Apple'ın Shazam'ı almak istemesinin asıl nedeni Siri

Kısa bir dinleme ile film ya da müzikleri tanımlayabilen Shazam, Siri'nin gelişimine katkı sağlayacak

Cuma günü Apple’ın Shazam’ı almak istediğini duyduk. Bu popüler uygulama, cihazınızın mikrofonunu kullanarak, sorgulanmakta olan içeriğin küçük bir örneğini dinledikten sonra hangi müzik, film, TV dizisi ve hatta reklama ait olduğunun tespitini yapabiliyor. Tahminimiz o ki Apple bu teknolojiyi özellikle Siri’ye entegre etmek istiyor.

Haberi ilk yayınlayan TechCrunch, yapılan anlaşmanın Pazartesi günü duyurulabileceğini bildirmişti. Recode ise yaptığı haberde anlaşma bedelinin 400 milyon dolar olduğunu yazmıştı.

Son fonlandırma aşamasında 1 milyar dolar değer biçilen Shazam gibi bir firmaya 400 milyon dolar teklif etmek, bir nevi değer gaspı olsa gerek.

Firmayı ucuza kapacak olması Apple için en büyük neden gibi görünüyor olmakla birlikte, söz konusu alımda etkin olan diğer faktörlerden biri de özellikle dijital asistan piyasasında Alexa ve Google Assistant’a oranla Siri’nin oldukça güdük kalmış olması.

8 Eylül 2014 tarihinde iOS 8’in yayımlanmasından bu yana Siri, Shazam entegrasyonu sayesinde hangi şarkının çalmakta olduğunu söyleme özelliğini kazandı. Her iki uygulama da sorunsuzca birlikte çalışıyorlar fakat son üç yıl boyunca değişen fazla bir şey olmadı (şüphesiz Shazam’ın iMessage’a getirilmesi gibi bir adım atıldı ama devrimsel bir nitelik taşıdığı söylenemez).

İçerik tanımlama özelliği, Alexa için oldukça anlam ifade ediyor: Bir şarkı, film ya da dizinin adını bulmaya çalışan kullanıcı böylece şarkıyı Amazon’da satın alabilir. Hatta reklamlar bile tanımlanabildikleri için, ilgili reklamın sunduğu ürüne gidilebilir doğrudan.

Fakat Siri’nin bu noktada ne gibi bir avantajı olabilir sorusunun cevabını bulmak için Google’ın mevcut uğraşılarına bakmak yeterli olsa gerek. Pixel 2’nin şarkı tanımlama özelliği, cihaza çalmakta olan şeyin ne olduğunu sormanıza gerek bıraktırmıyor. Pixel akıllı telefonlardaki Google Lens uygulaması, telefon numaralarını, eposta adreslerini ve çevrenizde bulunan gerçek dünyadaki bir metni bulup çıkarmanıza yardımcı olan bir çeşit ‘bilgisayar görüşü’ olarak adlandırılan özelliği kullanıyor.

Apple’ın da, Amazon ve Google’ın üzerinde çalıştıkları şeyi yapmak istiyor olma ihtimali var: Kullanıcının içerisinde bulunduğu ortamı belirlemesine yardımcı olmak ve onlara içerik satmak. Siri, kullanıcının dinlemekte ya da izlemekte olduğu şeyden değerli bilgiler edinebilmesini sağlayacak kapasitede olmalı. Ancak o zaman o müziği Apple Music çalma listesine eklemenizi, fragmanı seyretmenizi, ya da iTunes’de ilgili müziği satın almanızı sağlayabilir. Bunu başarmak, Shazam’ı aldıktan sonra çok daha kolay hale geliyor.

Eğer bu anlaşma rivayet edildiği gibi gerçekleşirse, Siri önümüzdeki birkaç yıl boyunca Shazam’ın ekibinden yeni püf noktalarını öğrenmeye başlayacaktır.

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER