YouTube'da başarılı olmanın sırları

Popüler video paylaşım ve izleme platformu YouTube’da başarı nasıl yakalanır?

Son zamanların en hızlı yükseliş gösteren sosyal medya ağlarının başında hiç şüphesiz YouTube geliyor. YouTube uzun yıllardır hayatımızda olmasına rağmen en büyük yükselişi geçtiğimiz son 3 yılda yakalamıştır. YouTube yayıncıları reklam gösterimlerinden para kazanmaktadır. Bu alanda para kazanılıyor olması da daha kaliteli içeriklerin üretilmesine ve yanıltıcı, sıkıcı videoların yerine bilgilendirici ve eğlenceli içerikler üretilmesine teşvik ediyor…

YouTube içerik üreticileri YouTuber olarak adlandırılıyor. Youtuber’lar, komedi, müzik, oyun, inceleme, teknoloji, gezi, makyaj yapımı, püf noktaları gibi birçok kategoride videolar üretmektedir. Youtuber’lar içeriklerini belli bir düzen doğrultusunda haftanın belirli günleri ve belirli saatleri aboneleriyle paylaşıyorlar. Youtube kanallarında en önemli faktörlerden biri abone sayısıdır. Çünkü yalnızca ilgi çekici içerikler üretip izleyenlere fayda sağlayan kanalların abone sayısı yüksektir. Abone sayısının yüksek olması, yayıncının iyi videolar ortaya çıkardığını gösterir. Peki Youtube kanalı açtığımızda başarılı olmak için nelere dikkat etmemiz gerekiyor?

Başlık ve görsele dikkat

Ürettiğiniz videonun çok izlenmesi için videonun içeriğini merak uyandıran bir başlıkla paylaşmanız gerekiyor. Aynı zamanda bir o kadarda ilgi çeken görseller kullanarak insanları videonuza çekebilmeniz gerekiyor. Başlık ve kullandığınız fotoğrafı en iyi şekilde belirlemeniz yüksek izlenme sahip videonun oluşturulmasında ilk adımı attığınız anlamına geliyor.

Örnek vermek gerekirse YouTube’un en çok izlenenleri arasında Ruhi Çenet yer alıyor. Ruhi çenet genellikle korku videoları üretiyor. Çenet’in içeriklerine baktığımız zaman “Yaşanmış En Korkunç YAMYAMLIK Olayı” , “Uzaylılar Hakkında Bütün GERÇEKLER” gibi izleme isteği uyandıran başlıklar dikkatimizi çekiyor.

Doğru içerik önemli

Hazırladığınız içerik kesin ve doğru bilgilerde oluşmalıdır. Sizin izleyene vereceğiniz tek bir yanlış bilgi, izleyenin kanala olan güvenini sarsarak abone olmaktan vazgeçmesine sebep olabilir. Bu sebepten dolayı videonun içerisinde yer almayan bir görsel kesinlikle kapakta kullanılmamalıdır. Aktarılan bilgiler kanıtlanmış olmalıdır.

Abonelerinize sizin için değerli olduklarını hissettirin

Youtube kanallarının çok fazla gündemde olmasının sebebi televizyondan çok daha farklı olmasıdır. Örneğin ülkemizde olumsuz bir durum olduğunda Tv programcısı dilediği zaman programını erteleyemez ya da programın formatının dışına çıkamaz. Youtube programlarında ise durum çok daha farklı. Çok eğlenceli bir video kanalı dilediği zaman içerik üretmeme hakkına sahiptir. Ayrıca yayınında formatının dışıa çıkarak dilediği konuyu ele alabilir. İnsanlar baktıkları ekranda sahte gülücükler yerine doğal insanlar arıyorlar ve bu da Youtuber’ların öne çıkmasını sağlıyor. Ayrıca insanların videolar hakkında ki yorumlarına da cevap verilmesi, izleyicinin sesini içerik üreticisine duyurabildiğini gösteriyor. İzleyeni anlamak ve ona göre içerik üretmek çok önemlidir.

