Amazon Vine Nedir? Faydaları Neler?

Çevrim içi alışveriş yapanların dikkatini çekmenin en iyi yollarından biri olan Amazon Vine nedir? Tüm detaylarıyla açıkladık.

Amazon Vine Nedir? Faydaları Neler?

Çevrim içi ortamda alışveriş yaparken ürün incelemelerinin tüketicinin kararlarını nasıl etkilediğini tartışmak bile mümkün değildir. Bir ürünün değerlendirilebilmesi için satılması gerekir fakat yorum olmadan satış yapmak oldukça zordur. Peki, bu sorunu çözmenize yardımcı olabilecek bir program olan Amazon Vine nedir?

Bu program hakkında bilmeniz gereken ne varsa hepsini yazının ilerleyen kısımlarında sizinle paylaşarak konu ile ilgili soru işaretlerinizi gidereceğiz.

Amazon Vine Nedir?

Vine, müşterilere tarafsız ve özgün ürün incelemeleri sunmak için Amazon tarafından geliştirilen bir ürün inceleme programıdır. Amazon Vine, en iyi yorum yapanların inceleme karşılığında bir ürünü ücretsiz olarak almasını mümkün kılar. Bu programın gerek tüketici gerekse de satıcıya sağladığı fayda oldukça büyüktür.

Bu programa elbette her müşteri katılamıyor. Katılımcılar sadece Amazon’un en güvenilir yorumcuları ile sınırlı tutuluyor.

Programa katıldıktan sonra katılımcılardan biri ürününüzü incelemeyi talep edebilir. İnceleme karşılığında ürünü ücretsiz olarak sağlıyorsunuz. İncelemeler genellikle üstünkörü değil, yapıcı ve tarafsız bir şekilde yapılır. Çoğu zaman ürünün fotoğraflarını da içerir.

Bu elbette her zaman olumlu geri bildirimler alacağınız anlamına gelmiyor. Üründe yanlış ya da eksik bir şeyler olması durumunda Vine programının bir parçası olan kişiler eleştirilerini dile getirmekte özgürdür.

Amazon Vine Faydaları Neler?

Ürün incelemeleri almanın sayısız faydası vardır. Bu incelemelerin tamamı ya da büyük bir kısmı olumlu ise markanıza inanılmaz fayda sağlar.

Amazon Vine Dezavantajları Neler?

Amazon Vine programının en büyük dezavantajı elbette olumsuz yorumlardır. İncelemeyi yapanların ürününüzün sadece olumlu yönlerini vurgulama zorunluluğu yoktur.

Eleştirmenlerden tamamen dürüst ve tarafsız olmaları istenir. Dolayısıyla ürününüzle ilgili olumsuz eleştiriler alma ihtimaliniz de mevcuttur fakat ürününüzün her yönden iyi olduğunu düşünüyorsanız zaten bu konu hakkında endişelenmenize gerek yoktur.

Tabii, bu noktada hedef kitlenin de önemli olduğunu belirtmek gerekiyor. Bir ürünü kaydettirmeden önce ürünün görsellerinin, açıklamalarının ve diğer ayrıntıların doğru hedef kitleye göre ayarlandığından emin olun.

Bu, ürününüzü değerlendiren kişilerin sadece o ürünle ilgilenen kişilerden oluşmasını sağlar. Ürün eğer yanlış hedef kitle tarafından incelenirse o inceleme elbette teknik anlamda yeterli bir inceleme olmayacaktır.

Exit mobile version