Bir pazar araştırma firmasına göre; Amerika’daki akıllı telefon pazarı 2021’in ilk yarısında yıldan yıla yüzde 27 büyüdü. OnePlus, Motorola ve Apple’ın ardından en hızlı büyüyen satıcı olarak ortaya çıktı. Büyüme, esas olarak 5G yükseltmelerini zorlayan taşıyıcıların yanı sıra 5G telefonlarda verilen büyük indirimlerden geldi. LG’nin pazardan çıkışı OnePlus, Motorola ve Nokia’nın sahibi HMD Global gibi satıcılara büyüme sağladı. Parça sıkıntısının, küresel emsallerine benzer şekilde ABD pazarındaki stokları ve sevkiyatları etkilemesi bekleniyor.
İlginizi Çekebilir: OnePlus Nord 2 incelemesi
Araştırma şirketi Counterpoint, 2021 yılının ilk yarısında ABD akıllı telefon pazarının büyümesini ayrıntılandıran bir rapor yayınladı. Rapor, küresel bileşen kıtlığına rağmen pazardaki yıldan yıla büyümeyi vurguladı. Rapor hem Apple hem de Samsung’un en çok satanlar olmaya devam ettiğini belirtti. Apple yıldan yıla yüzde 53 büyürken, Samsung ilk yarıda yüzde 17 büyüme kaydetti.
ONEPLUS AMERİKA’DA YÜZDE 428’LİK BÜYÜME GÖSTERDİ
Bununla birlikte, en hızlı büyüyen satıcı adına OnePlus; dönem boyunca kaydedilen yıllık yüzde 428’lik bir büyüme ile zirveye ulaştı.
Counterpoint Kıdemli Araştırma Analisti Maurice Klaehne, “Ocak ayında N100 ve N10 5G’nin piyasaya sürülmesiyle OnePlus, Metro by T-Mobile’da hızla pazar payı kazandı. Ayrıca, en yeni OnePlus 9 ve 9 Pro ile T-Mobile’daki birinci sınıf cihaz varlığını zorlamaya devam ediyor.” dedi.
OnePlus ayrıca ABD’deki pazar paylarını genişletmek için LG’nin çıkışından yararlanabilen orijinal ekipman üreticileri (OEM’ler) arasındaydı.
Counterpoint, pazardaki genel büyümeye rağmen, Android satıcılarına yönelik arzın şimdiye kadar kısıtlı olduğunu belirtti.
OEM’LER ABD PAZARINA ÖNCELİK VERİYOR
Counterpoint Kıdemli Analisti Hanish Bhatia “Mevcut küresel bileşen sıkıntısı ABD pazarındaki stok durumunu sıkılaştırdı. Ancak, küresel OEM’lerin diğer bölgelere göre ABD pazarına öncelik verdiği gözler önünde…” dedi.
Bileşen kıtlığının ABD’deki üreticilerin belirli akıllı telefon modelleri için taşıyıcı taleplerini karşılamada yetersiz kalmasına ve belirli modellere diğerlerine göre öncelik vermeye zorlamalarına neden olduğunu söyleyerek ekledi. Analist, Samsung’un böyle bir satıcı haline geldiğini ve arz tarafında orta sınıf Galaxy A serisi yerine birinci sınıf cihazlara odaklandığını belirtti.
Bhatia “2021’in ikinci yarısında arz tarafında büyük bir kısıtlama oluşturur” diye devam etti.