Farklı olun

Üst düzey kameralara veya çok performanslı mikrofonlara ihtiyacınız çok hatta bazen videolarınıza montaj yapmanıza bile gerek kalmayabilir. Bir önceki başlıkta söylediğimiz gibi insanlar doğallık arıyorlar. Çok yüksek gelirlerle bu işe başlamasanız da ürettiğiniz farklı içerikler sizin izlenimlerinizi arttırır ve belki de cep telefonunuzun kamerasıyla sermayesiz bir şekilde çekmeye başladığınız videolarınız sevilebilir ve sizin bu sektörden ciddi gelirler elde etmenizi sağlayabilir.

Nokta atışı yapın

Sunmak istediğiniz içerikleri kendimize has bir anlatımla hazırlamamız gerekiyor. Diğer kanalları taklit etmek veya onlar gibi olmaya çalışmak sizin kanalınızın kalitesini düşürecek bir faktördür. Dikkat etmemiz gereken diğer bir etkense videolarda ki üsluplar ve videoların sunum tarzı aynı standartlarda olmalıdır. İnsanlar sizin üslubunuza göre kanalınızı sıklıkla takip ederler.

Eğer izleyiciyle bütünleşir ve onların ailenin bir bireyi olarak görerek izleyici yorumlarına önem verirseniz onlarda kendilerini ailenin bir ferdi olarak hissederler. Abone sayısı eşittir izlenim sayısı o da eşittir başarılı bir Youtuber demektir. Eğer youtube kanalınızda içerik üretirken bunları dikkate alırsanız sizde başarılı bir Youtuber olabilirsiniz. Fakat unutmamak gerekir ki başarı konusunda ki asıl faktör sizsiniz. Kendinizi geliştirerek ilerlemeniz halinde başarıya ulaşmamak için hiçbir sebep yoktur.

Sosyal medya, kanın insanın damarlarında olmazsa olmaz konumu gibi. Olmazsa olmaz adeta. Twitter, Facebook, YouTube gibi devasa platformlar, hergün milyarları kendisine bağlarken bu araçların büyük oyuncularına da deyim yerideyse ‘köşeyi’ döndürüyorlar.

Milyonlara hitap eden sosyal ağ hesapları, kendi yapıları gereği hesap sahiplerine para kazandırırken fenomenler için yeni iş olanakları konusunda anahtar vazifesi de görüyorlar. Bunlardan en sonuncusu YouTube’un en çarpıcı fenomenlerinden Alfie Deyes.

Deyes, YouTube kanalları ile Britanya topraklarının en önemli isimlerinden. Üstelik daha ‘çocukluk çağını yeni yeni aşmakta olan’ biri. Kamera karşısında çok sevilen videologger, en son kitabıyla da en çok satanlar arasında. Türkiye’de sevilen İngilizce karşılığıyla kitabı, The Pointless Book tam anlamıyla ‘bestseller’ durumunda.

Müjde!

YouTube reklamları atlanamayacak!

Sosyal medyada video denince akla ilk gelen platform YouTube, reklamlar konusunda radikal bir adım atmaya hazırlanıyor. Bir devrin sonu mu denmeli, yoksa bir müjdenin başlangıcı mı bilinmez ama gerçekleştirilen testlerde YouTube’taki 6 saniyelik kısa süreli videoların, video kliplerde bundan sonra geçilemediği görülüyor. Özetle kısa reklamlarda ‘reklamı atla’ seçeneği yakın zamanda olmayabilir. Bu da YouTuber’lar için daha fazla gelir demek.

Durumun masaüstü versiyonu ve dünya genelinde de kullanıma sunulacağının altını çizelim. Peki YouTube neyi amaçlıyor? Öncelikle söz konusu adımın arka planında Google adına ‘daha fazla para kazanmak’ var. YouTube, reklam verenlere 6 saniyelik ‘atlanamayan’ reklamlar satarak aşılmaz ve çok etkili bir reklam çözümü vadediyor. Elbette YouTuber’lar da kazananlar arasında olacak. Öte yandan izleciler için durumun biraz can sıkıcı olacağına şüphe yok.

Etiketler: youtube youtuber
reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
reklam

Popüler İçerikler

reklam