Microsoft Outlook özellikle Windows kullanıcıları arasında en popüler e-posta uygulamalarındandır. E-postaların yanı sıra görevleri yönetmek için de harika araçlar sunması nedeniyle çok tercih ediliyor. Bununla birlikte Outlook bağlantı kesildi hatası ile bazen kullanılamaz hâle gelebiliyor.
Outlook zaman zaman sunucularla bağlantı kuramayabiliyor. Bunun sonucu olarak da bağlantısı kesildi hata mesajı ortaya çıkabiliyor. Siz de eğer diğer kullanıcıların da zaman zaman yaşadığı bu sorunu yaşıyorsanız sizi çözüme ulaştıracak olan yöntemleri aşağıdan görebilirsiniz.
Outlook Bağlantı Kesildi Hatası İçin Çözüm Yolları
- İnternet bağlantısını kontrol edin.
- Çevrim dışı çalışmayı kapatın.
- Web sürümünü kullanın.
- Hesabınızı kaldırıp yeniden ekleyin.
- Outlook’u güncelleyin.
Sorunu gidermek için en çok başvurulan ve sorunu büyük ölçüde ortadan kaldıran yöntemler bu şekildedir. Dilerseniz gelin, bu çözüm yollarını daha yakından inceleyelim.
İnternet Bağlantısını Kontrol Etme
Bağlantısı kesilme hatasının en yaygın nedenlerinden biri çoğunlukla internet bağlantısıdır. Bu nedenle ilk olarak internet bağlantınızı kontrol etmelisiniz. İnternete bağlı olabilirsiniz fakat internet hızınız düşükse böyle sorunlar yaşayabilirsiniz. Speedtest gibi araçlarla internet hızını ölçün, düşük ise internet hızını arttırma yöntemlerini deneyin.
Çevrim Dışı Çalışmayı Kapatma
Outlook’taki çevrim dışı çalışma modu, internet bağlantısı olmadan e-postalarınıza, takvime ve daha fazlasına erişmenizi sağlar. Bu modu yanlışlıkla etkinleştirdiyseniz sunuculara bağlanılamayabilir ve bu da hata mesajının ortaya çıkmasına yol açar.
Çevrim dışı modunu devre dışı bırakmak için Gönder / Al bölümüne tıklayın ve Çalış seçeneğine basın. Bunu yaptıktan sonra Outlook sunucusuna bağlanılacaktır.
Web Sürümünü Kullanma
Outlook tıpkı çoğu Microsoft hizmeti gibi web sürümüne sahiptir. Outlook uygulamasındaki sorun muhtemelen kendiliğinden çözüme kavuşacaktır fakat o zamana kadar Outlook’un web sürümünü kullanabilirsiniz.
Unutmamalısınız ki sunucularda sorun varsa web sürümü de çalışmayacaktır. Bu durumda ne yazık ki beklemekten başka bir çareniz kalmıyor.
Hesabı Kaldırıp Yeniden Ekleme
Hesapla ilgili sorunlar da sunuculara bağlanılmasını engelleyebilir. Bu tür sorunları çözmenin en kolay ve etkili yolu, Outlook hesabını kaldırıp yeniden eklemekten geçer.
Bunun için Outlook uygulamasını açtıktan sonra “Dosya” seçeneğine basın. Ardından “Bilgi > Hesap Ayarları” yolunu takip edin. Kaldırmak istediğiniz hesaba basıp kaldırmayı seçin. Hesap kaldırıldıktan sonra yeni hesap ekleyebilirsiniz. Oturum açmak için yeniden bilgilerinizi girmeniz gerekeceğini unutmayın.
Outlook’u Güncelleme
Office uygulamaları normalde otomatik olarak güncellenir fakat bu özelliği devre dışı bıraktıysanız Outlook uygulamasının eski bir sürümünü kullanıyor olabilirsiniz. Bu da hatayı almanızın ana nedeni olabilir.
Bilgisayarınızdaki Outlook uygulamasını güncellemek için Outlook uygulamasını açın ve “Dosya > Office Hesabı” yolunu izleyin. Sağ kısımdaki güncelleme seçeneklerinden şimdi güncelleye tıklayın. Güncellendikten sonra Outlook uygulamasını yeniden açın.
Yorum Yap