Ana sayfa Makale 0lympus Türkiye Müdürü Ebru Bekar ile Röportaj

0lympus Türkiye Müdürü Ebru Bekar ile Röportaj

0

“2011, sektör ve Olympus için çok iyi bir yıl olacak.”
 

Fototeknik: Ebru Hanım sizi kısaca tanıyabilir miyiz? Olympus kısa bir süre içinde Türk pazarında distribütör kanalıyla yer almak yerine kendisi pazarda yer alma durumuna geçti. Bize bu süreçten, Olympus Türkiye”nin yapısı ve merkez şirketin Türk fotoğrafçılık pazarıyla ilgili stratejilerinden söz eder misiniz?

Ebru Bekar: Fototeknik okuyucularına merhaba. İki senedir Olympus bünyesinde görev yapıyorum. ülke müdürüyüm. Tüm operasyondan sorumluyum. Firmanın kuruluş süreciyle birlikte Olympus yapısına katıldım. Distribütörden devir teslim aşaması ve operasyonun kurulum süreciyle aktif olarak ilgilendim. Türkiye operasyonunun kurulum sürecini 2009 yılı itibariyle tamamladık. Zaten ekonomik kriz yılı olduğu için önceliği endirekt operasyona verdik. Servis altyapımızı, ithalat, lojistik, finans, muhasebe departmanlarımızı oluşturduk ve operasyon, satışa hazır hale geldi. 2010 yılında da satış ekibimizi yeniden yapılandırdık. Yeni, genç ve dinamik bir ekiple şu anda faaliyet gösteriyoruz.
 

ebru bekar
 
Olympus tamamen Japon sermayeli bir firma, halka açık bir şirket ve bir Japon markası. Türkiye operasyonu Almanya”daki Avrupa Bölge Merkezinden yönetiliyor. Aynı zamanda Olympus-Türkiye operasyonunun bir özelliği; Türkiye”nin Olympus açısından dünya genelindeki 3 stratejik noktasından biri konumunda olmasıdır. Stratejik açıdan Olympus, Türk pazarına büyük önem vermektedir. Sürekli olarak hem Olympus Avrupa”nın merkezi Almanya”dan hem de Japonya”dan operasyonumuzu genişletmek ve satışlarımızı artırmak adına yoğun bir destek alıyoruz. Yakında da genel merkezimiz Japonya”dan bir ekip Türkiye”ye gelip, Türk pazarında payımızı nasıl daha da artırabileceğimiz yönünde bir takım çalışmalar yapacaklar. Türkiye”ye bu şekilde bir ilgi olması bizim açımızdan ve sektörün geneli açısından mutluluk verici.

 

Fototeknik: Olympus”un dünyadaki Pazar payıyla Türkiye”deki Pazar payı konusunda bize neler söyleyebilirsiniz? Farklar varsa bunlar neden kaynaklanıyor?

Ebru Bekar: Olympus, Dünya”da yüzde 10 ile 15 arası bir pazar payına sahip bir marka. Bu Pazar payı, Japonya”da ve diğer Doğu Asya ülkelerinde dünya genelinin çok üzerindedir. Türkiye”de şu anda düny pazar payı ortalamasının biraz gerisindeyiz. Ama Türkiye için 2011 hedefimiz yüzde 15 pazar payına ulaşmaktır. Burada çok önemli bir nokta var ki 2011 yılında Olympus”un ürün gamı çok kuvvetli. Son 5 yılın Olympus açısından en kuvvetli ürün gamıyla dünya ve Türkiye piyasalarında yer alacağız. ürünlerimizi tanıttığımızda katıldığımız Photo&Digital 2011 fuarı olsun, müşterilerle yaptığımız toplantılar olsun ürünlerimizle ilgili çok olumlu geribildirimler aldık ve bunlardan yola çıkarak hedeflediğimiz Türk Pazar payı oranını yakalayacağımızı düşünüyoruz. 2011 yılı satış hedefimiz sayısal bazda şöyledir: 100 bin adet fotoğraf makinesi satışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.

