Technotoday-logo
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
Technotoday-mobile-logo
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster

Ana Sayfa / Apple mı Samsung mu? İşte 2022 Yılında En Çok Satılan Marka

Apple mı Samsung mu? İşte 2022 Yılında En Çok Satılan Marka

2022 yılının son çeyrek raporu ortaya çıktı ve Apple mı Samsung mu hangi markanın daha fazla talep gördüğü belirlendi. İşte detaylar.

Onur Erdem Yazar: Onur Erdem
18 Ocak 2023
Kategori: Mobil
0 0
0
Apple mı Samsung mu? İşte 2022 Yılında En Çok Satılan Marka
0
Paylaşım
Facebook ile PaylaşTwitter ile Paylaş

Apple mı Samsung mu? Dünya çapında akıllı telefon sevkiyatları, 2022’nin dördüncü çeyreğinde yıllık bazda %17 düştü. 2022 yılının tamamındaki sevkiyatlar %11 düşüşle 1,2 milyarın altına düşerek, tüm satıcılar için son derece zorlu bir yılı yansıtıyor.

Apple, Zhengzhou’da azalan talep ve üretim sorunlarına rağmen 4. çeyrekte liderliği geri aldı ve %25 ile şimdiye kadarki en yüksek üç aylık pazar payına ulaştı.

Samsung, çeyreği %20 pazar payıyla ikinci sırada tamamladı ancak tüm yıl boyunca en büyük satıcı oldu.

Xiaomi, büyük ölçüde Hindistan’daki zorluklar nedeniyle dördüncü çeyrekte payı %11’e düşmesine rağmen üçüncü sırayı korudu.

OPPO ve vivo sırasıyla %10 ve %8 pazar payları alarak ilk beşi tamamladı.

Apple mı Samsung Mu?

Apple, en yeni iPhone’larının piyasaya sürülmesinden etkilenen, genellikle olduğu gibi, dördüncü çeyrekte pazar payı oyununu kazandı, ancak bu sefer şimdiye kadarki en yüksek pazar payını kaydetti: %25. Samsung %20 ile ikinci, Xiaomi %11 ile üçüncü, Oppo %10 ile dördüncü ve vivo %8 ile beşinci olurken, “Diğer” kategorisi satışların %26’sını oluşturdu.

2021’in 4. çeyreğine kıyasla Apple’ın payı %2, Samsung ve Oppo’nun payı %1 arttı, vivo’nun payı aynı kaldı ve Xiaomi’nin payı %2 düştü. Görünüşe göre Xiaomi’nin düşüşü “büyük ölçüde Hindistan’daki zorluklardan kaynaklanıyor”.

Tüm yıl boyunca pazarın %22’sini Samsung, %19’unu Apple ve %13’ünü Xiaomi takip etti. Oppo ve vivo’nun her ikisi de %9 pazar payına sahipti. 2021 ile karşılaştırıldığında, Samsung ve Apple yüzde 2 pay alırken, Oppo yüzde 2 pay kaybederken, Xiaomi ve vivo yüzde 1 düşüş yaşadı.

Analistler 2022 Yılını Değerlendirdi

Canalys Araştırma Analisti Runar Bjørhovde, “Akıllı telefon satıcıları 2022 boyunca zorlu bir makroekonomik ortamda mücadele etti. 4. çeyrek, on yılın en kötü yıllık ve 4. çeyrek performansını gösteriyor. Kanal, yeni envanter alma konusunda son derece temkinli ve dördüncü çeyrekte düşük sevkiyatlara katkıda bulunuyor. Satıcılardan ve kanallardan gelen güçlü promosyon teşvikleriyle desteklenen tatil satış sezonu, envanter seviyelerinin düşmesine yardımcı oldu. Düşük-orta seviye talep önceki çeyreklerde hızla düşerken, üst seviye talep 4. çeyrekte zayıflık göstermeye başladı. Pazarın 2022’nin 4. çeyreğindeki performansı, talebin arttığı ve arz sorunlarının azaldığı 2021’in 4. çeyreği ile taban tabana zıt durumda.” dedi.

İlginizi çekebilir;  ASUS ZenFone 6 güncellemesi ABD'de VoLTE'yi etkinleştiriyor

Canalys Araştırma Analisti Le Xuan Chiew, “Tedarikçiler, kârlılığa öncelik vererek ve pazar payını koruyarak 2023’e temkinli yaklaşacak. Tedarikçiler, yeni pazar gerçekliğine uyum sağlamak için maliyetleri düşürüyor. Hem kanal ortakları hem de satıcılar için zorlu pazar koşulları kolayca zorlu müzakerelere yol açabileceğinden, kanalla güçlü ortaklıklar kurmak pazar paylarını korumak için önemli olacaktır.” dedi.

2023 Yılı Büyüme Bekleniyor

Canalys, 2023’te akıllı telefon pazarı için düz ila marjinal büyüme öngörüyor ve koşulların zorlu olmaya devam etmesi bekleniyor. Chiew , “Enflasyonist baskılar kademeli olarak hafifleyecek olsa da, faiz oranlarındaki artışların, ekonomik yavaşlamaların ve giderek zorlaşan işgücü piyasasının etkileri pazarın potansiyelini sınırlayacak. Bu, Batı Avrupa ve Kuzey Amerika gibi doymuş, orta-üst düzey pazarları olumsuz etkileyecek.Çin’in yeniden açılması yerel tüketici ve işletme güvenini artıracak olsa da, hükümet teşviklerinin etkilerini yalnızca altı ila dokuz ay içinde göstermesi muhtemel ve Çin’deki talep kısa vadede zorlu olmaya devam edecek. Yine de, bazı bölgelerin 2023’ün ikinci yarısında büyümesi muhtemel, özellikle Güneydoğu Asya’da bir miktar ekonomik toparlanma ve Çin’de turizmin yeniden canlanması ticari faaliyetlerin ilerlemesine yardımcı olacak.” dedi.

 

 

Onur Erdem

Onur Erdem

Technotoday.com.tr İçerik Editörü

Yorum Yap

Popüler İçerikler

Samsung Galaxy S25 Ultra Özellikleri ve Fiyatı
Mobil

Samsung Galaxy S25 Ultra Özellikleri ve Fiyatı

13 Aralık 2025
Diablo 4 Temalı Oyuncu Dizüstü Bilgisayarı Tanıtıldı
Teknoloji Haberleri

Diablo 4 Temalı Oyuncu Dizüstü Bilgisayarı Tanıtıldı

13 Aralık 2025
Google Translate, Daha Doğal Çeviriler Yapmaya Başlıyor
İnternet

Google Translate, Daha Doğal Çeviriler Yapmaya Başlıyor

13 Aralık 2025
Tomb Raider: Legacy Of Atlantis Duyuruldu
Oyun

Tomb Raider: Legacy Of Atlantis Duyuruldu

13 Aralık 2025
Google Disco
İnternet

Google Disco, Sekmeleri Web Uygulamasına Dönüştürüyor

13 Aralık 2025

Barındırma Altyapı Sponsoru

GüzelHosting

Kategoriler

  • Blog
  • Donanım
  • Foto Galeri
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • İnternet
  • Makale
  • Mobil
  • Otomobil
  • Oyun
  • Sektör Haberleri
  • Teknoloji Haberleri
  • Video
  • Yazılım

Son Haberler

Samsung Galaxy S25 Ultra Özellikleri ve Fiyatı

Samsung Galaxy S25 Ultra Özellikleri ve Fiyatı

13 Aralık 2025
Diablo 4 Temalı Oyuncu Dizüstü Bilgisayarı Tanıtıldı

Diablo 4 Temalı Oyuncu Dizüstü Bilgisayarı Tanıtıldı

13 Aralık 2025
  • Kariyer
  • Künye
  • Hakkımızda
  • Telif Kuralları
  • Gizlilik Sözleşmesi
  • İletişim

© Tüm Hakları Saklıdır.

Welcome Back!

Profilinizi aşağıya girin

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi yenilemek için kullanıcı adı ya da e-posta girin

Giriş Yap
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video

© Tüm Hakları Saklıdır.