2022 Avrupa Yılın Otomobili Yarışmasında 7 Finalist Belli Oldu

Avrupa'da Yılın Otomobili için adaylar arasında finale kalan 7 araç belli oldu.

2022 Avrupa Yılın Otomobili (ECOTY) ödülü bir sonraki aşamasına geçti.  Bu ayın başlarında açıklanan 39 araçlık ilk liste şimdilik sadece yedi finaliste indi. Bundan sonra, 23 Avrupa ülkesinden bir jüri, 28 Şubat 2021’de en büyük ödülün kazananı açıklanmadan önce gelecek yıl son bir oylama turu yapacak.

2022 Avrupa Yılın Otomobili yarışmasında kısa listeye kalan otomobiller arasında,  elektrikli olmayan tek finalist olan üçüncü nesil Peugeot 308 yer alıyor. Lansmanda 308, sırasıyla 178 hp ve 222 hp güçte iki adet hibrit motorla karşımıza çıkacak.

Geri kalan altı modelin tamamı elektrikli motorlarla geliyor.  Ayrıca bunlar Hyundai Ioniq 5, Cupra Born, Ford Mustang Mach-E, Kia EV6, Skoda Enyaq iV ve Renault Megane E-Tech.

Bu EV’ler, Audi e-tron GT/RS e-tron GT ve Q4 e-tron/Q4 e-tron Sportback, BMW iX ve i4, Mercedes-Benz EQS, Tesla Model Y ve Volkswagen ID gibi diğerlerini geçmeyi başardı.  Bu arada 308, Honda HR-V, McLaren Artura, Toyota Yaris Cross ve Lexus NX gibi güçlü rekabeti savuşturdu.

İşte Avrupa’nın iyi 7 arabasının incelemesi…

Cupra Born

“Born’u VW ID.3’ten uzaklaştırmak için daha geniş lastikler ve ön aksta 15 mm ve arkada 10 mm daha alçak süspansiyon da dahil olmak üzere birkaç küçük donanım ayarı var. Hangi güç aktarma organını seçerseniz seçin VW Grubunun Dinamik Şasi Kontrolü (DCC) seçeneğine de sahip olursunuz ve çekiş kontrolü ESC Sport’ta gevşetilebilir.

Ford Mustang Mach-E

“Mondeo’dan bu yana en önemli Ford mu? Model T? Muhtemelen marka ve geleceği için ne anlama geldiği açısından ikisi arasında bir yerdedir. Rozetin sizi yanıltmasına izin vermeyin. Bu bizim bildiğimiz bir Mustang değil ve bunu bir Mustang olarak düşünmek yanıltıcı olur. Elektrikli bir crossover. Ve bu iyi bir şey.”

Hyundai Ioniq 5

“Hyundai, Ioniq 5 cesur görüntüsü olan bir arabayı satışa çıkarıyor. Ancak bu retro XXL sıcak hatchback gövdesinin, paranın satın alabileceği en eksiksiz aile EV’lerinden birini gizlemesi, düpedüz dikkat çekicidir. “Hyundai, bu ivmeyi Ioniq ailesinin yaklaşan üyelerinin arkasında koruyabiliyorsa, VW ve hatta Mercedes son derece endişeli olmalı.”

Kia EV6

“Evet, bu tipik bir İngiliz B-road’da küçük bir araba değil. Ama çoğu yüksek sürüşlü SUV’dan daha kötü değil. Bunun iyi değerlendirilmiş, yuvarlak bir araç olduğu gerçeğini görmezden gelmek imkansız. Kia’dan ilginç ve tatmin edici bir otomobil ve diğer üreticilerin dikkatini çekiyor; ‘yeterince iyi’ onu kesmeyecek.”

Peugeot 308

“308, kesinlikle yetenek, sonsuz olasılık ve chip-sınırlı zamanlarda bile anlaşmaların yapılabileceği bir sınıfa giriyor. Peugeot, müşteri tabanının daha muhafazakar unsurlarını caydırabilecek tasarımda, içte ve dışta zar attı. Ancak bunun üzerine uygulama kalitesi, çok sayıda teknoloji ve yetkin dinamiklerden daha fazlası var. Özellikle Hybrid 180, kutuların çoğunu işaretliyor.”

Renault Megane E-Tech

“Bu Renault’yu kullanmak eğlencelidir, bu nedenle otomobilin akıllı verimlilik önlemlerini geçersiz kılan menzili körelten hızlara yönelebilirsiniz. Yine de mantıklı bir şekilde gidin ve menzil uzlaşması çoğu için yeterlidir. “Elektrikli olmayan kısımlarına gelince, Megane geleneksel olarak arzu edilir ve yakışıklı, iyi işlenmiş ve kullanımı kolay bir kabine sahiptir. ‘Normal’ arabaları bilen ve seven insanlar için bir araba. BMW i3’ü veya Nissan Leaf’i ‘öncü’ olarak nitelendiren çıplak tasarım veya eksantrikliğin çok azını bulacaksınız.”

Skoda Enyaq IV

“Amaca yönelik ilk Skoda elektrikli otomobil, özetin hakkını veriyor. Bu, Volkswagen ID.4’e alternatif araç olarak karşımıza çıkıyor. “Evet, Skoda bir kez daha VW eşdeğerinden daha iyi satın alınabilecek bir araba yaptı. İlk izlenimlere göre Enyaq, kuzenini birkaç cephede geride bırakıyor. İçi ID.4’lerden çok daha az rahatsız edici, çünkü esas olarak çileden çıkaran dokunmaya duyarlı düğmeler ve kaydırıcılardan daha azına sahip.

Exit mobile version