Ana sayfa Makale Yapay Zekâ, TV seyrediş şeklimizi değiştiriyor

Yapay Zekâ, TV seyrediş şeklimizi değiştiriyor

99
0

Sayısız bilim-kurgu filminin başlıca araç gereçlerinden olan yapay zekâ, eğlence endüstrisinde de büyük bir rol oynamaya başladı. Yapay zekâ ve makine öğrenmeyle ilgili son gelişmeler Hollywood’un bir izleyiciyi nasıl yakalayacağına dair olarak daha akıllıca yardımlar sağlıyor ve eğlenceniz için ortaya şaşırtıcı sonuçlar çıkıyor. Büyük verilerin, sinir ağlarının ve insan-bilgisayar etkileşiminin cesur yeni dünyasında, TV’de her zaman iyi bir şeyler vardır.

 

Yapay zekâ ve makine öğrenimi
Muhtemelen “yapay zekâ” ve “makine öğrenimi” terimlerinin birbirinin yerine kullanıldığını görmüşsünüzdür. Kavramın kökeni, kendi kendine öğrenen ve kendi kendini programlayan bir bilgisayar fikrinin ilk varsayıldığı bilgi işlemin erken günlerindedir. Hollywood, Terminator, WarGames, Blade Runner ve The Matrix gibi klasikleri ortaya koyarak konsepte katkıda bulundu. Vaat edilen distropik geleceğimize henüz ulaşmadık, ancak bilgisayar bilimcileri gerçek yapay zekâyı gerçekleştirmeye hiç olmadığı kadar yakınlar.

Doğal dil ve görüntü tanıma alanındaki büyük ilerlemeler, bilgisayarların exabyte’lık kullanıcı verilerini sıralamasına olanak tanımıştır. Bilgisayarlar, kullanıcılarla nasıl etkileşimde bulunulacağını öğrenmek ve dijital deneyimleri optimize etmek için bu büyük veri önbelleklerini kullanıyorlar. Google, Facebook, Amazon ve Apple gibi teknoloji devleri bu teknolojiyi her yıl daha da ileri götürüyor ve şimdi yüklenen fotoğrafları, sosyal medya profillerini ve web etkinliğini büyük veri havuzları olarak düzenli olarak kullanıyorlar

 

Eğlence endüstrisi daha akıllanıyor
Yapay zekâ eğlence endüstrisini dönüştürecek mi? Zaten dönüştürüyor. Netflix gibi eğlence liderleri, yeni görüntüleme materyali öneren algoritmalar oluşturmak için bu geniş gözlem havuzlarına giriyor ve bu algoritmalar, en çok keyif alacağınız şeyleri öğrenmek için yapay zekâyı kullanıyorlar. Süreç her yıl gelişiyor ve birçok kullanıcı bu teknolojinin var olduğunu bilmiyor.

Netflix’in algoritmaları son derecede karmaşık, izleme geçmişinize, günün saatine ve hatta bir sonraki eğlence saatiniz için arama yaparken en sık tıklanan ekranınızdaki yerlere göre seçimler sunuyor. “İzlediğiniz İçin” satırına tıkladığınızda, bir videodan-videoya karşılaştırma algoritması, Netflix kütüphanesindeki her şeyi karşılaştırır. Belirli türlerde gezinme, otomatik olarak kişiselleştirilmiş bir video sıralama algoritmasına dayanarak videoları sıralar. Bir sonraki kült klasiği bulmak için kısa vadeli eğilimleri izleyen bir algoritma bile var. Tüm bu algoritmalar sizi 1.5 saat eğlence mutluluğu sunmak için mükemmel bir uyum içinde çalışır.

Ana ekranınızda görüntülenen başlıklar önceden programlanmış olarak gelmiyor. Her bir kişinin Netflix alanı benzersizdir ve daha ne kadar göz atarsanız, kişisel Netflix robotunuz o kadar akıllı olur. Netflix’in yapay zekâsı, akılda tutma konusunda yardımcı olan, gelecekteki önerileri geliştirmek için izleme profil verilerinizi kullanıyor; şirket, algoritmalarının müşterileri bağlı tutarak yılda 1 milyar dolardan fazla tasarruf sağladığını tahmin ediyor. Bu tür bir gelir üretimi, yapay zekâ fonksiyonlarını iyileştirmek için teknoloji dünyasını gerçek bir silah yarışına sokuyor, böylece bizi yapay zekâya gittikçe daha fazla yaklaştırıyor.

