Ana sayfa Yazılım Adobe Flash CS 5.5

Adobe Flash CS 5.5

0
1- Yeni Flash Player optimizasyonları

Opak arka plan seçeneğini de kullanarak bir görseli Bitmap olarak ön bellekleme:

Flash Player optimizasyonuyla ilgili yeniliklerden ilki, bir arka plan görselini opak yaparak bitmap formatında önbellekleyebilmek olarak göze çarpmakta. Bunu yapmak için Properties panelinde Display bölümünden Render kısmını Cache as Bitmap hemen altındaki seçeneği de Opaque olarak belirliyoruz. Bu sayede bir Movie Clip”e istediğimiz arka plan rengini atayabiliyoruz (bkz. Resim 1).
 


Resim 1

Resim 2

Aport as Bitmap seçeneği:

Yeni seçenek sayesinde karmaşık görselleri daha hızlı algılanır hale getirmek ve Flash”ı bu şekilde dışa aktarmak mümkün. Bu seçenek, özellikle yoğun geçişlerin yapıldığı vektörel çizimlerde işinizi hayli kolaylaştıracaktır. Bu uygulamayı gerçekleştirmek için yine Properties panelinde Display bölümüne geliyoruz, Render kısmında bu sefer Export as Bitmap seçeneğini işaretliyoruz (bkz. Resim 2).

 


Bir Movie Clip”i Bitmap”e çevirmek:

Eklenen bu özellik sayesinde bir Movie Clip”i, üzerine gelip sağa tıklayarak Bitmap”e çevirmek mümkün. Yapmanız gereken sadece sağa tıklayıp Convert to Bitmap demek (bkz. Resim 3). Bitmap”e çevirdiğiniz bu görseli Library içinde bulup üzerine geldikten sonra sağa tıklarsanız Edit with Adobe Photoshop CS 5 seçeneğinin de çıktığını göreceksiniz (bkz. Resim 4). Bu sayede Photoshop”a çağırdığınız görsele çeşitli efektler vermek veya düzenlemeler yapmak oldukça kolaylaşmış oluyor (bkz. Resim 5). Flash”a geri döndüğünüzde değişikliklerin otomatik olarak yansımamış olduğunu görürseniz yapmanız gereken işlem basit. Library”de görselin üzerine çift tıklayarak Update butonunu kullanmak (bkz. Resim 6-7).
 


Resim 3
 

Resim 4
 

Resim 5
 

Resim 6
 

Resim 7

 


Incremental Compilation”ı anlamak:

Incremental Compilation özelliğiyle, hazırladığınız bir animasyonu gerek tekrar tekrar test ederken gerekse de düzeltip yayına alırken zaman kazanmanız tasarlanmış. önceki sürümlerin aksine animasyonun tüm karelerini Cache eden bu özellikle çok büyük dosyalarda yeniden ön izleme veya yayınlama yaptığımız zamanlardaki vakit kaybınızı ortadan kaldırmış olacaksınız. Preferences”taki Publish Cache bölümünden özelliği aktif hale getirmek, kaldırmak veya özelliklerini değiştirmek mümkün (bkz. Resim 8).
 


Resim 8

Resim 9

Yeni TLF seçeneği:

Metinlerin, açıldığı mecraya göre uygun formatta ve okunaklı görüntülenmesine yardımcı olan TLF”deki (Metin Mizanpaj çerçevesi) yeni sekme cetveli daha esnek müdahaleler yapmaya olanak tanıyor (bkz. Resim 9).

 


2- Actionscript”deki gelişmeler

AIR ve mobil uygulamalar için yeni kaynak kodlar:

Kaynak kod parçacıkları (Code Snippets) programcılar ve web uygulaması geliştiricileri için zaman kazandırıcı hazinelerdir. Bu hazinelere Flash 5.5 ile eklenen yeni cevherler oldu. Bunları incelemek için Code Snippets bölümüne bakmak kafi (bkz. Resim 10-11). örnek vermek gerekirse; animasyondaki kaykaylı çocuğa, Move with Accelerometer kodunu uygulamak için, görsel seçiliyken o kod kaynağının üzerine çift tıklamak kafi. Açılan pencerede, otomatik olarak eklenen kod satırı üzerinde düzenleme yaparak ilerlemek, önemli ölçüde zaman kazandırıcı olacaktır (bkz. Resim 12).
 


