2013 yılında piyasaya sürülen askeri simülasyon oyunu Arma 3, Steam Yaz İndirimleri sırasında büyük bir satış patlaması yaşadı. Bohemia Interactive’in geliştirdiği oyun, indirim döneminde yaklaşık 700 bin kopya satarak beklenmedik bir başarıya imza attı.
Uzun yıllardır oyun tutkunlarının ilgisini çeken askeri simülasyon oyunu Arma 3, son dönemde Steam üzerinden büyük bir satış patlaması yaşadı. 11 yıllık geçmişine rağmen, oyunun benzersiz deneyimi ve zorlu gerçekçi oynanışı, günümüzde dahi oyuncuları cezbetmeyi başarıyor.
Bohemia Interactive tarafından geliştirilen Arma 3, ilk olarak 2013 yılında Steam Erken Erişim programına girmiş ve daha sonra aynı yıl içerisinde tam sürümüyle piyasaya sürülmüştü. Oyun, o dönemin en iyi askeri simülasyon oyunları arasında yer almayı başarmış, ancak şimdiye kadar resmi bir devam oyunu yayınlanmamıştı. Yalnızca 2022 yılında Arma Reforger spin-off’u piyasaya çıkmıştı.
Buna rağmen, Arma 3 oynamaya devam eden geniş bir oyuncu kitlesine sahip. Oyunun 11 yıl geçmesine karşın, oynanış deneyiminin halen üstün seviyede olduğu görülüyor.
PC Gamer’a konuşan Bohemia Interactive’in Pavel Křižka, Arma 3’ün son Steam Yaz İndirimi sırasında neredeyse 700.000 kopya sattığını ve ayrıca 200.000’den fazla DLC de satıldığını açıkladı. Bu rakamlar, nispeten dar bir hayran kitlesine sahip olan ve 11 yaşındaki bir oyun için oldukça şaşırtıcı.
Křižka’ya göre, bu muazzam satış artışının iki temel nedeni bulunuyor. Bunlardan ilki, Arma 3’ün ilk kez yüzde 90 oranında indirime girmesi ve sadece 2,99 dolar fiyata satılması oldu. İkinci neden ise oyunun Steam ana sayfasında yüksek görünürlük kazanması oldu.
Ancak Křižka, sadece indirim ve görünürlük ile açıklanamayacağını da vurguluyor. Ona göre, “Arma platformunun benzersizliği konusu da şüphesiz etkili oldu. Arma 3 10 yıldan fazla bir süredir piyasada olmasına rağmen, askeri simülasyon oyunu severleri için buna benzer başka bir oyun bulunmuyor.”
Yorum Yap