Appfigures verilerine göre, Apple App Store ve Google Play’deki yıllık harcama 110 milyar dolardan 127,3 milyar dolara yükseldi. Google Play’deki düşüşe rağmen App Store’daki büyüme sayesinde toplam harcama artış gösterdi. Öte yandan, uygulama indirme sayısı 112,3 milyardan 109,7 milyara geriledi.
Abonelik Modeli Gelir Artışını Destekliyor
Uygulama ekonomisinin olgunlaşması ve geliştiricilerin aboneliklerden gelir elde etme çabaları, indirme sayısındaki düşüşe rağmen harcamalardaki artışa neden oldu. Abonelik sunan uygulamalar, App Store ve Google Play’deki uygulama gelirlerinin %48’ini oluşturdu.
Küresel ölçekte, 2024’te Instagram en çok indirilen uygulama olurken, TikTok en büyük tüketici harcaması payına sahipti. Apple’ın yıllık en çok indirilen ücretsiz uygulamalar listesinde ise Temu birinci, Threads ikinci, TikTok üçüncü, yeni giren ChatGPT dördüncü ve Google beşinci sırada yer aldı.
ABD Yüksek Mahkemesi, TikTok’un Çinli ana şirketi ByteDance tarafından satılmazsa uygulamanın yasaklanmasını öngören yasaya itirazını 10 Ocak’ta dinleyeceğini açıkladı. Ayrıca Instagram’ın, ana şirketi Meta’nın ABD’deki reklam gelirlerinin yarısını oluşturarak gelecek yıl 32 milyar doları aşması bekleniyor.
Yorum Yap