Yeni e-ticaret yasasıyla ilgili neler değişiyor?

Yeni e-ticaret yasası aslında epeyce zaman önce duyuruldu ancak hatırlatmakta fayda var.

E-ticaret yasası yürürlülüğe girdi gibi, aslında ilk başta e-ticaret sağlayıcıları bu konuda biraz burun kıvırdılar ancak işine saygı duyan işletmeler, gelişmelerden oldukça memnunlar. Geçtiğimiz bahar ayında belirlenen e-ticaret yasası nedir, aşağıdaki maddeler özetliyor.

1. İstenmeyen e-posta ve SMS dönemi sona erdi

Yeni kanunla birlikte internetten alışveriş anlamında en çok şikayet edilen konuların başında gelen istenmeyen e-posta ve SMS gibi uygulamalar büyük oranda azaldı. Yazılı ya da elektronik olarak alınmış herhangi bir onay olmadan, şirketlerin tüketicilere ileti gönderme oranı düştü.

2. Kişisel bilgiler yasa ile korundu

Yeni kanun bilgi verme yükümlülüğü ve kişisel verilerin korunması alanında önemli değişimleri beraberinde getirdi. Kişisel veriler, eğer 3. kişilere iletilecekse veya başka amaçlarla kullanılacaksa, kişisel veri sahibinin onayının alınması zorunlu hale geldi.

3. Reddetme hakkı sunuldu

Yeni yasayla tüketicilere aldıkları e-posta, SMS gibi ticari elektronik iletileri diledikleri zaman ve gerekçesiz olarak almayı reddetme hakkı sunuldu. Cezai yaptırımlar açısından ise, ticari iletinin reddedilmesi, bu iletinin içeriği, bilgi verme yükümlülüğü ve elektronik ortamda sipariş verilmesine ilişkin düzenlemelere aykırı davranan şirketlere para cezası verildi.

1. Müşterilere yönelik haksız ticari uygulamalar ortadan kalktı

Yeni kanun ve yönetmelikle, e-ticarette haksız ticari faaliyetler büyük oranda ortadan kalktı. Müşterisinden izin alan, yasa şartlarına uyan ve müşteri verisini segmente eden şirketler bir adım öne çıktı.

2. Tüketici odaklılık zorunlu oldu

Tüketici odaklılık e-ticaret şirketleri için zorunluluk haline geldi. Tüm kurumlar, tüketicilerinin gizliliğine önem veren ve onların haklarına saygı duyan bir pozisyona geçti.

3. E-ticarete olan güven arttı

Özellikle Türkiye’de e-ticaretin büyümesinde büyük bir bariyer olan e-ticarete güven konusunda önemli adımlar atıldı. Yasal düzenlemelerle tüketicilerin tüm hakları koruma altına alındı ve tüketicilerin kurumlara olan bakış açısı değişti.

4. Bilgi verme yükümlülüğü getirildi

Yeni kanun bilgi verme yükümlülüğü alanında önemli değişimleri beraberinde getirdi.

Bilgi sunma yükümlülüğüyle, e-ticaret şirketlerinin kendileri hakkında ve izlenecek teknik adımlar gibi konulara dair bilgiler vermeleri sağlanarak, tüketicilerin güvenli ve kolay bir şekilde ticari faaliyetlerini tamamlaması hedeflendi.

5. Tüketicilere ait bilgiler önem kazandıYeni kanun ile tüketicilerin kişisel verilerinin toplanması, depolanması gibi adımlar şirketler özelinde önem kazandı. Şirketler, verileri anlamlı hale getirip kullanamadıkları takdirde, harcanan zamanın ve bütçenin çöp olacağını dikkate almaya başladı.

 

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
reklam

Popüler İçerikler

reklam