Amazon’a Karşı Antitröst Durum İçin Düşük Fiyatlar Nasıl Oluşturulabilir?

2000’li yılların sonlarında, diapers.com ve ana şirketi Quidsi, sınırlı ancak başarılı bir e-ticaret şirketi kurdu. Jeff Bezos onları bir toplantıya çağırdı.

Brad Stone’un 2013’teki The Everything Store adlı kitabında bildirildiği gibi Bezos, şirketi satın almaya çalıştı ve reddettiklerinde, yeni başlatılan Amazon anne ürünü de dahil olmak üzere Amazon’un bebek bezi fiyatlarını hızla düşürmeye başladı.

Amazon’a karşı nasıl bir koruma sağlanacak?

Yeni girişim, diapers.com için bir felaketti. Quidsi’nin dediği gibi, bu düşük fiyatları sürdürmenin tek yolu, çocuk bezi zararına satarak, Quidsi’nin her üç ayda 100 milyon dolar kadar yüksek zarar ettirmesi tahmin ediliyor.

Quidsi’nin müşteri tabanı düştü ve Walmart’la yapılan bir ihale savaşından sonra şirket sonunda Amazon’a satıldı. Stone’un önerdiği gibi, satışlar Amazon’un fiyatları daha da düşüreceği korkusundan yapıldı.

Bu tarz yırtıcı fiyat politikalarına karşı Amazon’u durdurabilecek hiçbirşey yok. Bu nedenle şirketler, iki türlükoruma sağlayabiliyor. Birincisi Amazon gibi fiyat düşürmek, ikincisi ise rekabet kuruluna başvurmak. Bu her iki yöntem de Amazon gibi şirketlerin antitröst çalışmalarını durduracak.

 

Exit mobile version