Bu sayı, Türkiye”de satılması öngörülen 750 bin fotoğraf makinesinin yüzde 15″i anlamına gelmektedir. 199 liralık giriş seviyesi ürünün tutun 6999 liralık üst model D-SLR serisine kadar her fiyat seviyesinde ürünümüz var.
 

ebru bekar ile röportaj
 
Fototeknik: Olympus Türkiye, hangi satış kanallarını kullanıyor? Tüketici, Olympus ürünlerini nerelerden satın alabilir?

Ebru Bekar: Olympus Türkiye olarak direkt olarak elektronik market ve elektronik süpermarketlerle çalışıyoruz ve tüketiciler buralardan Olympus ürünlerine ulaşıyor. Türkiye”de kendi tanıtım elemanlarımızla son kullanıcıya markamızı ve ürünlerimizi birebir anlatıyoruz. Olympus”un çok geniş bir saha kadrosu var. Her büyük satış noktasında bir Olympus satış-tanıtım elemanı mevcut. Saha ekibimizi geçen seneye oranla bu yıl yüzde 100 genişlettik. Hedefler tuttukça da saha ekibimizi daha da genişletmeyi planlıyoruz. Bunun yanı sıra bayi kanalında aktif olarak çalışıyoruz. Satışlarımız ve karlılığımız arttıkça saha ekibine yatırım yapıyoruz. GAMA ile yakın zamanda bir işbirliği yaptık. GAMA ile hem IP hem fotoğraf kanalında aktif olarak faaliyet gösteriyoruz. Tüketicilerimiz bayi kanalından da ürün gamımıza ulaşabilmektedir.

 

Fototeknik: Olympus”un ürün çeşitliliğinden söz eder misiniz? Türk tüketicisi daha çok hangi Olympus ürünlerini tercih ediyor.

Ebru Bekar: Olympus, tamamen fotoğrafa yoğunlaşmış bir optik markası ve Kompakt makineler, SLR ve SLR ile kompakt arası dediğimiz ürünlerde ürün gamımız çok geniş. özellikle kompaktta ultra zum modellerde Olympus çok güçlü bir marka. Türk tüketicilerin yoğun olarak, kompakt giriş modellerimizle kompakt seride üst modeller olan ultra zum kompakt modellerimizi tercih ettiğini söyleyebilirim. Bu ürün segmentlerimizde satışlarımız çok başarılı şekilde gidiyor. Olympus ürünleriyle ilgili Fototeknik okuyucularına daha detaylı bilgi verebilmek adına Olympus ürün Müdürü Sinan Gürkan”a söz vermek istiyorum.

Olympus ürün Müdürü Sinan Gürkan: Fotoğraf tarafında ürünlerimiz 3 farklı sınıfa ve sınıflarımız içinden kompakt serimizde alt sınıflara ayrılıyor. D-SLR, PEN ve kompakt sınıflar ve kompaktlarda kendi içinde 4 farklı alt-sınıfa ayrılıyor. E5, Fototeknik okuyucuları için özellikle üzerinde durmak istediğim bir ürün. E5, Olympus”un D-SLR sınıfındaki en üst makinesi ve çok özel bir makine, en önemli özelliği diğer rakiplerinden farklı olarak magnezyum alaşımlı bir kasaya sahip olması. Onun dışında yağmur altında ve çok tozlu ortamlarda çalışabiliyor. Şu anda toz önleme sistemli makineler içinde en efektif olanı.
 

sinan gürkan
 
Ekranı dönebiliyor ve koruma altına alınabiliyor. Bunun dışında 12 megapiksel sensöre sahip. HD video çekme özelliğiyle de Olympus”un D-SLR serisinde yeni bir özelliğe sahip. Olympus”un dijital anlamda lens seçenekleri de oldukça fazla.30″a yakın lens seçeneği var.

14-28-84mm”den 600mm”ye kadar Olympus”un kendi ürettiği lensler var bunun dışında Sigma ve daha birçok marka tarafından Olympus”a lens anlamında destek veriliyor. Giriş seviyesi D-SLR seviyelerinde Olympus artık PEN serisi “Türkiye”de aynasız(mirrorless) makinelerin kullanımının yaygınlaşacağını düşünüyoruz.” Değinmek istediğim diğer ürünler mirrorless ya da aynasız modellerimiz olan PEN sınıfı makinelerimiz. Burada öne çıkan modellerimiz EP1 ve EP2 modelleri. İçerideki sensörler, gövdeye göre çok büyük olduğu için görüntü kalitesi üst sınıf D-SLR”larla aynı. Şu anda PEN serisi için 5 ayrı Olympus lens seçeneği var; 600mm”den 24mm aralığında. Yurt dışında özellikle Japonya, İngiltere ve Almanya”da mirrorless makineler D-SLR pazarının yüzde 40″ını kapsamış durumdalar.

