App Store mu Google Play Store mu? İşte En Çok Para Harcanan Mağaza

App Store kullanıcıları, aboneliklere Google Play kullanıcılarından iki kat daha fazla para harcıyor.

App Store’daki tüketici harcamaları, Google Play Store’daki harcamaları gölgede bırakmaya devam ediyor. Mobil uygulamalarda dünya çapında tüketici harcamaları 2021’de tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı. Sensor Tower’dan elde edilen veriler, App Store kullanıcılarının Google Play kullanıcılarının yaptığı abonelik hizmetlerine iki katından fazla para harcadığını gösteriyor.

App Store ve Google Play Store Büyük Artış Gösterdi

Mobil uygulamalarda dünya çapında tüketici harcamaları 2021’de bir kez daha yeni zirvelere ulaştı. Sensor Tower Store Intelligence verileri, mobil kullanıcıların abonelik uygulamalarında her zamankinden daha fazla harcama yaptığını ortaya koyuyor.

Oyun dışı abonelik tabanlı en iyi 100 uygulama, gelirlerinin bir önceki yıla göre yüzde 41 artarak dünya genelinde 13 milyar dolardan 18,3 milyar dolara çıktığını gördü. Bu, bu uygulamalarda yapılan harcamaların 2019’da 9,7 milyar dolardan yüzde 34 arttığı, 2020’de yüzde 7 daha yüksek olduğunu gösterdi.

Önceki yıllarda olduğu gibi, tüketiciler App Store’dan abonelik tabanlı uygulama indirmelerine Google Play’den daha fazlası para harcadılar. App Store’daki en iyi 100 oyun dışı abonelik uygulaması 2021’de 13,5 milyar dolar gelir elde ederek 10.3 milyar dolara göre yüzde 31 yükseldi.

Dünya çapındaki tüketiciler, Google’ın pazarındaki en iyi 100 abonelik uygulaması için 2020’de 4,8 milyar ABD dolar harcadı. Bu da bir önceki seneye göre yüzde 78 artış anlamına geliyor. Geçen yıl Google Play’deki en iyi abonelik uygulamaları daha fazla büyüme yaşarken, App Store’daki en iyi uygulamalar yaklaşık üç kat daha fazla harcama gördü.

ABD’deki tüketici harcamaları, App Store’da yıllık bazda 4,5 milyar dolardan yüzde 33 artarak 6 milyar dolara ulaşan ilk 100 abonelik uygulamasıyla benzer bir düşüş yaşadı. Google Play’de 2020’de 1,4 milyar dolardan yüzde 79 artışla yaklaşık 2,5 milyar dolar tüketici harcaması gördü.

En İyi Abonelik Uygulaması YouTube

YouTube, hem ABD’de hem de dünyanın geri kalanında App Store’daki en iyi abonelik uygulamasıydı. Bunun 566,5 milyon doları ABD’de olmak üzere dünya çapında 1,2 milyar dolar gelir elde etti. Tinder, her iki kategoride de en popüler ikinci abonelik uygulaması oldu.

Bu veriler gelecekte nasıl değişecek? Tüketiciler diğerlerinin yanı sıra HBO Max, Amazon ve Netflix gibi platformlarda premium içeriği görüntüledikçe abonelik hizmetleri çekiş kazanmaya devam ediyor.

Twitter, TikTok ve Instagram gibi sosyal medya platformları, içerik oluşturma ve tüketimini teşvik etmek için kendi abonelik modellerini oluşturuyor. Bunu akılda tutarak, yakın gelecekte App Store’da abonelik uygulamalarına yapılan harcamalarda bir artış görebiliriz.

 

Exit mobile version