Uygulama harcamaları, Sensor Tower tarafından sağlanan verilere göre milyarlarca dolar değerine ulaşacak. Bu harcamalar, Apple’ın resmî uygulama mağazası App Store ya da Google’ın uygulama mağazası Play Store’da edinilen ücretli uygulamaların yanı sıra indirilen uygulamalarda yapılan uygulama içi satın alımları da kapsıyor.
Bu harcamanın 2021 yılında harcanan 132 milyar dolarlık harcamadan yüzde 77 daha yüksek olacağı belirtildi. Sensor Tower, verilerinden yola çıkarak yaptığı pazar analizinde tüketicilerin şu anki eğilimlerinin uzun vadeli etkilerinin olacağını, tüketici alışkanlıklarının önümüzdeki 5 yılı ciddi bir şekilde değiştireceğine işaret etti.
Uygulama Harcamaları 2026’da 233 Milyar Dolara Ulaşacak
2026 yılına kadar gerek App Store gerek Play Store’dan ücretli olarak satın alınarak ya da indirilip uygulama içi satın alma işlemi gerçekleştirilerek yapılan harcamaların 2026 yılında 233 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor.
Salgın sırasında meydana gelen uygulama içi satın alımlardaki büyük artış harcama oranı üzerinde her ne kadar büyük bir değişikliğe yol açmış olsa da bugünler artık geride kaldı.
Tabii ki bu yine de oldukça ilgi çekici bir tablodan bizi uzaklaştırmıyor. Her iki uygulama mağazasında (Google Play Store veya App Store) da her yıl yüzde 12’lik bir yıllık büyüme olacağı düşünülüyor. Bu değer, zaman içinde tırmanmaya devam edecek ve en sonunda 233 milyar dolara ulaşacak.
2020’deki artıştan bu yana indirmelerde büyük bir yavaşlama oldu fakat Sensor Tower, önümüzdeki 5 yıl içinde yeni rekor kırılmaya devam edileceğini belirtti.
Yorum Yap