İçerik oluşturucu ya da izleyici olup olmadığınızın bir önemi yoktur, iyi canlı yayın platformları izleyicinin de yayıncının da ihtiyacı olan platformlardır. Ne var ki iyi bir platform seçmek, çoğu internet kullanıcısı için o kadar da kolay değildir.
Oyun yayın platformlarını ya da herhangi bir konuda yayın yapmak için kullanılan platformları seçerken dikkat edilmesi gereken birkaç nokta vardır. Bu yazıda hem bu noktalara değineceğiz hem de yayın yapmak ve izlemek için en iyi platformları listeleyeceğiz.
Canlı Yayın Platformları Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli?
- Kullanıcı güvenliğine önem verilmeli.
- Yetkilendirme, kısıtlama, özelleştirme gibi imkânlar sunulmalı.
- İnsanlara ulaşmayı kolaylaştırmalı.
Bir canlı yayın hizmetini seçerken dikkat etmeniz gereken kriterler temel olarak bunlardır. Platformun kullanıcıları güvende tuttuğundan ve gizlilik konusunda hassas olduğundan emin olmak gerekiyor.
Bir platformun kullanıcılara önem verdiğinin en büyük göstergesi, olası bir saldırı durumunda kullanıcılara konu ile ilgili detaylı bir şekilde açıklama yapması ve güvenlik için altyapısını çok sağlam tutmasıdır.
Güvenlik haricinde yayıncılara verilen imkânlar da oldukça önemlidir. Yayıncılar genellikle tek başına değildir, arkasında küçük de olsa bir ekip vardır. Twitch’te daha önce bir yayına denk geldiyseniz fark etmişsinizdir. Yayıncının yetkilendirdiği kişiler, sohbetin huzurunu korumakla yükümlüdür.
Platformun bu tür imkânları yayıncılara sağlaması önemlidir çünkü düzenin olmadığı yerde her zaman bir karışıklık söz konusudur.
Tabii ki bütün bunların insanlara ulaşılamadan bir anlamı yoktur. Bu nedenle platformun mümkün olduğunca yayıncılar ile izleyicileri bir arada tutacak fikirler üretmesi ve bunları uygulamaya dökmesi gerekir.
En İyi Canlı Yayın Platformları Neler?
- Twitch
- YouTube
- YouNow
- TikTok
1. Twitch
Twitch, dünyanın en popüler canlı yayın hizmetlerinden biridir. Kullanıcılar hemen hemen her platform üzerinden Twitch’e erişebilir.
Twitch’te yayın açabilir ve bu yayınları daha sonra insanların izlemesi için saklayabilirsiniz. Diğer büyük canlı yayın hizmetlerine kıyasla en detaylı sohbet özelliğine sahiptir. Yayıncılar, botları kullanarak izleyicileri yönlendirebilir ve birkaç kişiyi huzuru sağlamak için yetkilendirebilir. Bununla birlikte rozet vb. özelliklerle izleyicileri kendine bağlayabilir.
Twitch’e nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız Twitch yayıncısı nasıl olunur sorusunu yanıtladığımız yazımıza göz atabilirsiniz.
2. YouTube
YouTube sadece bir video izleme platformu değildir. Platformda yayınlar da yapılabilir. Twitch’i tercih etmiyorsanız YouTube’u tercih edebilirsiniz çünkü Twitch ile hemen hemen aynı özellikleri sunar.
3. Instagram
Instagram sadece takipçiler ile fotoğraf ya da video paylaşmak için kullanılan bir platform olmanın ötesine çoktan geçti. Bu sosyal medya platformu sayesinde çok sevdiğiniz kişilerin canlı yayınlarına katılabilir ya da doğrudan kendiniz bir canlı yayın açabilirsiniz.
Instagram, kullanıcılara ulaşılabilirlik konusunda çoğu platformun önündedir. Yayın açtığınız zaman sizi takip eden insanlar canlı yayına geçtiğiniz ile ilgili bir bildirim alır. Bu insanlar, bildirime basarak doğrudan yayınıza katılabilir.
Platformun, sohbet etme ve kalp gönderme gibi özellikleri bulunuyor. Instagram’ın içerik oluşturucularının para kazanması için yapmakta olduğu çalışmalara da bakılacak olursa değerlendirilmesi gereken bir platform olduğunu söylemekte hiçbir yanlış olmayacaktır.
4. YouNow
YouNow, yayıncıları izleyiciler ile buluşturan başka bir platformdur. Ücretsiz olarak kullanılabilen bu platformda eskiden Türk yayıncılar da vardı fakat şu anda Türk yayıncı sayısının çok az olduğu söylenebilir.
5. Twitter
Twitter, eski canlı yayın hizmeti Periscope’u kullanıma kapattıktan sonra oluşan boşluğu doldurmak için Twitter’a canlı yayın özelliği getirdi. Facebook ya da Instagram gibi gelişmiş bir özellik olmasa da kullanıcılar bu yayınlarla izleyici kitlesine ulaşabiliyor.
6. TikTok
TikTok, en çok beğenilen içeriklere ev sahipliği yapan bir sosyal medya platformudur. Tabii ki platformda artık sadece normal videolar paylaşılmıyor. Kullanıcılar bunun yanı sıra canlı yayın da yapabiliyor. Hedef kitleniz eğer ağırlıklı olarak TikTok’u kullanıyorsa bu platformu mutlaka değerlendirin.
7. Facebook
Instagram gibi Facebook’ta da canlı yayın özelliği mevcuttur. Facebook’un en çok tüketilen video içerik türünün bu yayınlar olduğunu söylemekte herhangi bir yanlış olmayacaktır. Hitap ettiğiniz kitle eğer nispeten küçük bir kitle ise Facebook’u da diğer birkaç platform gibi değerlendirebilirsiniz.
Yorum Yap