App Store Komisyon Ücreti İçin Politikasını Güncelledi

Apple, App Store komisyon ücreti arttırma amacı ile uygulama mağazasının kurallarına yeni bir ekleme yaptı.

App Store Komisyon Ücreti İçin Politikasını Güncelledi

Apple, App Store komisyon ücreti için uygulama mağazasının kurallarında güncellemeye gitti. Bu güncelleme, Apple ve Meta’nın arasındaki gerilim dolu ilişkinin daha kötü bir hâl almasına neden olabileceğine dair tahminlerin yinelenmesine neden oldu. Güncelleme doğrudan Meta’nın sunduğu platformları ilgilendiriyor.

Apple, iOS geliştiricilerinin uygulama içi satın alma işlemlerini kullanmasını zorunlu kılmak için App Store kurallarını güncellemesinin ardından Apple da bir sosyal medya uygulamasındaki gönderilerin öne çıkmasını sağlayan reklam gelirlerinden yüzde 30 pay alacak hâle geldi.

Bu değişiklik, öncelikli olarak sosyal medya kullanıcılarının gönderilerinin etkileşim oranını arttırmak için reklamlara başvurmasına imkân tanıyan Facebook ve Instagram gibi platformları etkiliyor.

App Store Komisyon Ücreti İçin Bir İlke İmza Attı

Apple’ın sunduğu uygulama mağazasında yer alan sosyal medya uygulamalarının uygulama içi satın alma işlemlerine bağlı kalmasını sağlamak adına attığı bu adımla birlikte teknoloji devi ilk kez iOS uygulamalarındaki reklamlardan pay almaya başlıyor.

Meta, bu durumdan hiç memnun değil. Şirketin sözcüsü Tom Channick, The Verge’e yaptığı açıklamada, “Apple, dijital ekonomide diğerlerinin altını oyarken kendi işlerini büyütmek için politikalarını değiştirmeye devam ediyor. Apple daha önce geliştirici reklam gelirlerinden pay almadığını söylemişti. Görünüşe bakılırsa şimdi fikrini değiştirdi” dedi.

Terazinin diğer tarafında TikTok, Twitter gibi birçok sosyal medya uygulaması bulunuyor. Gönderilerin etkileşim oranını arttırmak için ödeme yapma fikrini sadece Facebook ve Instagram kullanmıyor. Twitter’da ya da TikTok’ta da gönderilerinizi belirli bir ücret ödeyerek öne çıkarabiliyorsunuz. Apple’ın yaptığı bu ekleme, diğer sosyal medya uygulamalarını da etkiliyor.

Exit mobile version