Instagram, Reels formatını ilk olarak 2020 yılında piyasaya sürdü. TikTok’u tahtından indiremese bile Instagram kullanımını önemli ölçüde arttırmayı başardı. Instagram’ın sonsuz kaydırma özelliğinin de katkısı ile her gün inanılmaz sayıda Reels videosu izleniyor. Peki, buna rağmen Reels videolarım izlenmiyor ise nerede hata yapıyorum?
Hiç şüphesiz, Instagram’da içerik üretmeye başlayan çoğu kişinin bu tür soruları var. Diğer Reels videoları izlenirken sizin videonuzun izlenmemesinin bir sebebi olmalı, değil mi?
Bu durumda nerede hata yaptığınızı bulmanız gerekir. Böylece hatanızı düzeltebilir ve Reels izlenmelerinizi arttırabilirsiniz. Bu rehber eğer nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız size yardımcı olacaktır.
Reels Videolarım İzlenmiyor, Olası Nedenleri Neler?
- İlgi çekici bir girişiniz yoktur.
- Videolarınız gereğinden daha uzundur.
- Doğru hashtagler kullanmıyorsunuzdur.
- Instagram’ın algoritmasına uyum sağlayamıyorsunuzdur.
- Videoları doğru zamanda yayınlamıyorsunuzdur.
Reels videolarınızın izlenmemesinin sebebi yukarıdakilerden herhangi biri olabilir. Hatta birden fazla yanlış bile yapıyor olabilirsiniz.
Dilerseniz gelin, bunları daha detaylı ele alalım. Bu şekilde ne yapmanız gerektiğini de anlayabilirsiniz.
İlgi Çekici Bir Girişin Olmaması
Giriş inanılmaz önemlidir. Dikkat süresi her geçen gün biraz daha düşüyor. İstatistiklere göre bir izleyicinin dikkat süresi 1-2 saniyeye kadar düştü. Bu, insanların dikkatini çekmek için en fazla 2 saniyenizin olduğu anlamına geliyor. Başaramazsanız izleyici bir sonraki videoya geçer.
İzleyiciye iyi bir giriş hazırlamak için kilit bir cümle kullanmalısınız. Kilit cümle, izleyenin tüm dikkatini videoya çekmesini sağlayan cümledir. Biraz iddialı olmalı ve vaat içermelidir. Örneğin “Bu yöntemleri sır gibi saklıyorlar” gibi bir cümle kullanmak, izleyiciyi beklenti içine sokar.
Videoların Gereğinden Uzun Olması
İdeal video uzunluğu, ne tür bir video ürettiğinize bağlı olarak değişir. Bir kişi ya da yerden bahsediyorsanız videoyu mümkün olduğunca kısa tutmalısınız. Ayrıca videonun da animasyonlarla zenginleştirilmesi gerekir. Konuşmanızın da ilgi çekici olmasına ihtiyacınız vardır.
Doğru Hashtagler Kullanmama
Hashtaglerin artık önemli olmadığını düşünen çok fazla içerik oluşturucusu var ancak bunun doğru olduğu söylenemez. Evet, algoritmaların gelişmesi ile hashtagler eski önemini yitirdi fakat videonuzun içeriğinin ne ile alakalı olduğunu belirlemede hâlâ kilit rol oynuyor.
İçeriğinizi en iyi şekilde yansıtan hashtagler kullanın ve keşfet hashtagleri olarak sunulan hashtaglerden uzak durun. Örneğin keşfete düşüren hashtagleri sıralarken tamamen niş odaklı bir liste hazırladık. #kesfet ya da #kesfetteyiz gibi hashtaglere yer vermedik.
Videonuzu keşfette gösterecek hashtagler bunlar değildir. Sizin içeriğiniz hangi kitlenin ilgi alanına giriyorsa ona göre hashtagler kullanmalısınız. Sanat ile ilgili video üretiyorsanız #sanat, resim çizme ise #cizim gibi hashtagleri tercih edin. Gereksiz hashtag kullanımı hatasından kaçının.
Instagram’ın Algoritmasına Uyum Sağlayamama
Instagram, algoritmasını düzenli olarak güncelliyor. Bu güncellemeleri takip etmezseniz içerikleriniz artık insanların karşısına çıkmayabilir.
Instagram algoritması artık kalitesiz videoları insanlara göstermiyor. Kalitesiz videolara örnek olarak bulanık ya da düşük çözünürlüklü videolar verilebilir. Kalitesiz videolar yayınlıyorsanız ve bunu aynı şekilde sürdürmeye devam ederseniz Reels videolarınız hiç görüntüleme almayacaktır.
Videoları Doğru Zamanda Yayınlamama
Reels videolarınızın görüntülenmemesinin bir diğer olası nedeni de doğru zamanda yayınlanmamalarıdır. Videonun paylaşıldığı saat, çok şey değiştirir.
Örneğin her gün saat 14.00’te video yayınladığınızı varsayalım. Hedef kitleniz eğer 20-30 yaş aralığında ise muhtemelen çalışan kişilerden oluşuyordur. Öğle arası ise çoğunlukla 12.00-13.00 veya 12.30 – 13.30 aralığındadır. Her iki senaryoda büyük bir fırsatı kaçırırsınız.
Videoları yayınlayacağınız doğru zamanı bulmak için hedef kitlenizi göz önünde bulundurmanız yeterlidir.
Yorum Yap