Web Girişimleriniz için SEO ipuçları

Web girişimi olanlar için kolay anlaşılır ve kullanışlı SEO ipuçlarını bir araya getirdik.

Web sitesinin oluşturulup, planlanmış yapıya göre dizayn edilip, yayına sunulması dışında, ekstra SEO uyumlu olması ve arama motorlarında üst sıralarda yer edinmesi geri dönüşüm oranını artıracak, içeriğin hitap ettiği kitleye ulaşmasını kolaylaştıracaktır.

SEO kavramını bir nevi tanıtım ve reklam çalışmaları olarak yorumlamak yanlış olmayacaktır. Teknik detaylara inmeden açıklamak gerekirse, SEO çalışmalarında hedef kitle belirlendikten sonra anahtar kelime seçimi yapılır ve çalışmalara başlanır. Web girişimlerinin yaptıkları çalışmalarda ise hedef kitle belirlendikten sonra içerik seçimi yapılır ve adımlara devam edilir.

Bu konuda hemfikirsek biraz sonra değineceğimiz SEO ipuçlarını göz önüne alarak, potansyel okurlarınız için yapacağınız internet bazlı temel adımlarla, arama sonuçlarında üst sıralarda yer edinebilir ve hedef edindiğiniz kitlenin dikkatini arama motorları aracılığıyla çekebilirsiniz.

Tasarım ve içerik

SEO açısından öne çıkan noktalardan biri kullanıcının ‘içerde’ tutulması. Göz alıcı tasarım ile kullanıcıyı sitede tutmayı başarmak ve etkilemek önemli. Fakat arama motorları tasarımı dikkate almaz, içeriği yani textleri okuyarak yorumlarlar. Bu nedenle karar vermelisiniz, acaba tasarıma gereğinden fazla mı ağırlık veriyorsunuz?

Tasarımınızdan ödün vermeden, kullanıcıya erişim yapısına uygun içerikler hazırlayarak bunları web sitenizde yayınlamanız kullanıcıya ekstra bilgi sağlarken, arama sonuçları açısından da avantaj sağlayacaktır.

URL seçimleri

En sık yapılan hataların başından gelenlerden biri URL seçimleridir. Genellikle kullanıcı tarafından pek dikkate alınmadığı düşünülerek, baştan savma bir şekilde oluşturulurlar. Kullanıcı açısından okunabilir URL'ler daha sağlıklı bir görünüm sağlar.

Aynı kriter arama motorları içinde geçerlidir. Kısa ve okunabilir URL'ler SEO dostu URL olarak kabul görür. Ayrıca seçmiş olduğunuz hedef anahtar kelimeye URL'inizde yer vermeyi de unutmayınız. Örnek vermek gerekirse ‘iPhone 7’nin tüm özellikleri duyuruldu’ başlığındaki URL’deki ‘iphone-7nin-tum-ozellikler-duyuruldu’ yerine şöyle bir sadeleştirme adımı uygulanmalıdır: ‘iphone-7-ozellikler’ Bu ve benzeri dokunuşlar arama motoruları açısından olumlu karşılanır ve içeriğiniz daha fazla öne çıkar.

Rakiplerinizi izleyin

SEO çalışmalarında stratejiyi belirlemede en çok yardımcı olan rakiplerinizdir. Bu çalışmalarda başarıyı elde eden rakiplerinizi başta Ahrefs olmak üzere çeşitli araçlar ile izleyebilir, hangi anahtar kelimelerden trafik aldıklarını tespit ederek stratejilerinize yön verebilirsiniz. Unutmayın, web girişimlerinin sayısı her geçen gün artıyor, bu da rakiplerin de sayısının durmaksızın artıyor olduğu anlamına gelir.

