Yapay Zekâ, TV seyrediş şeklimizi değiştiriyor

Siz Netflix gibi ağlardan film izlerken, yapay zeka da sizin sistemdeki davranışlarınızı izliyor.

Eğlence endüstrisi daha akıllanıyor
Yapay zekâ eğlence endüstrisini dönüştürecek mi? Zaten dönüştürüyor. Netflix gibi eğlence liderleri, yeni görüntüleme materyali öneren algoritmalar oluşturmak için bu geniş gözlem havuzlarına giriyor ve bu algoritmalar, en çok keyif alacağınız şeyleri öğrenmek için yapay zekâyı kullanıyorlar. Süreç her yıl gelişiyor ve birçok kullanıcı bu teknolojinin var olduğunu bilmiyor.

Netflix'in algoritmaları son derecede karmaşık, izleme geçmişinize, günün saatine ve hatta bir sonraki eğlence saatiniz için arama yaparken en sık tıklanan ekranınızdaki yerlere göre seçimler sunuyor. "İzlediğiniz İçin" satırına tıkladığınızda, bir videodan-videoya karşılaştırma algoritması, Netflix kütüphanesindeki her şeyi karşılaştırır. Belirli türlerde gezinme, otomatik olarak kişiselleştirilmiş bir video sıralama algoritmasına dayanarak videoları sıralar. Bir sonraki kült klasiği bulmak için kısa vadeli eğilimleri izleyen bir algoritma bile var. Tüm bu algoritmalar sizi 1.5 saat eğlence mutluluğu sunmak için mükemmel bir uyum içinde çalışır.

Ana ekranınızda görüntülenen başlıklar önceden programlanmış olarak gelmiyor. Her bir kişinin Netflix alanı benzersizdir ve daha ne kadar göz atarsanız, kişisel Netflix robotunuz o kadar akıllı olur. Netflix'in yapay zekâsı, akılda tutma konusunda yardımcı olan, gelecekteki önerileri geliştirmek için izleme profil verilerinizi kullanıyor; şirket, algoritmalarının müşterileri bağlı tutarak yılda 1 milyar dolardan fazla tasarruf sağladığını tahmin ediyor. Bu tür bir gelir üretimi, yapay zekâ fonksiyonlarını iyileştirmek için teknoloji dünyasını gerçek bir silah yarışına sokuyor, böylece bizi yapay zekâya gittikçe daha fazla yaklaştırıyor.

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
reklam

Popüler İçerikler

reklam