Amazon Perşembe günü satıcılara yaptığı açıklamada; Çin yerel e-ticaret işini kapattığını söyledi. 18 Temmuz’dan itibaren Amazon.cn artık üçüncü taraf satıcılara açık olmayacak, yani Alibaba ve JD.com dahil olmak üzere Çin’in e-ticaret devleriyle rekabet edemeyecek.
Amazon, Çinde güç kaybetti
Amazon, Çinli müşterilere şirketin Amerikan, İngiliz, Alman ve Japon pazarları da dahil olmak üzere sitenin uluslararası sürümlerinde alışveriş yapmalarına izin vermeyi planlıyor.
Genellikle satıcılar nakliye maliyetlerini yutup aynı şehre bir gecede teslimat teklifinde bulunduklarında şımartılan Çinli tüketiciler, Alibaba Tmall ve Taobao gibi yerli şirketleri seçtiler. The Wall Street Journal’a göre Amazon.cn, Çin e-ticaret pazarının sadece yüzde 6’lık hissesini elinde tutuyor.