Meta, AB’de (Avrupa Birliği) kişiselleştirilmiş reklamlar için izin istemek zorunda kalacak. Meta’nın Facebook markasının AB’de en azından bazı kişiselleştirilmiş reklamları sunmadan önce onay alması gerektiğine karar verdi.
Bu alınan karara göre kişiselleştirilmiş reklamlar, kullanıcıların izni yoksa bu kadar yüksek miktarda verinin işlenmesi meşru görünmüyor.
Facebook Karar Hakkında Ne Dedi?
The Wall Street Journal’a açıklamada bulunan bir sözcü, sosyal medya devinin hâlâ mahkemenin kararını değerlendirdiğini gelecekte daha fazla bilgi vereceğini söyledi.
Meta; Facebook, Instagram ve WhatsApp kullanıcılarının bu platformları kullanmak için kişiselleştirilmiş reklamları kabul etmelerini gerektirdiği için uygulanan 390 milyon euroluk cezaya da itiraz etti.
Meta’nın sadece Facebook, Instagram ve WhatsApp’ı normal şekilde kullanmak için reklam hedefleme verilerini istemesinin Genel Veri Koruma Tüzüğünü ihlal ettiğine inanılıyor. Yeni kararda kullanıcıların izin verdiğini kanıtlamanın site sahibinin sorumluluğunda olduğu ifade edildi.
Kararın gerekliliği çok net görünmüyor. Gerekenin nasıl yorumlanacağı şimdilik belli değil. Meta, Facebook ve diğer platformlarda kişiselleştirilmiş reklam sunmak için izin almak zorunda kalabilir. Bu, kullanıcıların gizliliği açısından önemli bir gelişme olsa da şirketin kârını olumsuz etkileyebilir.
Peki, siz son gelişmeler hakkında ne düşünüyorsunuz? Meta’nın veri işleme biçimi ve alınan karar da dahil olmak üzere bu konu ile ilgili bütün görüşlerinizi aşağıda yer alan yorumlar kısmından bizimle ve diğer okurlarımız ile paylaşmayı unutmayın.
Yorum Yap