Ana sayfa Donanım Adobe Photoshop ile Film Afişi Yapmak

Adobe Photoshop ile Film Afişi Yapmak

0
Adobe Photoshop, artık neredeyse eli fotoğraf makinesi tutan herkesin ilgilendiği, fotoğraflarını teşhir etmeden önce başvurduğu bir programa dönüşse de görsel medya üzerindeki önemi ve işlevi çok büyük. Kusursuz görünen kadınlar, olduğundan daha genç görünen erkekler, varolduğu veya varolmadığı halde fotoğraf kadrajına dahil olan, olmayan kişiler, nesneler, daha mavi bir gökyüzü, daha yeşil bir dünya… İki boyutlu bir çözüm arıyorsanız, Adobe Photoshop aklınıza gelen her fikri gerçekleştirmek için yaratıcılığınıza, bilginize ve becerinize bağlı olarak, size aynı sonuç için birden fazla çözüm sunuyor.
 

 
Ben de hazır konumuz Adobe Photoshop iken olmayan ve muhtemelen hiç olmayacak bir film için afiş çalışması yaparak Photoshop”un maskeleme, yazı yazma, renk ayarı yapma ve layer style gibi nimetlerinden bahsedeyim istiyorum. İmajları İnternet”ten amacınıza uygun olarak toparlayıp, “siz de evinizde harikalar yaratabilirsiniz” neşesiyle başlıyorum!

 

İlk adım olarak, “File / New” rotasıyla boyutunu sizin belirleyeceğiniz yeni bir dosya açarak başlayalım. öncelikle zeminin büyük bir parçasını olurken, aynı zamanda da afişin taşıyıcısı olacak imajı yeni dosyaya sürükledikten sonra, imajın boyutunu “Edit” menüsünden “Transform / Scale” ile ya da “Cmd+T” kısa yoluyla sayfaya ve kompozisyona uygun olacak şekilde ayarlayalım. (İmaj 1)
 

İmaj 1
 
 
İmaj 2
 
“Clone Stamp” aracını kullanarak doku transferiyle sayfanın üst sınırına kadar imajı genişletiyoruz. üzerinde çalıştığım afişe gökyüzündeki kırmızı dumanın içine büyük gözler yerleştireceğiz. Bunun için uygun olabilecek bir imajı tekrar dokümanın içine sürüklememiz gerekiyor. (imaj 2)

Yapmak istediğim işlem için seçebileceğim iki yol var. Bunlardan biri maskeleme, diğeri de ihtiyacım olan alan dışındaki bölgeleri silmek. Silme işleminin geri dönüşü olmadığı için maskeleme yöntemini seçmek akıllıca olacak. Doküman içine sürüklediğimiz yeni imaj seçiliyken layer paletinin en altında bulunan üçüncü sekme olan “add layer mask”a tıklayarak yeni layer”ımızda bir “layer mask” açmış oluyoruz (Bu kutucuğa tıkladığımızda köşelerinde çizgiler belirdiğini göreceğiz. Bu çizgiler maske alanının aktif olduğu anlamına gelir).

 

“Brush tool”u seçtiğimizde araç paletinin altında bulunan renk paletinde siyah ve beyaz olduğunu görürsünüz. Siyah üstte olduğunda silebilir, beyaz üstte olduğunda ise sildiğinizi geri getirebilirsiniz. Burada silme işlemi yapacağımız için siyah rengin üstte olduğundan emin olmalısınız. Gözlerin büyüklüğüne karar verip istediğim alanlar dışında kalan tüm bölgeleri maskeliyorum ve layer paletinde en üstte bulunan pop up pencere içindeki menüden “soft light” seçeneğini tıklıyorum. Bu işlemle gözler kırmızı bulutun içinden bize bakıyor olacak. Netlik kazanması için layerı çoğaltmak, kontrast değerini arttırmak ya da “Image / Adjustments / Levels (Cmd+L)” ile siyahın değerini arttırmak da işe yarayabilir. Sayfanın üst ve alt sınırında farklı layerlarda kullanacağım, “gradient tool” ile siyahtan transparana uzanan bantlar karanlık ve gergin bir hava uyandırmak için bana yardımcı oluyor. (imaj 3)
 

İmaj 3
 
 
İmaj 4
 
Var olmayan filmin haberi olmadan başrol oyuncusu olmaları için seçtiğim karakterleri “pen tool”la dekupe ediyorum. Layer paletinde son sekme olan path sekmesinde çizdiğim path”i seçim alanı haline getirmek için “command” (elma) tuşuna basarak path”in oldugu küçük kutunun içine tıklamak yeterli.

Seçim alanı haline getirdiğim için sadece belirlediğim alanı afiş dokümanı içine sürükleyebiliyorum. (imaj 4)

 

 

Artık film afişinin neye benzeyeceği ve filmin çekilmemesinin iyi olduğu yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Her bir imaj için “Edit / Transform / Scale” ile kompozisyona uygun şekilde büyüklüklerini belirleyip, ön arka ilişkilerini de layer”ların sırasını değiştirerek ayarlıyorum. Bu aşamada Layer sırası çok önemli. çünkü burada oyuncuları temsilen kullandığım fotoğrafların altında keskin bir kesilme var. Alt sınıra dayandırdığım ve “gradient tool”la oluşturduğum siyahtan transparana giden bantın figürlerin bulunduğu layer”ların üstünde olması, yani onların önüne geçmesi gerekiyor ki görsel bütünlük sağlansın. (imaj 5)

Görsel bütünlük için renk ayarları da önemli. Film afişi için seçtiğim fotoğrafların ışık ve renk ayarları birbirinden farklı olduğundan manuel olarak bu ayarı yapmam gerekiyor. “Image / Adjustment / Channel Mixer” renk ayarları yapmak için kullanabileceğim yollardan sadece bir tanesi. Açılan pencerede cyan”a +45, magenta”ya -145, yellow”a +32, Black”e +159 değer vererek zeminde kullandığım imajdaki kızıl rengi figürlere de uygulamış oluyorum. (image 6)
 


İmaj 5
 
 
İmaj 6
 
Bu yolla diğer iki figür için değerler değişecektir fakat ben çözüm arayacağım. “Image / Adjustment / Photo Filter”a gittiğimizde bir pencere açılıyor. Filter seçeneğinin yanındaki pop-up pencereden red”i seçmek benim işimi görüyor. (imaj 7)

Son olarak yazı alanlarını ekleyeceğim. Bunun için soldaki araç paletindeki yazı aracını (T) seçmeliyim. Yeni bir layer açmama gerek yok, sadece sayfanın içinde herhangi bir yere tıklamam yeterli. Böylece layer otomatik olarak eklenecektir. Yazıyı yazdıktan sonra yazının font ve punto ayarlarını sonra “type tool” seçiliyken üstteki menüden yaparak çalışmamı tamamlıyorum. (imaj 8)
 


İmaj 7
 
İmaj 8

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here