1969 Model Ford Mustang Mach 1 Yenilendi

Bu birinci nesil Ford Mustang Mach 1, 2005 yılında yenilendi ve günümüzün telaşlı yaşam tarzına mükemmel şekilde uyarlanmış bir sanat eserine dönüştürüldü.

Autoevolution ve Bring a Trailer Birinci nesil Ford Mustang Mach 1 aracını 2005 yılında yeniledi. Nelerin değiştirildiğine birlikte göz atalım.

Çoğu durumda, araba koleksiyoncuları orijinal arabalar gibi gizli hazineleri mükemmel koşullarda bulmayı umarlar. Ancak genellikle yenilenmiş otomobillerle karşılaşırlar. Çoğu kişi orijinal bir aracın her zaman daha iyi olduğu konusunda hemfikir olsa da yenilenmiş arabalarda yanlış bir şey yok. Bununla birlikte, bazen akıllara durgunluk veren bir restomod ortaya çıkıyor. Sadece performans değil. Aynı zamanda estetik unsurlar da geliştirilerek otomobili orijinalinden çok daha iyi bir şeye dönüştürüyor.

Örneğin, efsanevi Singer Vehicle Design ve özelleştirilmiş Porsche 911’i ele alalım. Singer Vehicle Design ekibinin, Porsche’lerini “restore edilmiş” yerine “yeniden tasarlandı” olarak adlandırmakta ısrar etmesi şaşırtıcı değil. Çünkü bu özelleştirilmiş otomobiller orijinallerinden çok daha iyi.

Singer Vehicle Design tarafından “yeniden tasarlanan” araçlar, tahmin edilebileceği gibi fahiş bir fiyatla geliyor. Hal böyle olunca bu arabalar 500.000$’dan başlıyor, 1.8 milyon$’a ulaşabiliyor. Ancak, müşterileri için kişiselleştirilmiş restomod arabalar üretirken titiz bir iş çıkaran daha az bilinen restorasyon merkezleri de var.

Autoevolution ve Bring a Trailer bu durumlardan birini öne çıkarıyor. Birinci nesil Ford Mustang Mach 1, 2005 yılında yenilendi. Günümüzün telaşlı yaşam tarzına mükemmel şekilde uyarlanmış bir sanat eserine dönüştürüldü.

Yenilenmiş 1969 Mustang Mach 1: Bir Klasiği Yeniden Hayal Etmek ve Özellik Sunmak

Zamansız bir araba almak ve onu modern teknolojiler sayesinde geliştirmek, her iki dünyanın da en iyisini elde etmek demektir. Sadece hayalinizdeki arabaya son teknoloji ve modern aletler eklemekle kalmaz, aynı zamanda aşırı yağ tüketiminden, hava yastığı ve güvenlik sensörlerinden yoksunluktan ya da bir otomobille birlikte gelen yaygın sorunlardan etkilenmeyen zamansız bir klasik elde edersiniz. Temel olarak, en iyi parçaları saklarsınız. Ancak yıldızlardan daha azını yeniler veya geliştirirsiniz.

1969 model bu performans odaklı Ford Mustang Mach 1 örneğinde, yenileme süreci 2005 yılında gerçekleşti. Ve otomobilin orijinal görünümünü ve hissini korurken, her ayrıntının tasarıma zarif bir şekilde dahil edildi.

İç Mekanın Kişiselleştirilmesi

İç kabin, konfor standardını yükseltti. Kişiselleştirilmiş bir sürüş deneyimi yarattı. Siyah vinil döşemenin üzerindeki Silver Jade, görünümü daha erkeksi ve agresif hale getiriyor. Bu canavarla mükemmel şekilde çalışıyor. Bu arada, Ford/Philco AM radyo, HVAC sistemi, yüksek arkalıklı koltuklar, halılar, tavan döşemesi, vites burçları, emniyet kemerleri ve kapı panelleri de eski ihtişamına kavuştu.

Eğlenceye gelince, araba tamircileri, sürücü tarafı arka kol dayanağının altına monte edilmiş kontrollerle donatılmış Alpine ses sistemini kamufle etti.

Bu arada, 3 kollu direksiyon simidi, yedek dönüş sinyali anahtarı ve işlevsel olmayan bir Hız Kontrol anahtarı ile donatılmış bir Deluxe direksiyon kolonuna monte edilmiştir.

Saatte 0 ila 120 KM hız göstergesi, stilden ödün vermeden şık görünüyor.

Orijinal Dış Tasarımın Korunması

Bu Mustang’in dışına bakıldığında, bunun 53 yaşında bir araba olduğuna inanmak zor. Ancak birçok önemli parça değiştirildi veya yenilendi. Örneğin, yukarıda bahsedilen her iki otomatik yayın, Mustang’in yeni bir yedek arka lamba paneli, çeyrek paneller, arka dış tekerlek yuvaları, arka çerçeve rayları, bagaj ve ön taban tavaları, ön tork kutuları, bir pil tepsisi önlüğü, ön cam ve gövde contaları aldığını vurgulamaktadır.

Dış kısım da harika bir metalik kaplamaya sahip orijinal Silver Jade renginde yeniden boyandı. Koleksiyoncular, Mustang’in 1969’da bu ayırt edici renkle sadece 434 otomobil ürettiğini biliyor.

Aracın daha havalı görünmesini sağlayan ve ona “sokak kredisi” lakabını veren diğer benzersiz dokunuşlar, 245/60 Cooper Cobra Radial G/T lastiklerle sarılmış 15 inç Magnum 500 jantlar yer alıyor. Ayrıca bagajda ek bir lastik bulunuyor.

Orijinal tahrik mili, kontrol kolları, helezon yaylar, tünekler, yaprak yaylar, U-cıvatalar ve burçlar da yenilenme aşamasında çıkarıldı ve yenileriyle değiştirildi. Ek olarak, araba KYB Gas-A-Just amortisörleri ve bir Flaming River direksiyon kutusu ile donatıldı.

Performansı Artırma

Kaputun altına, Florida, Melbourne’den Proformance Unlimited bir 351-ci (5,7 litre) V8 motor takıldı. Autoevolution ve Bring’e göre bu güçlü motor, Edelbrock dört namlulu karbüratör, March Performance krom kasnak sistemi, MSD elektronik ateşleme, JBA Performance egzoz sistemi ve FMX üç vitesli otomatik (arka tekerleklere güç ayarlayan) ile birlikte çalışır.

Aynı zamanda, yeni frenler ve amortisörlerin eklenmesiyle sürüş performansı ve güvenliği artırıldı. Bir başka akıllı dokunuş da geri görüş kamerasının eklenmesidir.

Bu Mustang’in eski ihtişamına geri döndüğünü söylemek güvenli. Bu güzelliği koleksiyonlarına eklemek isteyen araba koleksiyoncuları, 1969 model bir Mustang Mach 1’in mükemmel koşullarda olduğunu bilmelidir.

 

 

Exit mobile version