Ana sayfa Haber 3G, operatörleri coşturdu

3G, operatörleri coşturdu

0

2009’da reklamlar arttı.

2009’un son günlerini yaşarken, geçtiğimiz sene operatörlerin 3G teknolojisine geçmesiyle, GSM sektörü hareketli bir dönem geçirdi.

Medya Takip Merkezi’nin (MTM) yaptığı araştırmaya göre, reytingi yüksek 12 televizyon kanalında, 2009’un 10 ayını kapsayan reklam ölçümlerine göre, üç GSM operatörü tarafından 145.135 reklam spotu yayımlandı. Bu rakam, önceki seneye göre %41 artış olduğunu gösteriyor.

Bu reklamların %40’ı ise 3G teknolojisinin tanıtımı için yapıldı. %39’u kampanya ve tarife duyurusu ve geri kalan %11’lik dilim ise kurumsal tanıtıma ayrıldı.

Ayrıca araştırmaya göre reklamlarda farklı konulara en fazla yer veren şirket Turkcell oldu. 3G teknolojisine reklam anlamında en fazla yatırımı da Turkcell yaptı.

Vodafone ise reklam yatırımlarında “numara taşıma”ya daha çok önem verdi. Diğer GSM operatörü Avea ise reklamlarında daha çok kampanya ve tariflerini tanıtmaya çalıştı.
 

Aynı araştırmanın bir diğer sonucuna göre, basılı yayında da en çok haberi yapılan operatör Turkcell oldu ve bu haberlerin çoğunluğu 3G teknolojisiyle ilgiliydi.
 

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here