Ana sayfa Haber Apple Kurumsal Kimliği

Apple Kurumsal Kimliği

0

Apple”ın uzun yıllara dayalı tarihinin dikkate değer unsurları arasında kurumsal kimliği başta geliyor.
 

Apple 1976 yılında Steve Jobs, Ronald Wayne ve Steve Wozniak tarafından kuruldu. Kurulduğu ilk günden itibaren kişisel bilgisayar alanında devrim yaratan Apple, son 15 yıl içinde ise akıllı cep telefonları, müzik ve multimedya aygıtları ile tablet bilgisayar serisini debilgisayar temelli mevcut ürün portföyüne ekledi. Dünyanın en çok satan bilgisayar markalarından biri haline uzun yıllar önce gelen Apple”ın ABD bilgisayar pazarında Mac ürün grubuyla uzun yıllardır açık ara lider konumunun yanı sıra global parite içinde de yüzde 15 pazar payına sahip olduğu görülüyor. Genel itibariyle Apple, 30 yılı aşkın süre içinde çığır açan teknoloji ürünlerine imza attı ve atmaya da devam ediyor. üstelik Apple, yazılım alanında da yalnızca ikonik işletim sistemi Mac OS X”le sınırlı değil. Quicktime gibi yenilikçi ve popüler bazı yazılımların da sahibi Apple.
 

 
Kurumsal Kimlik
Apple”ın uzun yıllara dayalı tarihinin dikkate değer unsurları arasında kurumsal kimliği başta geliyor. öncü ürünlerinin güçlü tasarım çizgileriyle tam bir uyum içinde varolan ilginç ve güçlü kurumsal kimliğinin özünde ise Apple”ın logosu yatıyor. Apple, muhtemelen kendi kurumsal kimliğinde logosunun yanında şirket adını istemeyen tek şirket. Ancak Apple logosu, dünyanın en tanınmış kurumsal sembollerinden biri. O muhteşem elmanın hikayesi ve dönüşümü de oldukça ilginç bir hikayeye dayanıyor.

İlk Apple Logosu
İlk Apple logosu “bir elma ağacının altında oturan Isaac Newton” şeklindeydi. 1976 yılında Steve Jobs ve Ronald Wayne tarafından tasarlanan logonun yakınında “Apple Computer Co” yazısı yer alıyordu.

 

Leziz Elma
Daha yakından tanıdığımız gökkuşağı renkleriyle bezeli elma şeklindeki logo ise Rob Janoff tarafından tasarlandı. Bu logoda dışarı doğru ısırılmış bir lokma ve rengarenk tasarım dikkat çekiyordu. Apple II bilgisayarların “renkli ekranlar”ıyla beraber ele alınmış rengarenk bir logoydu bu. Algılarda derinlemesine yer edindi Apple II ve renkli logosu. Isırılmış elma şeklindeki Apple kurumsal logosunda anafikir ise Adem ve Havva”nın hikayesine dayanıyordu. Bu yeni kurumsal kimlik büyük beğeni kazandı. üstelik artık logonun çevresindeki herhangi bir yerde Apple yazısı da yoktu. Daha sade ve basit ama rengarenk. İlginç bir algıyı doğuran Apple”ın elması, adım adım firmanın popüleritesini ardına alarak önemli bir gücün “çok ama çok lezzetli” simgesine dönüştü.
 

 
Metalik ve Sade
Apple”da renkli logo fikri uzun yıllar kurumsal kimliğin önemli bir maddesi olurken şimdi Apple”da alimünyum formdaki ürünler üzerinde beyaz ve siyah renkte parlak Apple logoları kullanılıyor. Renkli Apple logosunun kullanımından vazgeçiş firmanın sadelik anlayışının ulaştığı özel bir konumda ele alınabilir. Apple tasarımlarında gözlenen uç noktalardaki sadelik anlayışının yine sade bir logoyla sonuçlandırılması şeklinde yani. Apple ürünlerinin üzerindeki siyah-beyaz Apple logolarının oldukça sevildiği ve ideal olduğu kuşkusuz bir gerçek.

Güç ve ötesi
Apple, parlak ve capcanlı renklerin ve logo üzerinde yazıların kullanımından uzun yıllar önce vazgeçmiştir. Parlak krom renkteki ürünlerindeki beyaz ve alimünyum renk şemalarının ağırlığı tartışmasız şekilde kabul edilerek marka kimliğini oluşturmuştur. Apple logosu, dünya genelindeki müşteri ve eleştirmenlerden tam not alırken Apple mağazalarında kolaylıkla ayırtedilebilir bir kurumsal kimliğin sembolü durumundadır.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here