Apple mı Samsung mu? Dünya çapında akıllı telefon sevkiyatları, 2022’nin dördüncü çeyreğinde yıllık bazda %17 düştü. 2022 yılının tamamındaki sevkiyatlar %11 düşüşle 1,2 milyarın altına düşerek, tüm satıcılar için son derece zorlu bir yılı yansıtıyor.
Apple, Zhengzhou’da azalan talep ve üretim sorunlarına rağmen 4. çeyrekte liderliği geri aldı ve %25 ile şimdiye kadarki en yüksek üç aylık pazar payına ulaştı.
Samsung, çeyreği %20 pazar payıyla ikinci sırada tamamladı ancak tüm yıl boyunca en büyük satıcı oldu.
Xiaomi, büyük ölçüde Hindistan’daki zorluklar nedeniyle dördüncü çeyrekte payı %11’e düşmesine rağmen üçüncü sırayı korudu.
OPPO ve vivo sırasıyla %10 ve %8 pazar payları alarak ilk beşi tamamladı.
Apple mı Samsung Mu?
Apple, en yeni iPhone’larının piyasaya sürülmesinden etkilenen, genellikle olduğu gibi, dördüncü çeyrekte pazar payı oyununu kazandı, ancak bu sefer şimdiye kadarki en yüksek pazar payını kaydetti: %25. Samsung %20 ile ikinci, Xiaomi %11 ile üçüncü, Oppo %10 ile dördüncü ve vivo %8 ile beşinci olurken, “Diğer” kategorisi satışların %26’sını oluşturdu.
2021’in 4. çeyreğine kıyasla Apple’ın payı %2, Samsung ve Oppo’nun payı %1 arttı, vivo’nun payı aynı kaldı ve Xiaomi’nin payı %2 düştü. Görünüşe göre Xiaomi’nin düşüşü “büyük ölçüde Hindistan’daki zorluklardan kaynaklanıyor”.
Tüm yıl boyunca pazarın %22’sini Samsung, %19’unu Apple ve %13’ünü Xiaomi takip etti. Oppo ve vivo’nun her ikisi de %9 pazar payına sahipti. 2021 ile karşılaştırıldığında, Samsung ve Apple yüzde 2 pay alırken, Oppo yüzde 2 pay kaybederken, Xiaomi ve vivo yüzde 1 düşüş yaşadı.
Analistler 2022 Yılını Değerlendirdi
Canalys Araştırma Analisti Runar Bjørhovde, “Akıllı telefon satıcıları 2022 boyunca zorlu bir makroekonomik ortamda mücadele etti. 4. çeyrek, on yılın en kötü yıllık ve 4. çeyrek performansını gösteriyor. Kanal, yeni envanter alma konusunda son derece temkinli ve dördüncü çeyrekte düşük sevkiyatlara katkıda bulunuyor. Satıcılardan ve kanallardan gelen güçlü promosyon teşvikleriyle desteklenen tatil satış sezonu, envanter seviyelerinin düşmesine yardımcı oldu. Düşük-orta seviye talep önceki çeyreklerde hızla düşerken, üst seviye talep 4. çeyrekte zayıflık göstermeye başladı. Pazarın 2022’nin 4. çeyreğindeki performansı, talebin arttığı ve arz sorunlarının azaldığı 2021’in 4. çeyreği ile taban tabana zıt durumda.” dedi.
Canalys Araştırma Analisti Le Xuan Chiew, “Tedarikçiler, kârlılığa öncelik vererek ve pazar payını koruyarak 2023’e temkinli yaklaşacak. Tedarikçiler, yeni pazar gerçekliğine uyum sağlamak için maliyetleri düşürüyor. Hem kanal ortakları hem de satıcılar için zorlu pazar koşulları kolayca zorlu müzakerelere yol açabileceğinden, kanalla güçlü ortaklıklar kurmak pazar paylarını korumak için önemli olacaktır.” dedi.
2023 Yılı Büyüme Bekleniyor
Canalys, 2023’te akıllı telefon pazarı için düz ila marjinal büyüme öngörüyor ve koşulların zorlu olmaya devam etmesi bekleniyor. Chiew , “Enflasyonist baskılar kademeli olarak hafifleyecek olsa da, faiz oranlarındaki artışların, ekonomik yavaşlamaların ve giderek zorlaşan işgücü piyasasının etkileri pazarın potansiyelini sınırlayacak. Bu, Batı Avrupa ve Kuzey Amerika gibi doymuş, orta-üst düzey pazarları olumsuz etkileyecek.Çin’in yeniden açılması yerel tüketici ve işletme güvenini artıracak olsa da, hükümet teşviklerinin etkilerini yalnızca altı ila dokuz ay içinde göstermesi muhtemel ve Çin’deki talep kısa vadede zorlu olmaya devam edecek. Yine de, bazı bölgelerin 2023’ün ikinci yarısında büyümesi muhtemel, özellikle Güneydoğu Asya’da bir miktar ekonomik toparlanma ve Çin’de turizmin yeniden canlanması ticari faaliyetlerin ilerlemesine yardımcı olacak.” dedi.
Yorum Yap