Türkiye’nin önde gelen teknoloji dağıtıcılarından Bilkom, geçtiğimiz Şubat ayı içinde yaptığı geniş katılımlı bir basın toplantısı ile 2023 sonuçlarını ve 2024 hedeflerini açıkladı. 2023 yılı için gerçekleşen finansal sonuçlar oldukça göz alıcıydı. Bu paralelde 2024 hedefleri de oldukça iddialı.
Toplantının hemen arkasından Bilkom Genel Müdürü Fikret Ballıkaya ile toplantı gündemindeki konuları içeren bir sohbet yaptık. İşte bu keyifli sohbetin satır başları…
Bilkom Genel Müdürü Fikret Ballıkaya ile Röportaj
Newtech: Bu yıl Bilkom’un 40. yılı. Bilkom olarak çok özel bir yıla girdiniz. 25 yıldan fazla süredir Bilkom’da çeşitli görevler üstleniyorsunuz. Dolayısıyla Bilkom’daki gelişmeyi yakından takip ettiniz. Bize Bilkom’un bugününü, faaliyetlerini kısaca özetler misiniz?
Fikret Ballıkaya: Bilişim teknolojileriyle başlayan, mobil teknolojiler ve giyilebilir ürünler ile gelişen ürün portföyümüz bugün; ev, mikro mobilite ve oyun & eğlence kategorilerinde devam ediyor. En iyi markaların en inovatif ürünlerini pazara sunuyoruz. Teknolojinin gelişim yolculuğuna paralel olarak, pazara sunduğumuz ürün çeşitliliğimiz arttı. Bugün Bilkomplus katma-değerli hizmetlerimizle; temsil ettiğimiz markanın Türkiye ofisi gibi çalışarak üreticiler, satış kanalı ve son kullanıcı için servis ve çözümler üretiyoruz. Mesela dağıtımını yaptığımız ürünlerde verdiğimiz “Bilkom Güvencesi” bizi diğer dağıtıcılardan farklılaştıran, öne çıkaran hizmetlerin başında geliyor. Son kullanıcı için tercih sebebi oluyoruz.
Newtech: Toplantıda 2023 yılı için oldukça çarpıcı sonuçlar paylaştınız.
Fikret Ballıkaya: Evet, 2023 yılında hızlı büyümeye devam ettik. Bünyemize yeni markalar katıldı. Yeni kanallar, yeni kategorilerde pazara girdik. 2023 yılını 22 milyar TL ciro ile kapattık. Son 5 yılda TL bazında 10 kat, USD bazında ise 2 katlık bir büyüme elde ettik. Şirket 2023 yılında, 2022’ye göre TL bazında %97 oranında büyüdü. 2 milyon adedin üzerinde kutuyu Türkiye genelinde 10 binin üzerinde noktaya dağıttık ve bundan gurur duyuyoruz. Bilkom çalışanlarının %57’sinin bayan olması da bize ayrıca gurur veriyor. Hızımızı aldık, aynı hızla devam ediyoruz.
Newtech: 2023’de portföyünüzdeki geniş yelpazeye katılan yeni markalar oldu mu?
Fikret Ballıkaya: Haziran ayında Segway lansmanı yaptık. Bizim için çok önemliydi. Ayrıca yine Haziran ayında Pico’nun endüstriyel alanda maliyetleri düşüren ve sınırları ortadan kaldıran yenilikçi VR çözümlerinin dağıtımını yapmaya başladığımızı duyurduk. Yılın son ayında ise Sony PlayStation duyurusuyla yılı kapattık.
Newtech: Dünya’daki gelişmeler, Türkiye’deki mevcut ekonomik konjonktür, yerel seçimlerin etkisi göz önüne alındığında, zor bir sene bizi bekliyor. Dolayısıyla ortaya pozitif hedefler koymak zor olmalı.
Fikret Ballıkaya: 2024’de de hız kesmeden büyümeye devam edeceğiz. Biz yine çarpı 2 diyoruz. İki katı büyüyeceğimize inanıyor, planlarımızı ona göre yapıyoruz. Tabi ki yeni marka, yeni kanal arayışlarımız devam ediyor. Yeni marka, kategori ve iş birlikleriyle büyümeye devam edeceğiz. Değer, kalite ve hız odaklı yaklaşımımızla tüketici deneyimine odaklanmaya devam edeceğiz. B2B ve B2C alanında hayata geçirdiğimiz dağıtım, servis ve hizmet paketleriyle, ürün portföyümüzü geliştireceğiz.
Bilkom 40 yıllık köklü geçmişi, yetkin kadrosu ve değer üretme vizyonuyla teknolojinin gelişim yolculuğuna eşlik ederek, dijital dönüşüme katkı sağlama hedefiyle çalışmaya devam edecek.
Yorum Yap