Amazon, ürün incelemelerini özetleyen yeni bir yapay zekâ özelliğini duyurdu. Başlangıç noktasında Amerika Birleşik Devletleri’ndeki mobil alışveriş yapanlar tarafından kullanılabilen araç müşteri geri bildirimlerinden ortak görüşleri vurgulayan bir özet oluşturuyor.
Şirket, yapay zekâ destekli ürün inceleme özeti çıkarma aracını test ettiğini ilk olarak haziran ayında doğrulamıştı. Sınırlı bir kullanıcı grubunun kullanımına sunuluyor. CEO Andy Jassy, bu ayın başlarında yapay zekâyı “yaptığımız işin kalbinde” şeklinde tanımlamıştı.
AI Destekli İnceleme Özetleri Ne İşe Yarayacak?
Yapay zeka tarafından oluşturulan özetin arkasındaki fikir, alışveriş yapanların çok sayıda yorumu tek tek okumak zorunda kalmasının önüne geçerek görüşlerin özünü almalarını sağlamak. AI, kullanıcılara müşterilerin fikir birliğini gösteren kısa bir paragraf gösteriyor.
Amazon tarafından paylaşılan örnek bir özette müşterilerin kullanım kolaylığı ve performansı bakımından olumlu baktığı belirtiliyor.
Şirket, geçen yıl milyonlarca sahte incelemeyi engellediğini belirtti. Elbette ki bu, şirketin hepsini tespit ettiği ve engellediği anlamına gelmiyor. Ayrıca AI araçları kullanılarak yapılan sahte incelemelerin tespit edilip edilemeyeceği de merak ediliyor.
Vaughn Schermerhorn, diğer hesaplarla etkileşimler, oturum açma etkinlikleri, inceleme geçmişi ve olağan dışı davranışlar da dahil olmak üzere sahte yorum riskini tespit etmek için çok sayıda veriyi analiz eden makine öğrenimi modelleri ve geliştirmiş dolandırıcılık algılama araçlarını kullanan uzman araştırmacılar sayesinde sahte yorumların önüne geçme çalışmalarının sürdüğünü belirtti.
Yapay zeka tarafından oluşturulan inceleme özetleri, bu sayede müşterilerin görüşlerini bir bakışta kolayca ve doğru bir şekilde anlamaya yardımcı oluyor.
Yorum Yap