MasterCard tarafından yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre, katılımcıların yüzde 23″ü internet üzerinden alışveriş yapıyor. Internet üzerinden yapılan alışverişlerin yüzde 75″i kredi kartı ile yapılıyor |
MasterCard tarafından Türk halkının kredi / banka kartı kullanım, tasarruf ve harcama eğilimlerini ölçümlemek amacıyla, Yöntem Araştırma Danışmanlık”a Türkiye”nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde yaptırılan MasterIndex araştırmasına göre, Türk halkının ortalama dörtte biri (yüzde 23) internet üzerinden alışveriş yapıyor. Ortalama alışveriş yapma oranı ise 2-3 ayda 1 kere. Yaş grubu 35″in üstüne çıkınca internet üzerinden alışveriş yapma oranı 4-6 ayda 1″e düşüyor. Sonuçlara ekonomik seviyeye göre bakıldığında, ekonomik seviye düştükçe online alışveriş yapma oranının düştüğü görünüyor. Araştırmaya göre, internet üzerinden alışveriş en fazla Marmara Bölgesi”nde, en az ise Güney Doğu Anadolu Bölgesi”nde yapılıyor. |
![]() |
|