YouTube atlanamayan reklamlar sayısını arttırarak internet kullanıcılarından yoğun tepki görmesine yol açtı. Çoğu video başlamadan önce sadece bir ya da iki geçilemeyen reklam gösteren video paylaşım platformunun son bir hafta içinde bazı kullanıcıların önüne 5 hatta 10 tane reklam çıkarmaya başladığı öne sürüldü.
Sosyal medya kullanıcılarının paylaşımına göre son birkaç gündür bir video açılmadan önce gösterilen reklam 5, 8 hatta 10’u bulmaya başladı. Reklam süresi kısa olsa da reklam sayısının fazla olması kullanıcılar için büyük bir sorun yarattı.
YouTube Atlanamayan Reklamlar Neden Arttı?
Geçilemeyen reklam sayısının artmasının sebebinin YouTube’un reklamlardan daha fazla gelir elde etmek istemesi olduğu düşünüldü. YouTube sözcüsü ise bunun sadece test amacı taşıdığını ifade etti.
YouTube sözcüsü, video paylaşım platformunda markaların dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılara ulaşmasına yardımcı olmaya odaklandıklarını ve reklamları göstermenin yeni yollarını test ettiklerini öne sürdü.
Reklam gösterilen kullanıcılara değinen sözcü, bunun TV üzerinden YouTube’u kullanan kullanıcılarla test yapmalarından kaynaklandığını ifade etti. Başlangıçta fazla reklam gösterilmesinin sebebinin reklam aralarını azaltmak ve izleyicilere daha iyi bir deneyim sunmak olduğunu söyledi. YouTube sözcüsüne göre küçük bir kullanıcı grubu ile yapılan test tamamlandı.
Gelecekte atlanamayan reklam sayısının artıp artmayacağı ile ilgili bir açıklama yapılmadığını da belirtmek gerekiyor. YouTube eğer reklam aralarını azaltıp girişteki reklam sayısını arttırmayı tercih ederse çok sayıda kullanıcı bu durumdan olumsuz etkilenebilir.
Ne de olsa her video baştan sona izlenmiyor. Bazı videoların sadece belirli kısımları izleniyor. Videoda aktarılan bilgi elde edildikten sonra video kapatılabiliyor. Kullanıcıların bunun için önce 5 ya da 10 video izlemek zorunda kalmaları bu nedenle oldukça olumsuz bir deneyime yol açabilir.
Yorum Yap