Türkiye”de ürünlere daha makul fiyatların gelmesiyle birlikte mirrorless makine kullanımının yaygınlaşacağını düşünüyoruz. Diğer markaların da mirrorless makinelere olan ilgisi hem lens hem makine açısından artıyor.

 

Olympus, yıllardır üretimi süren kompakt serisini tamamen değiştirdi. Yenilenmiş, geniş bir bir kompakt seriye sahibiz. Traveller, Creator üst seviye kompaktlarımız, SZ Traveller yani seyahat serisi ve Top serisi, zorlu koşullara dayanıklı bir seri. Smart olarak ta giriş seviyesi kompakt makinelerimizi kategorize ediyoruz. Burada en çok öne çıkan ürünler Creator Serisinde XZ1″dir. XZ1, tasarım ödülü aldı ve sabit SLR serisine eş 1.8 diyaframa(f:1.8) sahip ilk kompakt fotoğraf makinesi. 10 megapiksel sensörü var ama şu anda kompaktlarda kullanılan en büyük sensöre sahip. Ayrıca ful manuel ayarlar yapılabilmesine imkân tanıyor; bu yönüyle rahatlıkla üst seviyedeki bir profesyonelin 2. bir makinesi olabilecek özelliklere sahip.

Traveller serisindeyse SZ30, çok özel bir ürün olarak lanse edebileceğim bir üründür. Bu ürünümüzün şu anda diğer markalar arasında herhangi bir eşdeğeri yok. En önemli özelliği çift işlemcili olması. Fotoğraf makinesinde 2 tane işlemci var ve ayrı ayrı iki tane video çekebiliyor. örneğin bir toplantıdasınız geniş açı çekimdesiniz; o anda ünlü bir kişi gördünüz, o kişiyi fotoğraf makinesi üzerinde zumlayıp, o alanı ikinci bir HD video olarak kaydedebiliyorsunuz. Aynı anda hem video hem de 16 megapiksel fotoğraf çekebiliyorsunuz. 3D fotoğraf çekebilen makinede 16 megapiksel CMOS sensör kullanılıyor. Kompakt makinelerde CMOS sensör, genellikle kullanılmayan bir sensör tipidir; bu yönüyle de SZ30 özel bir donanıma sahip olma özelliği taşıyor. SZ30 ayrıca 24 optik zum ve geniş açı özelliklerinin yanı sıra full HD video çekebiliyor.
 

sinan gürkanla röportaj
 
Ebru Bekar: SZ30, kısa bir süre içinde Türk pazarında yer alacak ve 1000TL”nin altında bir fiyata sahip olacak.

Sinan Gürkan: Olympus, su altı fotoğraf çekimlerinde, outdoor özellikli ve düşmeye dayanıklı ürünlerde çığır açan bir marka ve çok özel fotoğraf makineleri devam ediyor. Bu yaz TG 810″un yoğun ilgi göreceğini düşünüyoruz. 10 metre sualtı basıncına, 2 metreden düşmeye dayanıklı, -10 derecede çalışabiliyor ve 100 kilogram ezilmeye dayanıklı. TG 810, tamamen outdoor özelliklere sahip; üzerinde GPS var. Diyelim ki bir dağcısınız, bulunduğunuz yerin koordinatını GPS ile fotoğraf makineniz üzerinden görebiliyorsunuz. Bilgisayarınıza bu koordinatı aktarıp Google Map gibi birimlerde sınıflayabiliyorsunuz. Ayrıca üzerinde elektronik pusula bulunuyor.

Smart yani giriş seviyesinde de ürünlerimiz son kullanıcının isteklerine göre değişti. 20mm veya 18mm”lik ince kasalarda 5 ile 10 optik arası lens seçenekleri sunuyoruz. 3 inç LCD, HD video, metal kasa Olympus Smart serisinde standart. Olympus sektörde bu özellikleri giriş seviyesine kazandırarak çıtayı yükseltmiş durumda.

 

Fototeknik: Olympus”un satış sonrası servis hizmetlerinde önemli bir değişim ve yeniliğe imza attığını biliyoruz. Bize bu değişimden ve satış sonrası servis hizmetlerinizden söz eder misiniz?

Sinan Gürkan: Olympus Türkiye olarak, Fujitsu işbirliğiyle rakiplerde olmayan bir teknik servis hizmeti sunuyoruz. Kapıdan kapıya teknik servis hizmeti veriyoruz. Müşteri ve bayi Olympus çağrı merkezimize ulaşıyor, 48 saat içinde ürünler, bayiden veya son kullanıcıdan alınıyor daha sonra merkez teknik servise götürülüp onay gerektiren durumlarda onay alınarak, gerektirmeyen durumlarda direkt teknik servis hizmeti sağlanıyor bundan sonra da son kullanıcıya veya bayiye ürün geri gönderiliyor. Teknik servisteki birimlerimiz Olympus tarafından çok detaylı eğitim almış kişilerden oluşuyor. Yedek parça stoklarımız her zaman yeterli düzeyde ve müşteriyi yurt dışından parça getirtmek gibi nedenlerle bekletme durumu bizde genelde olmuyor. Türkiye”nin en doğusundan en batısına her noktaya zamanında erişiliyor.
 

olympus
 
Fototeknik: Ebru Hanım, Olympus olarak sektörde önemli satış adetleri gerçekleştiren bir markasınız. Bu teknik servis yapısına geçiş yapmayı neden seçtiniz?

Ebru Bekar: Rakiplerde olmayan bir teknik servis hizmeti sunuyoruz. Yeni servis yapımızın satışlarımızı destekleyen kuvvetli bir argüman olduğunu düşünüyoruz. Cihazlarımızın geri dönüş oranları çok düşük. Arızalanma oranının düşük olması durumu ve ürünlerimize olan güvenimiz olmasaydı bu maliyeti kaldırmazdık.

Böyle bir teknik servis dönüşümüne ürünlerine sağlamlık açısından güvenmeyen hiçbir firmanın gücü yetemez. Yani tüketici Olympus ürünlerinden memnun ve zaten az olan geri dönüş durumlarını da müşterimizi en yüksek şekilde memnun edecek şekilde teknik servis hizmeti sağlayacak durumda müşterilerimize sunma gerekliliği gördük.

 

Fototeknik: Eklemek istediğiniz konular varsa memnuniyetle okuyucularımıza aktarmak isteriz.

Ebru Bekar: Olympus olarak stratejik ülke olduğumuzdan bahsetmiştim. Türkiye”ye özel bir fiyat politikası uygulanıyor. Tüketiciler, fotoğraf makinelerinde öTV ve diğer vergi oranlarından dolayı yurt dışı fiyatlarına oranla yüksek olabilen özellikle yüksek fiyatlı ürünleri yurt dışından alma eğilimi gösterebiliyorlar. Bunu önlemek adına biz Olympus”un stratejik ülke olma avantajını kullanıyoruz. Bizim ürünlerimizin Avrupa”daki ve ABD”deki fiyatlara göre makası çok açık değil. Son kullanıcılar yurt dışından ürünlerimizi almak yerine Türkiye”den rahatlıkla ürünlerimizi satın alabilir durumdadır. Bu Türk sektörü için bir kazanç faktörüdür.
 

olympus fotoğraf makinesi
 
Doğrudan son kullanıcıya geçiyoruz. Teknik serviste de son kullanıcıya direkt ulaşıyoruz. Müşterilerimize en yakın biçimde ulaşmayı vizyon olarak taşıyoruz. Pazar büyüyor. Fotoğraf makinesi pazarı ekonomik kriz yılı olan 2009 haricinde her yıl düzenli olarak büyüdü.
Olympus türkiye olarak baktığımızda geçen sene, bir önceki yıla göre yüzde 100 büyüdük.

önümüzdeki yılın hedefi de yüzde 50 büyüme yönünde. D-SLR, kompakt ve PEN ürün gruplarımızda rekabetçi fiyat politikamızla ses getireceğimizi düşünüyoruz. Kendimizi çok iyi bir yerde görüyoruz. 2011, sektör için de Olympus için de çok iyi bir yıl olacak.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here