 

Ev eğlencesinin dönüşümü
Siri, Google Assistant, Cortana ve Alexa sayesinde insanlar şimdi, günlük bazda geleceğin robot amirlerine bağlanıyorlar. İnsan-bilgisayar etkileşimi, yapay zekânın uygulanması için gelişen yeni bir sınırdır ve bu, en yeni ev eğlence teknolojisinin büyük bir parçasıdır. 

Teknolojinin taş devrinde, DVD’lerin postayla gelmesini beklerdik, bugünün izleyicileri ise, izlemek istedikleri bir şeyleri aramak için ortalama 60 ila 90 saniye harcıyorlar. Online akan medya servisleri, hızla büyüyen bir izleyici kesiminin default servisleri haline geldi ve klasik TV kanalları da artık devrede kalmak için online olarak sunuluyorlar. HBO gibi büyük kablolu ağlardaki yapay zekâ algoritmaları, Netflix’in izleyicileri kütüphanesine bağlamasıyla aynı şekilde yeni şovlar önerecekler ve tüm ağlardaki ve tedarikçilerdeki izleyicilerin çoğunluğuna özelleştirilmiş eğlence imkânı sağlayacaklar.

İnsan-bilgisayar etkileşimi, ev eğlence sisteminizin süper-bilgisayarı olan DVR’ı yeniden tanımlıyor. örneğin, Dish Network“ün Hopper DVR“ı, ses tanıma konusunda Alexa ile uyumlu ve siz akşam yemeğini pişirirken Black Mirror”un en sevdiğiniz bölümünü talep etmenize izin verir. Yeni nesil DVR’lar, makine öğrenimini, gösterileri yalnızca görüntüleme tercihlerinize dayanarak kaydetmek için kullanabilir ve böylece herhangi bir şey aramak zorunda kalmazsınız.

 

Yapay zekâ dünyayı ele geçiriyor
Yapay zekânın olası uygulamaları sınırsız görünüyor. Geçtiğimiz yıl bilim kurgu filmi Morgan’ın yaratıcıları IBM’in Watson”undan 100 korku filmi fragmanını analiz etmesini ve fragman sahnelerini seçmek için görsel ve işitsel verileri kullanmasını istediler – insan editörler için bu saatlerce zaman ve giriş tasarrufu sağladı.

Yapay zekâ, gazetecilikten reklamcılığa, her konuda yaratıcı kontrollere başlıyor, her medya tipinde yavaş yavaş insan unsurunun yerini alıyor.
Yakında yapay zekâ, kullanıcıya özel sanal gerçeklik deneyimleri, etkileşimli programlama ve yeni postprodüksiyon yöntemleri için bir çerçeve olabilir. Teknoloji endüstride büyük dalgalanmalar yaratıyor. Yapay zekâyı eğlence alanında kullanan iki yeni şirketin kurucusu Philip Hodgetts, “Birine mesleğinizi üç gün içinde öğretebilirseniz, [makine öğrenimi yoluyla] otomatik hale gelecektir” diyor.

Yapay zekâ, Netflix ana sayfanızdan çok daha fazlasını etkileyebilir. Neredeyse her sektörde büyük verilerin yaygınlığı, teknolojinin günlük olarak etkileşime girdiğimiz her şeyi iyileştirmek için kullanılabileceği anlamına geliyor. Bu yeni entegre yapay zekâ çağı köşeden görünmeye başladı ve çoğumuz zaten kendi verilerimizi denkleme katıyoruz. Sağlık, küresel iklim değişikliği, ulaşım ve bilimsel keşifler, yapay zekâ ve makine öğreniminin yardımıyla değişiyor ve evet – devrim televizyonda yayınlanacak.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here