Ana sayfa Sektörden 1 trilyon dolar piyasa değerine Amazon da ulaştı

1 trilyon dolar piyasa değerine Amazon da ulaştı

2061
0

24 yıldır aktif olarak çalışmalarını sürdüren Amazon, 6 Eylül 2018 tarihinde resmi olarak tam “Bir Trilyon Dolar” piyasa değerine ulaştı. Bu durum, onları bu eşiği aşan ikinci şirket yapıyor. Geçtiğimiz günlerde Apple, bir trilyon dolar eşiğini aşarak bunu başaran ilk şirket olmuştu. Amazon’un piyasa değeri son günlerde biraz düştü, ancak analizlere göre şirketin değeri tekrardan yükselişe geçecek.

İlgili Haber: Amazon deli gibi para kazanmaya devam ediyor – 2 milyar dolar kâr!

1994 yılında kuruldu Amazon. Kurulur kurulmaz, dönemin büyük kitapçılarına kafa tutmak için bir online kitap satış vitrini oluşturdular. Şirket, 24 yıllık sürecin sonunda, geniş çaplı e-ticaret konusunda dünyanın en üstün firmalarından biri haline geldi. Sadece lojistikle kalmayıp, neredeyse tüm dünyaya oldukça geniş bir dijital içerik yelpazesi sundu. Twitch gibi devasa medya hareketlerini satın aldı, kendi tabletlerini ve “Akıllı Ev” donanımlarını üretti.

The New York Times tarafından paylaşılan habere göre;

“Birleşik Devletler E-Ticaret’inde dönen her 1 Dolar’ın 49 Cent’i bizzat Amazon’un kasasına giriyor. 550 Binden fazla insanı bünyesinde barındıran firma, yılda 178 milyar dolar gelir elde ediyor.”

Tüm bu olumlu özelliklere rağmen Amazon, Apple kadar kâr etmiyor. 2017 yılının verilerine göre Apple tam 48 milyar dolar kâr ederken Amazon’da bu sayı 3 milyar dolarda kalıyor. Ancak istatistiklere bakarsak, Amazon’un piyasa değeri bu yılın başında 580 milyar dolarken, eylül ayında 1 trilyon dolara ulaşmış olması, firmanın kâr marjının arttığını tahmin edebiliriz. Hatta şirketin piyasa değerindeki bu dikkat çekici artış, bizzat kâr marjının artmasının bir sonucu olabilir.

Amazon, Yatırımcıların İlgi Odağı Olmuş Durumda

Amazon’a yatırımda bulunan girişimciler, firmanın şu anki konumundan dolayı değil de, firmanın gelecekte bulunacağı konumu gördükleri için Amazon’a bu kadar güvendiklerini söylüyorlar. Çünkü şirketin günümüz ve gelecek vaatlerinin arasında, drone ile ürün dağıtımı, kasiyersiz mağazalar, yapay zeka kişisel yardımcılar gibi projeler var.

Şu an için şirketin yükselen kâr marjını bu projelere bağlamak doğru olmaz. Bu yükseliş daha çok Amazon’un Web Servisleri tarafından sağlanıyor. Gelecek hakkında inanılmaz hayaller kurmamızı sağlayan bu projelerin hepsi hayata geçer mi? Bu sorunun cevabını bize gelecek yıllar gösterecek. Ancak yatırımcılar, şirketin vizyonunun onların yatırımlarını boşa çıkarmayacağından oldukça eminler.


Aracı: Samuel Axon / Arstechnica

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here