Zencommerce de kendi chat-bot sistemini geliştirdi

Zencommerce, yapay zeka tabanlı yeni nesil bir müşteri servisi gelişitrdi.

Zencommerce Türkiye, makine öğrenimi teknolojisinin e-ticarete sunduğu en büyük yenilik olan chatbot'ları Şubat 2017'den itibaren müşterilerine sundu. Tüketici ile firmalar arasındaki en başarılı ara yüz teknolojisini temsil eden chatbot'lar, müşterilerin e-posta veya telefon kullanmasına gerek kalmaksızın firmalarla doğrudan temasa geçmesini sağlıyor. 7/24 aktif olan chatbot'lar, müşterilerin sorularını yapay zekâ ile analiz ederek gerçek zamanlı etkileşim sağlıyor.

 

Ar-Ge süreci tamamlanan chatbot hizmetinin tüm müşterileri için kullanıma hazır olduğunu belirten Zencommmerce Türkiye Ülke Müdürü Emre Gülas, "Özellikle yurtdışında birçok teknoloji markası yapay zekâ alanında yeni atılımlar yapıyor. Biz de Türkiye e-ticaret pazarında bu alanda çalışmaların öncüsü olmak ve müşterilerimizin mağazalarında daha verimli bir müşteri hizmetleri süreci yaşamaları için chatbot ürünümüz Zencommerce Messenger’ı yayına aldık" ifadesini kullandı.

 

Müşteriler, Zencommerce.com paketlerinde standart olarak sunulan Facebook entegrasyonu sayesinde sosyal ağ üzerinden chatbot hizmetini kullanabilecek. Sanal mağazaya giren tüketiciler de Zencommerce Messenger üzerinden istedikleri zaman danışmanlık alabilecek.

Chatbot, e-ticaret sektöründe rekabetin merkezine kayan hızlı iletişim iyeni bir yöntem. Harris Interactive raporuna göre, 18-34 yaş arası müşterilerin yüzde 77'si mesajlaşma uygulaması veya chatbot kullanan firmalara daha sıcak bakıyor. Chatbot'ların firmalara en büyük faydaları ise şu şekilde beliriyor:

Tüketicilerin sorularına kısa zamanda cevap alamaması, firmaların dakikalar içinde müşteri kaybetmesine neden olabiliyor. Chatbot sayesinde bir müşteri almak istediği ürünün tüm özelliklerini, stok durumunu, mevcut renklerini ve nakliyat bilgilerini öğrendikten sonra alışverişini istediği saatte tamamlayabiliyor.

Müşteri ilişkilerini yavaşlatan e-postalar ortadan kalkıyor: Tüketiciler sorularını vakit kaybettiren e-posta aracılığı ile değil, mesajlaşma uygulamaları ile yapmayı tercih ediyor. Chatbot'lar sayesinde tüketiciler defalarca e-posta göndermekten kurtuluyor ve firma ile arasında özel bir diyalog kanalı oluşuyor.

 Chatbot, e-postaların yanı sıra telefonda bekleme süresini de tarihe gömüyor. Tüketiciler yetkili biriyle konuşmak için tuşlara basmak veya her karşısına çıkan kişiye derdini tekrar anlatmak zorunda kalmıyor.

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER