Sosyal medya platformlarında yer alan olumsuz yorumlar olumlu yorumlara göre daha çok dikkat çekiyor. Psikoloji üzerine yapılan yeni bir araştırma, kötü yorumlara genellikle olumlu olanlardan daha çok odaklanıldığını ortaya çıkardı.
Sosyal medya platformlarını kullanırken çok sinirlendiğinizi fark etmiş olabilirsiniz. Bunun nedeninin algoritmalar olduğunu bilmelisiniz. Sosyal medya platformlarının algoritmaları, beğenilen ya da beğenilebilecek gönderilerin öne çıkmasını sağlıyor.
Kötü yorumlaraysa daha çok dikkat kesiliyor. Dolayısıyla bu yorumlar daha çok etkileşim alıyor. Bu da olumlu yorumların daha geri planda kalmasına, içerik oluşturucuları için kırıcı olabilecek yorumların daha çok ön plana çıkmasına neden oluyor.
Olumsuz Yorumlar Olumlulardan Daha Dikkat Çekici
Computers in Human Behavior’da yayımlanan yeni araştırma, olumsuz bir geri dönüş içeren yorumların olumlu geri dönüş içerenlerden çok daha fazla dikkat çekici olduğunu gözler önüne serdi. Bu, sosyal medya platformlarını her gün düzenli olarak kullananların psikolojik durumu açısından büyük bir sorun teşkil ediyor.
Çalışmada tümü öğrencilerden oluşan 169 katılımcı yer aldı. Ortalama bir kullanıcının dikkat süresi hakkında daha iyi bilgi sahibi olmak için okuyuculara yorumları okumaları için 30 saniye verildi. Katılımcılara verilen sürenin sonunda olumsuz içeriğe sahip yorumların daha akılda kalıcı ve daha uzun süreli bir etkiye sahip olmasına yol açtığı sonucuna varıldı.
Bu sorunun en önemli nedeninin sosyal medya platformlarda gezinme hızı olduğu düşünülüyor. İnsanlar, sosyal medya kullanırken daha çok olumsuz kalıplar üzerinden hareket ediyor. Olumlu yorumlar bu nedenle daha önemsiz kalıyor.
Yorum Yap