İstatistik takibi

Rakiplerinizi izlerken bir yandan kendinizi izlemeyi de ihmal etmeyin. Trafiğinizi düzenli olarak kontrol edin. Kullanıcıların hangi sayfalarınızı daha çok ziyaret ettiğini, hangi sayfanızdan siteyi terketme oranının yüksek olduğunu tespit edin, bu tespitleri inceleyerek iyileştirmeler sağlayın.

Kullanıcı ve trafik analizi için ücretsiz olan Google Analytics ve Yandex Metrica araçlarını kullanabilirsiniz.

Anahtar kelime seçimi

SEO'nun temelinde yer almakta olan anahtar kelime seçimi, en fazla dikkat edilmesi gereken noktalardan biridir. En doğru anahtar kelimeyi seçmenizi amaç edinmiş birçok yardımcı araç bulunmaktadır. Bunlardan en fazla tercih edilen ve bilinen Google'ın anahtar kelime planlayıcı aracıdır.

Bu araç sayesinde hedef anahtar kelimenize benzer yeni kelimeler keşfedebilir, dilediğiniz kelimenin ortalama aylık arama hacmini öğrenebilirsiniz. Ayrıca üzerinde durduğunuz makale ve inceleme yazılarının, haber metinlerinin, rehberlerin internette ne ölçüde ilgi gördüğü izlemiş olursunuz. Unutmayın, panlama, web dünyasındaki en önemli anahtarlardan biri.

Sayfa açılış hızı

Biraz önce tasarım ve içerik ile ilgili bir noktaya değinmiştik. Bu noktada site açılış hızını da bir kenara bırakmamak gerekiyor. Günümüzde gelişen web dünyası her geçen gün beraberinde birçok yenilik getirmektedir. Bunların aşırı, bilinçsiz kullanımı site hızını ve kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemektedir.

Kullanıcıya daha gösterişli bir sayfa sunma isteği ile dizayn ettiğiniz web sitenin açılış hızı düşükse, kullanıcının sayfa açılışını beklemeden siteyi terk etmesi olasıdır. Bu sebeplerden dolayı sayfa açılış hızını minimum düzeyde tutmak için, görselleri ve kod yapısını optimize etmeniz gerekmektedir.

Burada gereksiz pop-up’lar ya da dışarıdan çağrılan linklerin sayısının fazlalığı akla gelen ilk sorunlar arasında gösterilebilir. Sitenizin mümkün olduğunca sade yapıda olması önemli bir detay durumunda.

Mobil uyumlu web sitesi

Eğer mobil arama sonuçlarında başarı elde etmek istiyorsanız ilk olarak yapmanız gereken web sitenizin mobil uyumlu olmasını sağlamaktır. Çünkü Google masaüstü ile mobil arama sonuçlarını bir birinden bağımsız şekilde yürütmektedir. Arama sonuçlarından ziyade hedeflediğiniz kitlenin mobil kullanıcılarını kaybetmek istemezsiniz değil mi?

Son göstergeler, Türkiye’deki akıllı telefon sayısının 50 milyona yaklaştığını gösteriyor. Tablet ve akıllı saat gibi diğer internete bağlanıp web sitelerinde sörf yapılabilen donanımlar da düşünüldüğünde rakamın büyüklüğü net olarak anlaşılıyor. Bu nedenle kullanıcının sizi masaüstü bilgisayar üzerinden izlemesinin/ulaşmasının yanı sıra mobil taraftaki erişimi de gözardı edilmemelidir.

Link alımlarına dikkat

Önemli olan link çoğunluğu değil, kalitesidir. Sadece siteye gelen bağlantı sayısı artsın diye link almaktan kaçının. Kaliteli ve alakalı bir siteden elde edeceğiniz tek bir link, yüzlerce hatta binlerce alakasız ve kalitesiz linkten daha yararlıdır. Link alımlarında arama sonuçlarını manipüle edip, siteyi ceza riski ile karşı karşıya bırakmak yerine link sayısını orantılı, düzenli ve çeşitli tutmaya çalışın. 

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
reklam

Popüler İçerikler

reklam