TikTok para kazanma şartları, sosyal medyadan para kazanmak istiyorsanız muhtemelen çoktan merceğinizin altına girmiştir. TikTok, hedef kitleye ulaşmayı kolaylaştıran platformlardan biri olduğu için sosyal medyanın size ek gelir oluşturması için bu tür platformları atlamamanız gerekiyor.
TikTok’un 2022 itibarıyla 1 milyardan fazla aktif kullanıcısı var. Bazıları TikTok’tan nasıl para kazanılabileceğini çoktan anladı. Siz de bu kullanıcıların sırrını merak ediyorsanız TikTok’ta para kazanmak için kaç takipçi gerekir, 1000 takipçi kaç TL kazandırır gibi soruların cevabının yer aldığı bu kılavuzu inceleyebilirsiniz.
TikTok’un içerik oluşturucuları için başlattığı bir program var. Bu programdan yararlanabilecek kişilerin videolarının son 30 gün içinde en az 100.000 kez görüntülenmesi gerekiyor. Ne var ki bu programdan sadece Amerika Birleşik Devletler, Fransa, Almanya, İtalya, İspanya ve İngiltere’de yaşayanlar faydalanabiliyor.
Bu programın diğer uygunluk kriterleri şu şekilde:
- En az 18 yaşında olmak
- En az 10.000 takipçi sayısına sahip olmak
- Hesabın TikTok’un topluluk kurallarına ve hizmet şartlarına uygun olması
İtalya, Fransa, İspanya gibi ülkelerde yaşamıyorsanız bu durumda uygulamanın resmî para kazanma programının dışına çıkmanız gerekiyor. Başka bir deyişle uygulamadan para kazanmanın başka yollarına başvurmalısınız. Bunun için öncelikle yazının başında sıralanan şartları karşılamalısınız. Dilerseniz gelin, aşağıda bu şartları detaylı bir şekilde ele alalım.
TikTok Para Kazanma Şartları Neler?
- Yüksek takipçi sayısına sahip olmak
- Etkileşim oranının yüksek olması
- Saygın olmak
- Ulaşılabilir olmak
TikTok’un içerik oluşturucularına özel programının dışında para kazanabileceğiniz yöntemler arıyorsanız TikTok para kazanma şartları neler sorusunun cevabını detaylı bir şekilde öğrenmeli, bu şartları karşıladığınızdan emin olmalısınız.
1. Yüksek Takipçi Sayısına Sahip Olmak
Takipçi sayınız ne kadar yüksek olursa TikTok’ta o kadar görünür olursunuz. Küçük işletmeler, düşük takipçi sayısına sahip hesapları genellikle sınırlı bütçe ile tanıtım yapmanın en iyi yolu olarak görür ama bu, takipçi sayınızın 1000, 2000 gibi çok düşük olmasının bir sorun teşkil etmeyeceği anlamına gelmez.
Küçük işletmelerin hedeflediği bu fenomenler genellikle 10.000 ila 50.000 takipçi sayısına sahiptir. 1000 takipçiniz ile bu fenomenlerin arasında yer alma olasılığınız oldukça düşüktür.
Bu, işletmenin sizi tercih etmek istememesinden değil, işletmelerin önüne çıkamamanızdan kaynaklanır. Takipçi sayınız 1000 olsa bile 7000 takipçisi olan bir kişinin paylaştığı içeriklerin aldığı etkileşim oranından daha yüksek bir etkileşim oranına sahip olabilirsiniz ama takipçi sayınız düşük olduğu için markaların sizi keşfetme ihtimali düşüktür.
2. Etkileşim Oranının Yüksek Olması
Takipçi sayısı kadar önemli bir etken varsa o da etkileşim oranıdır. Bir marka, iş birliği yapacağı sosyal medya fenomenini belirlerken o kişinin hesabındaki paylaşımları inceler. Paylaşımlar ne kadar beğeniliyor, paylaşımlara ne kadar yorum yapılıyor? Bu soruların cevabı araştırılır.
Etkileşim oranınız ne kadar yüksek olursa o markanın sizinle iş birliği yapma ihtimali de o kadar artar çünkü markanın ana hedefi, hedef kitlesine ulaşmaktır. Paylaşımlarınızın etkileşim oranı yüksek olduğu için onları hedefine ulaştıracak kişi de siz olabilirsiniz.
3. Saygın Olmak
Markaların dikkat ettiği bir diğer faktör de saygınlıktır. Sizi takip eden, paylaşımlarınız ile etkileşim kuran kişilerin büyük bir kısmı sizin hakkınızda olumlu şeyler düşünüyorsa bu oldukça saygın bir kişi olduğunuzu gösterir. Bu da markaların sizi tercih etmesi için yeterli bir sebeptir.
4. Ulaşılabilir Olmak
Markaların size ulaşmasını mümkün olduğunca kolaylaştırın. İletişim bilgilerinizi güncel tutun. İş birliği tekliflerine açık olduğunuzu belirtin.
Tiktokerler Ne Kadar Kazanıyor?
Addison Rae, yılda 5 milyon dolar kazanıyor. Charli D’Amelio ise Rae’nin arkasından gelerek yılda 4 milyon dolar kazanıyor.
TikTok’tan kazanılan para miktarı yönteme bağlı olarak değişir. Örneğin 10 milyondan fazla takipçisi olan kullanıcılar, bir ürüne sadece bir videosunda yer verdiği için 700 doların üzerinde kazanç elde edebiliyor. Tanıtımın etkili olması açısından iki video yayımlandığı düşünüldüğünde elde edilen kazanç 1400 dolara ulaşıyor.
Yazının başından itibaren belirttiğimiz üzere TikTok’ta para kazanmanın sayısız yolu vardır. Bazıları canlı yayında takipçilerinden hediye alıyor, bazıları TikTok’un içerik oluşturucuları için başlattığı programdan yararlanıyor, bazıları markalarla iş birliğine gidiyor.
Yorum Yap