Apple, App Store’da gizlilik etiketlerini piyasaya sürdü

Apple, App Store‘da yeni gizlilik etiketlerinin lansmanı ile iOS uygulaması veri toplama konusunda daha fazla şeffaflık sağlama sözünü tutuyor. Şirket ilk olarak Haziran ayında WWDC sırasında bu sözde “beslenme etiketi” gizlilik açıklamalarını sunma niyetini açıkladı. Geçen ay Apple, geliştiricilerin bu bilgileri 8 Aralık’a kadar sağlamak zorunda kalacaklarını belirtmişti. Veya uygulamalarını güncelleme yeteneğini kaybetme riskiyle karşı karşıya kalacaklarını bildirmişti. Şimdi, bu sürenin ardından Apple, iOS 14’ün en son sürümünü çalıştıran tüm iOS cihaz sahipleri için özelliği resmi olarak başlatıyor.

iOS 14.3 ne zaman gelecek? İşte yenilikler

Apple, iOS, iPadOS, macOS, watchOS ve tvOS dahil olmak üzere tüm platformlarındaki uygulamalar için yeni etiketlerin gerekli olacağını duyurdu. Ayrıca bir geliştirici her yeni güncelleme gönderdiğinde bunların güncel ve doğru olması gerektiğini söylüyor. Apple da kendisini aynı standartta tutuyor. Geçen hafta Facebook’un sahibi olduğu WhatsApp, Apple’ın da kendi yazılımları için etiket sağlayacağını söylemeden önce şirketi gerekliliklerinde bariz bir tutarsızlık nedeniyle eleştirdiğinde açıkladı.

Şirketin kendi birinci sınıf uygulamalarının tümü, App Store ürün sayfalarında aynı açıklamalara sahip olacaktır. Bir uygulamanın, mesajlar uygulaması gibi kaldırılamadığı için bir App Store ürün sayfasına sahip olmaması durumunda Apple, web’de gizlilik etiketi bilgileri sağlayacağını söylüyor. App Store’daki her yazılım parçasının da gizlilik etiketi web üzerinde görüntülenebilir olacaktır.

APPLE GİZLİLİK ETİKETLERİNİ 3 KATEGORİYE AYIRDI

Etiketlerin nasıl yapılandırıldığına gelince, Apple veri toplamayı üç kategoriye ayırdı: “Sizi izlemek için kullanılan veriler”, “sizinle bağlantılı veriler” ve “sizinle bağlantılı olmayan veriler”.

Bu bağlamda izleme, uygulama geliştiricisinin, kişisel bilgiler veya konum verileri gibi cihazınızdan toplanan veriler gibi uygulamadaki verileri, hedeflenen reklamcılık veya başka bir amaçla diğer şirketlerin uygulamalarından veya web sitelerinden alınan diğer verilerle ilişkilendirdiği anlamına gelir. Apple, buradaki izleme terimini, veri aracıları gibi onu satan şirketlerle kullanıcı veya cihaz bilgilerini paylaşmak için de kullandığını söylüyor.

ETİKETLER İÇİN AYRILAN 3 ÖZELLİĞİN DETAYLARI

Etiketin “sizinle bağlantılı veriler” bölümü, sizi tanımlamak için kullanılabilecek her türlü veridir. Bu, uygulamayı kullanmaktan veya hizmet veya platformda bir hesaba sahip olmaktan elde edilen veriler ve reklam amacıyla bir profil oluşturmak için kullanılabilecek. Cihazın kendisinden alınan tüm veriler anlamına gelir.

“Size bağlı olmayan veriler”, gizlilik etiketinin konum verileri veya tarama geçmişi gibi belirli veri türlerinin sizinle herhangi bir tanımlanabilir şekilde bağlantılı olmadığını açıklayan bölümüdür. Apple, geliştirici portalı sayfasında yeni etiketler hakkında spesifik, geliştirici odaklı bilgilere sahiptir ve tüketiciye dönük sayfada daha genel bilgiler mevcuttur.

Bu, Apple’ın iOS 14 ile gelen en büyük gizlilik değişikliklerinin sonuncusu değil. Şirket, geliştiricilerin uygulamalarda ve web sitelerinde iOS cihazı kullanıcılarını IDFA adı verilen benzersiz bir cihaz tanımlayıcısı kullanarak izlemek için açık izin istemelerini gerektiren yeni bir gizlilik özelliği yayınlamayı planlıyor. Plan, iOS 14’ün piyasaya sürülmesiyle bunu gerektirmekti. Ancak Apple Eylül ayında, geliştiricilere uyum sağlamak için daha fazla zaman vermek için özelliği önümüzdeki yıl bir süre erteleyeceğini duyurdu.

Exit mobile version