Fast Company’den gelen bir rapora göre artık Facebook, şirketin hizmet şartlarını ihlal eden COVID-19 gönderilerini beğenen, paylaşan veya yorum yapan kullanıcılara doğrudan bildirim gönderecek.
Yeni özellik şu şekilde çalışıyor: Bir kullanıcı daha sonra kaldırılan bir gönderiyle etkileşime girerse, Facebook kullanıcıya yayının kaldırıldığını bildiren bir bildirim gönderiyor. Kullanıcı bildirimi tıklarsa, gönderinin ekran görüntüsü ve neden kaldırıldığına dair kısa bir açıklama içeren bir açılış sayfasına götürülüyor. Açılış sayfası, COVID-19 eğitim kaynaklarına ve eylemlerine, örneğin onu yayınlayan grubu takip etmekten vazgeçme gibi bağlantılar da içerecek.
Bu, Facebook’un yanlış bilgilerle mücadele etme konusundaki önceki girişimlerinin bir güncellemesi. Bundan önce şirket haber akışında, kaldırılan içerikle ilgilenen kullanıcıları “Arkadaşlara ve Aileye Covid-19 Hakkında Yanlış Bilgilerden Kaçınmasına Yardım Edin” çağrısında bulunan bir pankart açtı. Ancak bir Facebook ürün müdürü, Fast Company’ye verdiği demeçte, kullanıcıların genellikle afişin neyi kastettiği konusunda kafası karışıktı. Umut, yeni yaklaşımın, kullanıcıları azarlamaktan veya yanlış bilgilere yeniden maruz bırakmaktan kaçınırken, afişten daha doğrudan olması hedefleniyor.
Google Sağlık Araştırma App’ini Başlattı
Facebook’un değişen yaklaşımı, pandemide neredeyse bir yıl sonra -biraz geç- önümüze geliyor. Bildirimler, kaldırılan gönderilerdeki iddiaları çürütmüyor. Fast Company, bunların daha sonra üzerinde doğruluk kontrolü etiketleri bulunan gönderiler için de geçerli olmadığını yazıyor. Bu, daha az tehlikeli yanlış bilgilerin hala yayılma fırsatına sahip olduğu anlamına geliyor.
Facebook, şirketin tehlikeli olarak görmediği yanlış bilgiler üzerine yavaş hareket ediyor. COVID-19 aşıları hakkındaki komplo teorileri aylardır yayılsa da, Facebook yalnızca Aralık ayındaki COVID-19 aşısı hakkındaki yanlış bilgileri kaldırmaya başladı. Şimdi soru şu: bu çok mu az ve çok mu geç?
Yorum Yap