 yılının ikinci çeyreğinde, 2022 yılının ilk çeyreğine kıyasla daha az akıllı telefon sattıklarından, bu her iki marka için de iyi haber değil. Bu iki teknoloji devinin ardından Çinli akıllı telefon üreticisi Xiaomi geliyor. Şirket bu dönemde de büyümeyi başardı. Ancak aynı durum, sırasıyla dördüncü ve beşinci sırada yer alan Oppo ve Realme’ye yansımadı. Bu Çinli şirketlerin her ikisi de genel Avrupa bölgesine benzer bir düşüş yaşadı.
2022’nin ikinci çeyreğinde küresel akıllı telefon sevkiyatları, salgın 2020’de başladığından bu yana en düşük noktadaydı ve çeyrekte 287 milyon adet sevk edildi.
Canalys’in yeni rakamlarına göre Samsung, geçen yılın aynı çeyreğine göre %6 daha fazla akıllı telefon sevk etti, ancak geçen çeyreğe göre %16 daha az akıllı telefon sevk etti. Yine de, sevk edilen 61,8 milyon akıllı telefonla, 48,5 milyon iPhone sevk eden ve %17 pazar payına sahip olan Apple’ın önünde %21 payla bu çeyrekte lider satıcı oldu. Canalys araştırma analisti Runar Bjørhovde, “Yıllık %6 büyümesine rağmen, Samsung’un sevkiyatları, satıcı özellikle orta aralıkta sağlıksız stok seviyeleriyle mücadele ettiğinden önceki çeyreğe göre %16 düştü” dedi.
Apple, geçen hafta üçüncü mali çeyrek kazançlarında, iPhone gelirlerinin yıllık %3 artışla 40.67 milyar $’a, Mac gelirlerinin %10 düşüşle 7.38 milyar $’a ve iPad gelirlerinin yıllık %2 düşüşle 7.22 milyar $’a düştüğünü bildirdi. Apple’ın daha önce hızla büyüyen hizmet işindeki büyüme bile ikinci çeyrekteki %17’den bu çeyrekte %12’ye düştü.
Apple şefi Tim Cook, CNBC’ye lojistik, ücretler ve bazı silikon bileşenlerde yüksek maliyetler gördüğünü söyledi. Apple’ın şimdi “kasıtlı olarak” işe aldığını kaydetti.
Canalys’e göre Xiaomi, 2022’nin ikinci çeyreğinde 39,6 milyon adet ile üçüncü sırada yer alırken, OPPO 27,3 ile dördüncü sırada ve Vivo 25,4 milyon adet ile beşinci sırada yer aldı.
Canalys analisti Toby Zhu, teknoloji endüstrisinin tedarik zinciri sorunları için garip zamanlar bekliyor: Satıcılar artık zayıf talep ortaya çıktıkça arz fazlası olasılığını görüyor.
Zhu, “Tedarik zinciri kıtlığı, parça siparişleri hızla kesildiği ve tedarikçiler arz fazlası konusunda endişelenmeye başladığı için artık en acil sorun değil,” dedi.