Geçen hafta Twitter , geliştirici şartlarını herhangi bir alternatif Twitter istemci uygulamasını etkili bir şekilde yasaklayacak şekilde güncelledi. Şirketin değişikliği , Twitterrific, Tweetbot, Echofone ve Fenix dahil olmak üzere birçok popüler uygulamanın şirketin geliştirici platformu ekibi tarafından herhangi bir bildirim veya açıklama yapılmadan askıya alınmasının ardından geldi.
Sosyal medya şirketi, üçüncü taraf müşterilerden uzak durma kararları konusunda şeffaf değildi, yalnızca “uzun süredir devam eden” kuralları uyguladığını (daha sonra bunları belgelemek için acele etmesi gerekti) ve geliştiricilerin platforma olan güvenini daha da fazla güvensizleştirdiğini söyledi. Twitter’ın uygulama geliştiricilerle yıllardır zorlu bir ilişkisi olsa da, üçüncü taraf müşteriler, Twitter’ın bugünkü deneyiminin temelini oluşturan birçok kritik özelliğe katkıda bulunmuştur.
Aşağıda, üçüncü taraf uygulamalar tarafından yapılan işlerin nasıl sosyal ağın ayrılmaz bir parçası haline geldiğine dair bazı örnekler topladık:
İşte Üçüncü Taraf Uygulamaların Twitter Gelişimine Katkıda Bulunduğu Özellikler
- Kuş logosu: Uygulamanın ortak yaratıcılarından Ged Maheux tarafından yazılan bir bloga göre, ilk Twitter istemcilerinden biri olan Twitterrific, başladığında bir kuş logosu kullanmaya başladı ve diğer müşteriler de onu takip etti . Kuş, ancak 2010 yılında Twitter’ın resmi logosunun bir parçası oldu .
- “Tweet” kelimesi: Bu doğru. Tweet kelimesi, başlangıçta şirketin sözlüğünün bir parçası değildi. Maheux tarafından yazılan başka bir blog gönderisi, Twitter’ın kurucusu Biz Stone’un kullanıcılara “Twitter-ers” ve “Twittering” gibi kelimeler kullanan e-postalarından birinden alıntı yapıyor. Ocak 2007’nin başlarında Twitterrific, “Twit” terimini kullanmaya başladı. Gönderi, Twitter’da çalışan mühendislerden birinin “Twit” ten “Tweet” e isim önerdiğini belirtiyor.
- Yenilemek için çekin: Bugün, Twitter’ı yenilemek için çekin düğmesi olmadan hayal etmek zor. Ancak o zamanlar Twitter’ın bir uygulaması yoktu. Bu özelliğin öncülüğünü, geliştirici Loren Brichter tarafından yapılan Tweetie adlı bir uygulama yaptı.
- iPhone uygulaması: Bu arada, Twitter Tweetie’yi 2010’da satın aldı ve ardından yerel bir resmi müşteri olarak piyasaya sürdü. Twitterrific, hem iPhone hem de Mac’te yerel bir Twitter uygulaması yayınlayan ilk şirketti .
- Harekete geçirmek için kaydırın: Bu aynı zamanda, Twitter şirketi satın aldığında kullanımdan kaldırılan bir Tweetie imza özelliğiydi. Kullanıcılar bir tweet’i kaydırdığında, yanıtla, retweetle, favorilere ekle ve paylaş gibi eylemleri ortaya çıkardı. Bu özellik , 2012’de resmi Twitter uygulamasına geri döndü.
- Satır içi fotoğraflar ve videolar: Twitter’ın ilk günlerinde, sosyal ağ, kullanıcıların fotoğraf ve video bağlantılarını doğrudan zaman çizelgesinde görüntülemek yerine tweet atmasına olanak tanıyordu. Brizzly , satır içi fotoğraf ve video önizlemelerini destekleyen en eski Twitter istemcilerinden biriydi.
- Resim barındırma: Başlangıçta, Twitter’ın herhangi bir resim barındırma çözümü yoktu. 2011 yılında şirket, kullanıcıların fotoğraf yüklemesini sağlamak için Photobucket ile ortaklık kurdu . Bu arada, Twitpic ve Yfrog gibi diğer hizmetler , Twitter için bu boşluğu doldurdu . 2015’te Twitter, sonunda fotoğraf paylaşım hizmetinin kapanmasından saatler önce Twitpic’i satın aldı .
- Tweet Düzenle: Twitter , tweet düzenleme özelliğini ilk olarak geçen yıl Twitter Blue abonelerine sunarken, üçüncü taraf istemciler bu özelliği sağlamak için farklı şeyler denedi. Twitterrific , 2014 yılında tweet’i arka uçtan silerek ve yeniden yayınlayarak bir tweet düzenleme özelliğini kullanıma sundu . 2020’de Brizzly, bir tweet’i yerel olarak oluşturup yayınlamadan önce belirli bir süre boyunca saklayarak bir tweet düzenleme özelliğini kullanıma sundu.
- Konu okuma: Twitter konuları, son yıllarda hikayeleri paylaşmak için popüler bir araç haline geldi. Ancak yerel uygulamada ileti dizilerini okumak bir acı oldu. Bu sorunu çözmek için şirket, Threader’ı satın aldı ve onu Twitter Blue aboneliğinin bir parçası yaptı.
Üçüncü taraf uygulamalar çağı sona ererken, bazı şirketler kızgın bloglar veya diğer methiyeler yayınlarken, Twitter’ın sahibi Elon Musk artık Twitter’ı bir “her şey uygulaması” (“süper uygulama” olarak da bilinir) yapmak istediğini iddia ediyor . Musk’ın geliştirici topluluğuna yaklaşımı göz önüne alındığında, sosyal medya devii uygulama ekosisteminden gelecek fikirleri alma fırsatı artık şirket tarafından kaybedildi ve bu da gelecekteki gelişmeleri engelleyebilir.
Yorum Yap