Resim 10
 

Resim 11
 

Resim 12

Kaynak kodları ön izleme ve detaylı inceleme:

Flash 5.5 ile tüm kaynak kodları liste içinde yakından incelemek mümkün. Bu sayede kodun yapısı hakkında uygulama yapmaya gerek kalmadan, bilgi edinme ve seçimi duruma uygun şekilde hızlandırma imkanı yaratılmış. örneğin bir kaynak kodun üzerine tek tıklayınca satırın üzerinde sağ köşede önce şeffaf bir menü belirmekte. Menünün üzerine gelip belirginleşmesini sağladığımızda iki farklı ikon ortaya çıkmakta. Biri kodla ilgili genel bilgi verirken diğeri örnek kodu görmemizi sağlamakta (bkz. Resim 13-14).
 


Resim 13

Resim 14

 

Yeni Proloğadır:

ProLoader sayesinde mevcut çalışmayı farklı bir görsele veya SWF”ye yönlendirebiliyorduk. Yeni ProLoader Class kaynak kodu sayesinde de TLF özelliği uygulanmış Flash dosyalarında sorunsuz içe aktarım sağlanmış oluyor. önceleri bu durumda sorun çıkaran özellik artık düzgün çalışmakta. ProLoader”ı yeni keşfedenler için nasıl kullanıldığını da tarif edelim. önce ana çalışma dosyasında üzerine tıklanınca yönlenecek objeyi seçiyoruz (bu çalışma için seçimimiz kaykaylı çocuk). Ardından Cide Snippets paneline geliyoruz. Burada Load and Unload klasörünün altında, Click to Load/Unload SFW or Image kaynak kodunu çift tıklayarak çağırıyoruz. Kodda URLRequest bölümünü düzenliyoruz. Ardından yönlenecek ana objeye tıkladığımızda yönlendirdiğimiz dosya açılıyor (bkz. Resim 15-16).
 


Resim 15

Resim 16

3- AIR”deki Mobil cihazlara yönellik güncellemeler


iOS SDK ve Android SDK için yeni özellikler:

Bahsedeceğimiz son özelliğe geldik. AIR”de yazılan uygulamaların iOS”daki (iPhone, iPad, iPod) uyumunu arttırmak için geliştirilen yeni yayınlama özelliklerine şu şekilde ulaşmak mümkün. Properties panelinden Publish bölümüne geliyoruz. Buradan Player”ı AIR for iOS olarak değiştiriyoruz. Daha sonra hemen üstündeki Publish Settings butonuna tıklıyoruz. Hem buradan hem de Player ve Script butonlarının yanındaki ayar düğmelerinden gerekli düzenlemeleri yapabiliyoruz (bkz. Resim 17-18).
 


Resim 17

Resim 18

 

Benzer işlemleri Android”e özgü ayarlar için de yapmak gerekmekte. iOS”dan farklı olarak Apple Appstore için değil Amazon Appstore için bir dışa aktarım özelliği bulunmakta ve farklı durumlar için geliştirilmiş debug seçenekleri de mevcut (bkz. Resim 19-20).
 

Resim 19

Resim 20
Görünen o ki Adobe”nin CS 5.5 ile getirdiği yenilikler yine profesyonellerin hızına hız katacak. İhtiyaçlar sonsuz, her şey çok hızlı değişiyor, CS 5.5″un dumanı yeni tütüyor olsa da yavaş yavaş herkes bir sonraki adımı düşünmeye ve merakla gelecekteki sürümü beklemeye başladı. MacLine olarak Adobe”nin ensesindeyiz, siz de bizi takip etmeye devam edin.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here