Reklamlar için yapay zeka kullanımı kaçınılmaz olarak görülüyordu. Bu alanda en önemli adımlardan biri de Facebook, Instagram ve WhatsApp’ın sahibi Meta’dan geldi.
Teknoloji devi, reklamverenlerin Facebook ya da Instagram gibi sosyal medya platformları için oluşturduğu reklamlara özel AI araçlarını tanıttı.
Meta’nın Reklamlar İçin Yapay Zeka Araçları Neler?
Şirket tarafından sunulan ilk araç, markaların reklamda verilmek istenen temel mesajı korumaya çalışırken farklı kitleler için farklı şekillerde yeniden yazmasına olanak tanıyor. Bu araç sayesinde aktarılacak olan mesaj farklı kitleler için kişiselleştirilerek yeniden yazılıyor.
Arka plan oluşturma aracı, Arka plan oluşturma aracı, reklamveren tarafından oluşturulmak istenen kampanya için farklı ögeler oluşturulmasına yardımcı oluyor.
Bunların yanı sıra şirket tarafından bir de görüntü kırpma özelliği sağlanıyor. Bu özellik de şirketlerin gönderiler, hikâyeler ya da Reels formatındaki paylaşımlar için farklı en boy oranlarında görüntüler elde etmesine yardımcı oluyor.
Şirket, bu özelliklerin şu anda belirli reklamverenlerin kullanımına sunulduğunu belirtirken temmuz ayında ise daha fazla reklamveren tarafından kullanılmaya başlanabileceğinin altını çizdi.
Meta tarafından yapılan duyuruda şu ifadelere yer verildi: “Bu araçları daha iyi hâle getirme amacıyla kullanabileceğimiz geri bildirimleri hızlı bir şekilde toplamak için şu an küçük bir reklamveren grubu ile çalışıyoruz.”
Teknoloji devi, reklamverenler için son derece kullanışlı olabilecek AI araçlarını sunmaya başladı. Bu özelliklerin devamının gelmesi muhtemel görünüyor. İleride araç yelpazesi daha da genişleyebilir.
Yorum Yap