Ana sayfa Haber Amazon’dan Yeni Sürpriz

Amazon’dan Yeni Sürpriz

0

Amazon 800 milyon Hintlinin en büyük alışveriş merkezi haline gelmek amacıyla, şirket bir Hintçe web sitesi açtı. Hintçe, Hindistan’da konuşulan iki resmi dilden biridir. 2011’de yapılan bir nüfus sayımı raporu; Hintlilerin yaklaşık % 44’ünün bu dili konuştuğunu göstermektedir.
Görüntülenen dili değiştirmek için sol üst menüye gitmeniz ve tercih ettiğiniz dili seçmeniz gerekgerekiyor. Bu seçimden sonra; Hintçe hesap ayrıntılarını, sipariş bilgilerini, ürün açıklamasını, ödemeleri, indirimleri ve fırsatları görebilirsiniz.

Amazon Daha Önce İspanyolca Seçenek Sunmuştu

2017 yılında Amazon ABD sahasında İspanyolca diline geçmek için bir seçenek sunmuştu. Geçen ay Amazon, Alexa’nın bölgesel Hint dillerini öğrenmesine yardımcı olmak için Cleo adında bir program da başlattı.
Google, Bain & Company ve Omidyar Networks’ten yapılan yakın tarihli bir çalışma, milyonlarca Hint internet kullanıcısı olduğunu ve yalnızca % 40’ının çevrimiçi işlemler gerçekleştirdiğini gösteriyor. Ayrıca, bölgesel dilde içeriğin eksikliğinin insanların çevrimiçi hale gelmesini önlediğini de gösterir. Akıllı telefon satışlarındaki ve büyümekte olan İnternet kullanıcılarının sayısındaki güçlü büyüme, Amazon ve Walmart’ın sahip olduğu Flipkart gibi büyük perakendeciler için büyük bir fırsat sunuyor. E-ticaret devi Amazon, Hindistan’da 150 milyon kayıtlı kullanıcıya sahip olduğunu iddia ediyor.

Amazon Hintçe web sitesi
Amazon Hintçe web sitesi

534 Milyon Hintli Pazarı Canlandıracak

KPMG ve Google’dan yapılan bir raporda, 2021 yılına kadar Hint dilindeki İnternet kullanıcılarının tahmini sayısının 534 milyona ulaşacağı belirtiliyor. Bu sayılar dikkate alındığında, Hintçe bir web sitesi kurulması Amazon tarafından akıllıca bir hareket olarak görülüyor. Bir New York Times raporuna göre şirketin; Bengalce, Tamilce, Kannada ve Telugu gibi dillere benzer bir şekilde dil planları yapacağını gösteriyor.

Şu anda, Hintçe deneyimi sadece mobil web sitesinde ve Android uygulamasında kullanılabilir durumda.

Diğer teknoloji devleri de, araçlarını kullanarak çevrimiçi almaları için bölgesel kitleyi yaratmaya çalışıyor. Google’ın arama, harita ve posta gibi pek çok hizmeti için birden fazla dil desteği zaten var. Şirket ayrıca son zamanlarda, çevrimiçi içerik yayınlamak için yerel dillerden haber yayıncıları ile çalıştığını da duyurdu.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here