Hyundai, kendi kendini süren araba stratejisi konusunda özellikle ciddileşiyor. Koreli otomobil üreticisi, 4. Seviye ve 5. Seviye özerk teknolojiyi (bazı durumlarda veya tüm durumlarda tamamen kendi kendine sürüş) geliştirmek için Aptiv ile ortak bir girişim kurdu.
Sistemlerini 2020’de test etmeye başlamayı ve 2022’de özerk taksiler, filolar ve diğer otomobil üreticileri için hazır bir platformun olmasını umuyorlar.
Hyundai güçlü bir rekabetin içerisinde
Ortaklık, Aptiv’in Boston’daki özerk hareketlilik Başkanı Karl Iagnemma tarafından yönetilecek ya da yarı yarıya bölünecek. Aptiv, sürücüsüz araç teknolojisi fikri mülkiyetini ve yaklaşık 700 çalışanı getirecek. Hyundai ise fikri mülkiyet haklarına, araç mühendisliği ve Ar-Ge becerileriyle katkıda bulunacak.
Her iki şirketin de bir ittifak kurma konusunda açık teşvikleri vardır. Hyundai; Ford, Volvo ve diğer otomobil üreticileri ile kendi kendine sürüş donanımı geliştiren sert bir savaşın ortasında. Bakalım şirket gerçekten de bu rekabette güçlü taraf olabilecek mi?
Yorum Yap