Xerox'un Drupa 2016 performansı dikkat çekiciydi

Xerox, 2016'da yeni baskı teknolojilerini sergiledi ve onlara göre Drupa 2016'da beklentiler aşıldı.

 Drupa’da tanıtılan inkjet bobin baskı makinesi Xerox Trivor 2400; ofset kuşe kağıdı dahil birçok farklı medya üzerine baskı yapma özelliği ile fuarın en çok ilgi gören inkjet baskı makinesi oldu. Xerox Trivor 2400 ve Xerox Brenva HD’nin ezber bozan ve kendine yeni bir kulvar açan  özellikleri, dijital inkjet baskı teknolojisinin ulaştığı seviyeyi gözler önüne serdi.
  Xerox, Drupa Fuarı’nda makine tanıtımından çok uygulama tanıtma stratejisi ile yer aldı. “Let the work flow” konsepti ile baskı uygulamaları 6 farklı konu başlığı altında (kitap baskısı, doğrudan posta/pazarlama, paketleme, fotoğraf, kişiye özel promosyon ve ticari baskı) tanıtıldı. Xerox; bu yaklaşımı ile matbaa ve baskı firmalarına yeni iş yapma ve geliştirme yollarını tanıtırken, mevcut işlerini nasıl daha farklı yapabileceklerini de göstermiş oldu.

 Xerox, Drupa Fuarı’nda, kişiye özel baskı uygulamalarını teşvik etmek ve en yaratıcı baskı uygulamalarını dünyaya duyurmak üzere düzenlediği “En İyilerin En İyisi” adlı yarışmasının sonuçlarını da açıkladı. Yarışmada 100’e yakın farklı ülkeden En İyilerin En İyisi olma iddiası ile gönderilen yaratıcı baskı uygulamaları değerlendirildi. Bunlar arasında 15 ülkeden 31 baskı firması, 6 farklı ketogoride “En İyilerin En İyisi” ödülünü aldı. Kişiye özel bir resmi, tasarımı veya mesajı lego bloklar üzerine basıp, kişiye özel paketi ile kişiselleştirilmiş bir ürün haline getiren İskoç Printagraph firmasının Printabrick adlı baskı uygulaması, Xerox’un “En İyilerin En İyisi” yarışmasının birincilik ödülünü aldı. Ödül alan yenilikçi uygulamaların örnek olması ve ülkemizde de geliştirilmesi için Xerox Türkiye bu uygulamaları önümüzdeki dönemde Türkiye’deki matbaa ve baskı merkezlerinin incelemesine sunacak. 

 Xerox tarafından Drupa’da düzenlenen Global Forum, binlerce baskı profesyonelinin fikir alışverişinde bulunmasını sağladı. Xerox Global Forum’da, baskı sektörünün sorunları tartışıldı, trendler ve yeni stratejik yaklaşımlar ortaya kondu. Xerox Global Forum’da yapılan sunumlarda, müşterilerin artık baskı firmalarından, kişiye özel baskı uygulamaları talep ettiğini ve bunları da farklı medyalar üzerinde yaratıcı bir tasarımla yapmasını istediği belirtildi. Global Forum’da, kurumsal müşteriler, değişken veri ile baskı yapabilecek, sahip oldukları büyük veriyi (big data) kullanarak kişiselleştirilmiş içerikler geliştirip basabilecek baskı tedarikçileri ile çalışmak istediklerini vurguladı. 

 Drupa Fuarı’nda ziyaretçi firmaların dijital baskı sistemlerine ve uygulamalarına gösterdiği talep ofset baskı sektörünün değişimini de gözler önüne serdi. Baskı firmaları giderek düşen tirajlar ve kişiye özel baskı talepleri karşısında artık ofset baskı makinelerini daha az kullanır hale geliyor. Dijital baskı sistemlerinin özellikle de inkjet tabanlı dijital baskı sistemlerinin artık çok hızlı, düşük maliyetli ve ofset kağıtlarına bile baskı yapabilir sistemler haline gelmesi, baskı sektöründe yaşanan değişimin ivmesini artırıyor. 

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
reklam

Popüler İçerikler

reklam