Instagram, Reels’te Şablonlar özelliği üzerinde çalışıyor. Instagram, Business Insider’a göre Reels yaratıcılarının diğer videolarla aynı formatı kullanmalarına izin verecek yeni bir özellik olan Şablonlar’ı test ediyor.
Özellik şu anda yalnızca küçük bir içerik oluşturucu grubu tarafından kullanılabilir ve beta testindedir. Kullanıcıların kendi fotoğraflarını önceden ayarlanmış bir formata eklemelerini sağlayan TikTok’un Şablonlar özelliğine benzer. Şablonlar zaten TikTok’ta gördüğümüz inanılmaz derecede popüler bir özelliktir. Genellikle platformdaki trendlerin temelidir.
Instagram Şablonlar Özelliği Meta Sözcüsü Tarafından Doğrulandı
Bir Meta sözcüsü TechCrunch’a bir e-postada verdiği demeçte, “Reels oluşturmayı daha basit hale getirmek için her zaman yeni yollar üzerinde çalışıyoruz. Başka bir reels mevcut bir Şablonu kullanarak reels yapma yeteneğinizi test ediyoruz” dedi.
Geliştirici Alessandro Paluzzi, bu özelliğin uygulama kodunun tersine mühendislik sürümlerinde Ocak ayında yinelendiğini gördü.
Bir Influencer olan Josephine Hill, Mart ayında özellik hakkında tweet attı.
Hill, Business Insider’a “Özellikle Instagram Reels ile aradığım bir şey, kliplerin müziğin ritmiyle mükemmel bir şekilde hizalandığı TikTok’un ses senkronizasyonuna benzeyen bir şeydi” dedi. Daha önce, özellikle videoların sesli olarak sıralanması söz konusu olduğunda, videoları düzenleme konusunda yardım için öğreticilere başvuracağını ve kendi kliplerinize ekleme alanlarının her şablon için değiştiğini ekledi.
Instagram REELS announced a new feature! “Use as template” allows user to replace the clips with your own and it will match the time stamps of the template reel. Let me know what you think of this feature. Does this make you want to create more reels? pic.twitter.com/rLMJAX89jG
— Jolivia Pope | Content Creator in Comms (@JosephineMedia) March 26, 2022
Instagram ve Diğer Platformlar TikTok Özelliklerini Almaya Devam Ediyor
Facebook, YouTube ve Snapchat dahil olmak üzere diğer şirketler kendi kısa biçimli video uygulamaları sürümlerini kullanarak TikTok ile rekabet etmeye çalıştıkça, TikTok’un popülaritesine meydan okumak zor. İçerik oluşturucular, Instagram’da içerik oluşturmak yerine genellikle TikTok’ları Reels olarak yüklemeyi tercih eder. Ancak bu, bunu değiştirmenin veya en azından rekabeti eşitlemenin bir yolu olabilir. Reels, geçen yıl piyasaya sürülen Remix’ler gibi geçmişte TikTok’unkine benzer özellikler tanıttı. Bu yılın başlarında TikTok, kullanıcıların yalnızca Reels’i değil, herkese açık olarak yüklenen herhangi bir videoyu remiksleyebilmeleri için özelliği genişletti.
Instagram, tercih edilen Gen Z uygulamasına ayak uydurmak için geçmişte Reels’de TikTok benzeri birçok özelliği kullanıma sundu. Geçen yıl Instagram başkanı Adam Mosseri’nin platformun 2022’de videoyu ikiye katlayacağını söylediği göz önüne alındığında, önümüzdeki aylarda muhtemelen daha da fazla yenilik göreceğiz.
Yorum Yap