WhatsApp otomatik mesaj gönderme özelliği eğer bir işletmeniz varsa ve müşterileriniz ile WhatsApp üzerinden iletişim kuruyorsanız kesinlikle kullanmanız gereken özelliklerden biridir. Özelliğin nasıl kullanılacağına geçmeden önce önemli bir noktaya değinmek gerekiyor.
Bu özellik sadece WhatsApp Business kullanıcıları tarafından kullanılabiliyor. Normal kullanıcılar, uygulamayı genellikle anlık iletişim kurmak için kullandığı için onların bu tür özelliklere ihtiyacı olmuyor ama işletme sahiplerinin sürekli olarak iletişim hâlinde olması gerekiyor. Bu nedenle işletme hesabınız yoksa öncelikle bir işletme hesabı oluşturun.
Hâlihazırda kendi numaranızla kişisel bir hesap kullanıyorsanız WhatsApp Business hesabına geçiş yapabilirsiniz. Geçiş işlemini gerçekleştirmeden önce WhatsApp’ı yedeklemeyi unutmayın. Daha sonra WhatsApp Business uygulamasını indirip kullanmaya başlayabilirsiniz.
İşletme hesabınızı oluşturduğunuza göre artık WhatsApp’tan size ulaşanlara nasıl otomatik yanıt verebileceğinizi öğrenebilirsiniz.
WhatsApp Otomatik Mesaj Gönderme Adımları
- WhatsApp Business uygulamasını açın.
- Üç noktaya basın.
- İşletme araçlarına girin.
- Hızlı cevaplar kısmından + (artı) butonuna basarak yeni bir hızlı cevap ekleyin.
- Otomatik olarak gönderilecek mesajı oluşturduktan sonra “Kaydet” seçeneğine dokunun.
Bu adımları uyguladıktan sonra size WhatsApp’tan ulaşan kişilere otomatik olarak yanıt vereceksiniz. Bu yanıtı oluştururken oldukça yapıcı bir üslup kullandığınızdan emin olun. Otomatik cevabın mümkün olduğunca kısa ve öz olmasına dikkat edin. Ayrıca kullanıcıların sorununu çözebilecek makaleleriniz varsa bunlara bağlantı da verebilirsiniz.
Her şeyden önce bunun bir karşılama mesajı olduğunu unutmayın. Karşınızdaki kişi potansiyel müşteri olduğu için onu mümkün olan en iyi şekilde karşılamalısınız.
WhatsApp’ta Otomatik Yanıt Vermenin Avantajları
- Müşteriler kendilerine hızlı bir şekilde dönüş yapılmasından çok memnun kalır. Mesaj gönderildikten uzun bir süre sonra geri dönüş yapılırsa başka bir markanın ürünlerine yönelmesi muhtemeldir.
- Kullanıcılar sıkça görülen sorunlardan birine sahip ise ona yararlı bağlantılar sağlayarak hiç müşteri temsilcisi ile iletişim kurmasına bile gerek kalmadan sorunu çözmesini sağlayabilirsiniz.
- Zamandan en iyi şekilde tasarruf etmek için müşterinin adı ve soyadı gibi bilgilerini isteyebilirsiniz. Bu, onunla iletişim kurarken daha az zaman harcamanıza yardımcı olur.
WhatsApp Messenger ya da başka herhangi bir uygulamada size ulaşan potansiyel müşterilere otomatik yanıt vermenin avantajlarının saymakla bitirilmesi mümkün olmasa da öne çıkan avantajlar bu şekilde sıralanabilir.
Bir işletmeniz varsa mutlaka hızlı cevaplar özelliğini kullanmanız önerilir. Bu, müşterilere daha iyi bir deneyim sağlamanın kilit noktalarından biridir. WhatsApp’ın dışındaki uygulamalarda ve kendi web sitenizde de mutlaka aynı sistemi kullanmalısınız.
Yorum Yap